Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، سینماهای شهر بارسلون که پس از حدود چهار ماه تعطیلی برای جلوگیری از شیوع کرونا، از ۲۶ ژوئن (۶ تیر ۹۹) فعالیت خود را از سر گرفته بودند به دستور دولت مجددا تعطیل شدند.

فرمان این تعطیلی اجباری روز جمعه ۱۸ ژوئیه (۲۸ تیر) ابلاغ و از شنبه اجرایی شد. این فرمان با اعتراض شدید سالن‌های شهر بارسلون روبه‌رو شد و بحث و مناقشات ملی درباره این که سینما رفتن در دوره کرونا تا چه اندازه بی‌خطر است، بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصرار دولت کاتالونیا برای توقف فعالیت‌ سالن‌های نمایش فیلم، ۲۶۷ سالن در ۲۸ سینما را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در سال گذشته میلادی ۶۳ میلیون یورو برای گیشه اسپانیا به عنوان پنجمن بازار بزرگ سینمایی در اروپا، درآمدزایی کردند.

به گفته کامیلا تارازون (Camilo Tarrazón) رئیس اتحادیه سینماداران کاتالونیا، تعطیلی سینماها فاجعه است زیرا ممکن است توزیع‌کنندگان را در جایی که گیشه به کمک آنها نیاز دارد، از رونمایی از فیلم‌های بزرگ دلسرد کند.

تارازون معتقد است این تعطیلی‌ها همچنین این پیام را مخابره می‌کند که سالن‌های سینما به اندازه کافی امن نیستند آن هم در حالی که سینماداران با دقت تمام تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه را در سالن‌های خود اعمال کرده‌اند.   

فرمان تعطیلی مجدد سینماها در بارسلون در حالی صادر می‌شود که گیشه اسپانیا روز ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) پس از مدت‌ها با فروش ۱۰۷ هزار پوندی پویانمایی اسکوب (Scoob!) در روز نخست اکران، اولین نشانه از امید به احیا در دوره پساکرونا را به خود دید.

در تضاد آشکار با تصمیم دولت کاتالونیا، فلیپه ششم پادشاه اسپانیا و ملکه این کشور در حرکتی نمادین برای حمایت از بخش آسیب دیده توزیع و پخش فیلم در اسپانیا، عصر شنبه در یکی از پردیس‌های سینمایی شهر مادرید پایتخت اسپانیا به تماشای یک فیلم نشستند.

علاوه بر تعطیلی سینماها، ماموران پلیس شهر بارسلون روز شنبه به ناچار بخش بزرگی از سواحل این شهر را تعطیل کردند زیرا مردم با وجود درخواست‌های دولت برای در خانه ماندن، بدون استفاده از ماسک یا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مناطق پرخطر تجمع می‌کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اسپانیا کاتالونیا اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسپانیا کاتالونیا اکران فیلم ویروس کرونا اسپانیا کاتالونیا اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حاج عبدالحسین نام آور پدر شهیدان علی و غلامعباس به نیت والدین و فرزاندان شهیدش سالن پذیرایی ویژه مراسم زوج های جوان ساخت.

حاج عبدالحسین نام آور با بیان این که این طرح با هدف کمک به تسهیل ازدواج جوانان راه اندازی شده است، افزود: این سالن پذیرایی در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد تومان در دو قسمت زنانه و مردانه ساخته شده است.

وی گفت: ظرفیت تالار پذیرایی لاله‌ها حدود هزار و ۶۰۰ نفر است.

دیگر خبرها

  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش