Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:21:00 GMT

اشتغال پنج هزار نفر در ۳۴ واحد تولیدی نوشت‌ افزار

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۳۷۵

اشتغال پنج هزار نفر در ۳۴ واحد تولیدی نوشت‌ افزار

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، در زمینه تولید خودکار هشت واحد تولیدی عضو انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور با ظرفیت اسمی در مجموع ۶۵۶ میلیون عدد خودکار است، در حالی که توان تولید خودکار اعضای انجمن ۴۸۰ میلیون عدد می شود که این توان تولیدی برای یک هزار نفر اشتغالزایی فراهم کرده است.

بر اساس سرانه مصرف سالیانه خودکار در کشور بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون عدد خودکار، حجم واردات این کالا در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۵۰ تن معادل ۸۲ میلیون عدد و در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۷ میلیون عدد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش تولید ماژیک چهار واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۲۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در انجمن عضویت دارند که توان تولیدی آن ها ۱۶۰ میلیون عدد ماژیک می شود و این توان تولیدی برای ۸۹۰ نفر ایجاد شغل کرده است. سرانه مصرف سالیانه ماژیک در کشور ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون عدد است و حجم واردات این محصول در سال ۱۳۹۷ حدود ۸۷۳ تن معادل ۵۵ میلیون عدد و در سال ۱۳۹۸ حدود یک هزار تن و معادل ۸۰ میلیون عدد بود.

توان تولید پنج میلیون قراصی مداد و ۱۰۰ میلیون جلدی دفتر

در زمینه تولید مداد نیز پنج واحد تولیدی با ظرفیت اسمی در مجموع چهار میلیون و ۳۲۱ هزار و ۶۶۰ قراص مداد فعالیت دارند که با توان تولیدی پنج میلیون قراص زمینه اشتغال دو ۲۰۰ نفر را فراهم آورده است. مصرف سرانه سالیانه این کالا دو میلیون و ۵۰۰ هزار قراص است و حجم واردات آن در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۶۸ تن معادل ۶۷۰ هزار قراص و در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ تن و معادل ۳۷ هزار قراص بود.

 پنج واحد تولیدی در زمینه دفتر با ظرفیت اسمی در مجموع دو هزار و ۵۴۶ تن داریم که توان تولیدی این واحدها ۱۰۰ میلیون جلد دفتر است و سرانه مصرف سالیانه این کالا ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون جلد و حجم واردات آن در سال ۱۳۹۷ معادل ۹۶ تن و در سال ۱۳۹۸ معادل دو تن بوده است.

در زمینه تولید مداد پاک کن نیز چهار واحد تولیدی با ظرفیت اسمی دو هزار و ۲۱۸ تن و همین توان تولیدی در حال فعالیت است که زمینه اشتغال ۶۱۵ نفر را فراهم آورده است. سرانه مصرف سالیانه این محصول دو هزار و ۳۰۰ تن است که حجم واردات آن در سال ۹۸ حدود ۳۵۰ تن را نشان می دهد.

همچنین در زمینه ابزارهای اندازه گیری نیز هشت واحد تولیدی با ظرفیت اسمی چهار هزار و ۳۳۹ تن و توان تولیدی یک هزار و ۲۰۰ تن در حال فعالیت است که زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم آورده و سرانه مصرف سالیانه ابزارهای اندازه گیری نیز یک هزار و ۵۰۰ تن است.

در مجموع در زمینه تولید نوشت افزار ۳۴ واحد تولیدی در انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور فعالیت دارند که زمینه اشتغال را برای بیش از پنج هزار نفر را فراهم آورده اند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی اشتغال زایی وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی اشتغال زایی زمینه تولید زمینه اشتغال سال ۱۳۹۸ توان تولیدی سال ۱۳۹۷ میلیون عدد توان تولید حجم واردات نوشت افزار یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید