Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:14:03 GMT

ساحل گناوه به ناجی غریق نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۲۹۹

ساحل گناوه به ناجی غریق نیاز دارد

گناوه به لحاظ برخورداری از ساحل زیبا و ۱۱۰ کیلومتر نوار مرزی ساحلی علاوه براینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان زیادی از نقاط مختلف کشور است، به مکانی  مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌است.

شنا در دریا به مهارت و قدرت بیشتری نسبت به شناکردن در استخر دارد زیرا که  شناگران وقتی با امواج و جریان آب قوی روبرو می‌شوند با آن به مقابله می‌پردازند که در بیشتر موارد اگر افراد از قدرت و مهارت کافی برخوردار باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند به سلامت به ساحل خواهند رسید در غیر این‌صورت  با حوادث ناگواری مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابستان که می‌شود آب‌تنی و شناکردن به یکی از تفریح‌های پرطرفدار مردم گناوه تبدیل می‌شود و  هر کسی دوست دارد در این هوای داغ خودش را به دریا  برساند و به اصطلاح آب تنی کند و داغی فصل طولانی گرما را در  بدنش کمتر کند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: شنا به‌عنوان یک تفریح و ورزش در فصل‌های گرم سال طرفداران زیادی دارد، بویژه شناکردن در آب دریا و نوار ساحلی گناوه که در فصل تابستان بسیار می‌شود.
کریم احمدی افزود: هرسال تعداد زیادی از علاوه بر مردم این شهرستان هموطنان برای گذراندن اوقات فراغت دل به دریا زده و برای شنا از آب دریا استفاده می‌کنند اما این لذت تابستانی،  بدون رعایت‌نکردن نکات ایمنی می‌تواند به بدترین خاطرات زندگی افراد تبدیل شود.
وی اظهارداشت: دریا همان قدر که زیبا و وسیع و آرام است، بی‌رحم هم است و بی توجهی به نکات ایمنی در هنگام  شنا در خارج از محدوده‌های مجاز و آشنانبودن به فن شنا همه ساله باعث غرق‌شدگی و جان‌باختن تعداد قابل توجهی در کشور و حتی شهرستان گناوه می‌شود.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: گاهی دیده می شود  افراد بدون توجه به علائم هشداری در مناطق ممنوعه اقدام به شناکردن می‌کنند و  به‌خاطر اطمینان از تبحر در شناکردن و اعتماد به‌نفس کاذب، به این علائم توجهی نکرده و دچار حادثه و غرق شدگی می‌شوند.

محسن کریمی افزود: با توجه به ناآشنایی بیشتر مردم بویژه جوانان و نوجوانان با فن شنا و آغاز فصل گرما، استقرار ناجی و امکانات مورد نیاز نجات غریق در سواحل این بندر ضروری است تا زمینه بیشتر مردم از موهبت خدادادی فراهم شود.

                                                                                                     

وی اضافه کرد: می‌طلبد نکات ایمنی و استقرار ناجی و نجات‌گرانی در طول تابستان در کنار ساحل گناوه وجود داشته باشد تا به محض خطر و رعایت نکرده فاصله و حدو حدود شنا بویژه برای کودکان و نوجوانان گوشزد و کنترل شود.

یکی دیگر از شهروندان گناوه‌ای که علاقه زیادی به شنا در دریا دارد، گفت: تامین امنیت جانی شناگران در ساحل یکی از ضروریات است که  با استقرار ناجی غریق این مهم عملی می‌شود.

پیمان کشاورزی افزود: باتوجه به اینکه در فصل تابستان عمده مردم این منطقه و حتی مسافران زیادی از دیگر نقاط کشور، شنا کردن در ساحل این بندر را لذت بخش می‌دانند، وجود ناجی غریق یکی از نیازهایی است که امیدواریم با همکاری همه مسئولان شهرستان تامین شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: باتوجه به طولانی بودن ساحل این بندر امکان نظارت و کنترل افرادی که در این محدوده شنا می‌کنند سخت و دشوار است و باید توسط دستگاه‌های مرتبط این منطقه ساماندهی شود.

عبدالعلی صیادی افزود: پایگاه امداد و نجات دریایی این جمعیت در طول سال بخصوص ایام نوروز در آماده باش بسر می برد تا درصورت وقوع هرگونه حادثه ای در دریا امدادرسانی کند.

وی اظهارداشت: استقرار ناجی غریق در ساحل طولانی این شهرستان که ضریب ایمنی ندارد از ضروریات است که امیدواریم با همت مسئولان هرچه زودتر محقق شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت:در این شهرستان ناجی غریق در ساحل وجود ندارد و تعریف و یا ابلاغیه‌ای به این اداره برای فعال شدن آن ارایه نشده‌است و درصورت اعلام، آمادگی استقرار آن وجود دارد.

رحمان عمادی افزود: دوره آموزشی ناجی غریق در دستور کار این اداره قرار داشت و قرار بود با بهره‌گیری از یک استاد مجرب در شهرستان برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

وی اظهارداشت: ساحل این بندر وسعت زیادی دارد و تا زمانی که ساماندهی نشده و محدوده شنا در این نقطه  مشخص نشود امکان امدادرسانی بموقع به فرد حادثه دیده وجود ندارد.

ساحل زییا و ماسه ای گناوه از نقاط گردشگرپذیر این شهرستان در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها فدراسیون نجات غریق دریا وزارت ورزش و جوانان گناوه شنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق دریا وزارت ورزش و جوانان گناوه شنا فدراسیون نجات غریق دریا وزارت ورزش و جوانان گناوه شنا استقرار ناجی نکات ایمنی ناجی غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس

دریافت 60 MB

به گزارش خبرنگار مهر، عصر جمعه هفتم اردیبهشت ماه و در آستانه روز ملی خلیج‌فارس همایش پروازی پاراگلایدرها در ساحل بندرعباس برگزار شد.

گفتنی است در این گردهمایی پروازی بالغ بر ۱۵۰ پاراگلایدر سوار حضور داشتند.

کد خبر 6089285

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس