Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:18:54 GMT

شش نوع کرونا شناسایی شد + علائم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۷۹۶

شش نوع کرونا شناسایی شد + علائم

علائم کووید-۱۹ ظاهرا به شش گروه متفاوت تقسیم می‌شود که سرنوشت‌های متفاوتی برای بیماران رقم می‌زند، علائمی مانند گیجی، پریشانی و درد شکم که به طور کلی با ویروس کرونا مرتبط نیستند، می توانند نشان دهنده شدیدترین شکل بیماری کووید ۱۹ باشند.

به گزارش ایمنا دانشمندان شش نوع متمایز از بیماری کرونا را که هر کدام مجموعه خاصی از علائم را دارند شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به پزشکان در پیش‌بینی اینکه کدام بیماران در معرض خطر بیشتری هستند، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد بر این است که اشکال مختلف این بیماری شدت آن را در بین مبتلایان مشخص می‌کند. علاوه بر این نوع بیماری مشخص می‌کند که آیا بیمار در بیمارستان به پشتیبانی تنفسی نیاز دارد یا خیر.

محققان کالج کینگ لندن، گفته‌اند که این امر در تصمیم‌گیری در مورد درمان ویروس در طول موج دوم احتمالی تأثیر عمده‌ای خواهد داشت و می‌تواند زندگی‌های بسیاری را نجات دهد.

انواع بیماری کرونا

با وجود اینکه سرفه مداوم، تب و از دست دادن حس بویایی معمولاً به عنوان سه علامت کلیدی بیماری کووید ۱۹ مشخص می‌شوند، اطلاعات جمع آوری شده از ۱۶۰۰ نفر در بریتانیا و آمریکا نشان می‌دهد که افراد می‌توانند طیف وسیعی از علائم مختلف را تجربه کنند. این علائم شامل سردرد، درد عضلانی، خستگی، اسهال، گیجی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و سایر موارد است.

دانشمندان این ۶ گروه و علائم آنها را این گونه طبقه بندی کرده‌اند:

شبیه آنفلوانزا بدون تب: سردرد، از دست دادن حس بویایی، درد ماهیچه‌ای، سرفه، گلو درد، درد قفسه سینه و نداشتن تب شبیه آنفلوانزا همراه با تب: سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، گلودرد، گرفتگی صدا، تب و بی اشتهایی درگیر کننده معده و روده: سردرد، از دست دادن حس بویایی، بی اشتهایی، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه شدید سطح یک با علامت بارز احساس خستگی و کوفتگی: سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، تب، گرفتگی صدا، درد قفسه سینه، خستگی شدید سطح دوم: با علامت بارز گیجی و سردرگمی: سردرد، از دست دادن حس بویایی، بی اشتهایی، سرفه، تب، گرفتگی صدا، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، سردرگمی، درد ماهیچه‌ای شدید سطح سوم با علائم بارز تنفسی و شکمی: سردرد، از دست دادن حس بویایی، بی اشتهایی، سرفه، تب، گرفتگی صدا، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، سردرگمی، درد ماهیچه‌ای، تنگی نفس، اسهال، درد شکمی

دانشمندان گفته‌اند که نتایج بیماران بسیار متفاوت است؛ از علائم خفیف مانند آنفولانزا یا یک تحریک پوستی ساده گرفته تا بیماری شدید یا مرگ.

محققان شش دسته علائم، که در نقاط مشابه در پیشرفت بیماری ظاهر شدند، و میزان احتمالی شدت هرکدام را شناسایی کرده‌اند. تیم تحقیقاتی پشت این مطالعه گفته‌اند که در حالی که برخی از علائم ذکر شده مانند سردرگمی، درد شکم و تنگی نفس به طور کلی با کرونا مرتبط نیستند، اما از ویژگی‌های خطرناک‌ترین شکل آن به شمار می‌روند.

آمار انواع کرونا

دانشمندان کشف کرده‌اند که تنها ۱/۵ % از بیماران دسته ۱، ۴/۴ ٪ از افراد دسته ۲ و ۳/۳ % از افراد دسته ۳ نیاز به پشتیبانی تنفسی در بیمارستان دارند.

این ارقام برای دسته‌های ۴، ۵ و ۶ به ترتیب ۸/۸ ٪، ۹/۹ ٪ و ۱۹/۸ ٪ است. مثلاً در حالی که تقریباً نیمی از بیماران دسته ۶ در بیمارستان به سر می‌برند، فقط ۱۶ ٪ از افراد دسته ۱ وضعیت مشابه دارند.

محققان می‌گویند که به طور کلی بیماران دسته‌های ۴، ۵ یا ۶ افراد پیر یا دارای ضعف بیشتر هستند و به احتمال زیاد اضافه وزن دارند و نسبت به مبتلایان به نوع ۱، ۲ و ۳ دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت یا بیماری‌های ریوی هستند

مزیت شناسایی نوع بیماری کرونا

پس از شناسایی انواع مختلف بیماری کرونا، آنها اطلاعات مربوط به سن، جنس، BMI و بیماری‌های زمینه آنها را با علائمی که در طی ۵ روز از شروع بیماری جمع آوری شده بود، کنار هم قرار دادند. این امر به آنها امکان می‌داد تا مدلی را طراحی کنند که سریع‌تر و با دقت بیشتری پیش بینی می‌کند که هر بیمار به کدام نوع از کرونا مبتلا شده و چقدر احتمال دارد که نیاز به بستری در بیمارستان و پشتیبانی تنفسی داشته باشد.

دکتر کلر استیوز، از کالج کینگز لندن، گفت: این یافته‌ها تأثیر مهمی در مراقبت و نظارت بر افرادی که در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرترند، دارند. اگر بتوان پیش بینی کرد که این افراد در روز پنجم چگونه هستند، به اندازه کافی وقت داریم که از آنها نگهداری کنیم و مداخلات اولیه مانند میزان اکسیژن خون و قند و مصرف آب به اندازه کافی توسط بیمار را کنترل کنیم از بستری شدن او در بیمارستان جلوگیری شده و جان او نجات داده می‌شود.

کد خبر 434534

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع بیماری کووید۱۹ کرونا ویروس آمار کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا علائم کرونا چگونه کرونا ایران علائم کرونا در کودکان جدیدترین علائم کرونا کرونا در ایران آمار کرونا در اصفهان امار کرونا تست کرونا مبتلایان کرونا انتقال بيماري کرونا کرونا چیست واکسن کرونا کرونا امروز داروی کرونا درمان کرونا امار کرونا ایران کرونا در تهران علائم ویروس کرونا امار کرونا در ایران کرونا در چین سایت کرونا ویروس کرونا چیست آمار کرونا در ایران آخرین اخبار کرونا کرونا در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دست دادن حس بویایی درد قفسه سینه بیماری کرونا گرفتگی صدا بی اشتهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون

داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نشانگر اولیه «مولتیپل اسکلروزیس» یا «ام‌ اس» می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه کسی در نهایت طعمه این بیماری «دژنراتیو عصبی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان در تاریخ ۱۹ آوریل در مجله Nature Medicine گزارش دادند در یک مورد از هر ۱۰ مورد ابتلا به ام اس، بدن سال ها قبل از شروع علائم، شروع به تولید مجموعه مشخصی از آنتی بادی ها در خون می‌کند.

متخصصان دریافتند این الگوی آنتی بادی ۱۰۰ درصد تشخیص ام اس را پیش بینی می کند. هر بیمار حامل این مجموعه از آنتی بادی ها به ام اس مبتلا شد.

آنها امیدوارند این آنتی بادی ها روزی مبنای یک آزمایش خون ساده برای غربالگری ام اس باشند.

دکتر «مایکل ویلسون»، متخصص ارشد مغز و اعصاب از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: در چند دهه اخیر، حرکت در زمینه درمان ام‌ اس جدی‌تر و قوی‌تر صورت گرفته است.

ام اس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به سیستم عصبی مرکزی حمله می‌کند و به غلاف محافظ اطراف رشته‌های عصبی به نام میلین آسیب می‌رساند. این امر سیگنال‌های ورودی و خروجی مغز را مختل می‌کند و باعث بروز علائم مختلفی می‌شود که حواس را مختل کرده و بر توانایی حرکت تأثیر می‌گذارد.

برای این مطالعه، متخصصان نمونه های خون گرفته شده از ۲۵۰ بیمار مبتلا به ام اس را که قبل و بعد از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، غربالگری و آنها را با نمونه خون افراد سالم مقایسه کردند.

متخصصان تصور می‌کردند با مشاهده اولین علائم بیماری در بیماران ام‌ اس، شاهد جهش در آنتی‌بادی‌ها خواهند بود.

در عوض، آنها دریافتند که ۱۰ درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، سطوح بالایی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی - آنتی بادی هایی که می توانند به خود بدن حمله کنند – داشتند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ام اس در ۹۰ درصد دیگر بیماران می شود، اما متخصصان بر این باورند که آنها اکنون یک علامت هشدار اولیه قطعی مبنی بر بروز این بیماری، دارند.

علائم ام‌ اس می تواند حاد یا مزمن باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مهم این است که از علائم مختلف این بیماری آگاه بود. علائم بیماری ام‌ اس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- مشکلات حرکتی مانند احساس خستگی یا ضعف هنگام راه رفتن، صحبت کردن یا بلعیدن

- گزگز یا بی حسی در اندام ها

- اختلال عملکرد مثانه و روده

- اختلال شناختی

- تغییرات خلقی یا افسردگی

- لرزش یا اسپاسم

- سرگیجه

- اختلال بینایی

در موارد شدید، افراد مبتلا به ام‌اس ممکن است دچار نابینایی و/یا فلج شوند.

در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده‌ای برای ام‌اس وجود ندارد. بنابراین، مدیریت علائم، فاکتوری ضروری برای داشتن یک زندگی سالم همراه با این بیماری است. پزشک ممکن است بسته به شدت علائم بیماری درمان‌های استروئیدی، تزریق خون یا فیزیوتراپی را انتخاب کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون