Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خردادماه هر سه روز، یک نفر بود اما این روند هم‌اکنون افزایشی است.

وی افزود: آمار مبتلایان در اردیبهشت و خردادماه در وضعیت مناسبی بود اما احساس مردم مبنی بر پایان کرونا و ساده گرفتن شرایط باعث شد بار دیگر برگزاری مراسم‌های عزاداری، عروسی و شرکت در اجتماعات را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: از سویی نیز همسایگی ایلام با استان‌های قرمز خوزستان، لرستان و کرمانشاه و مراودات بالای این شهرها در افزایش تعداد مبتلایان مزید بر علت شد.

وی تاکید کرد: با بیخیال شدن مردم، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک روند ابتلا افزایشی و شد و تعداد مبتلایان تنها در تیرماه ۲ برابر مجموع چهار ماه گذشته است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در  سه هفته گذشته تنها ۲۰ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما با افزایش آمار مبتلایان و ایجاد ترس در هفته‌های اخیر۵۰ تا ۶۰ درصد مردم رعایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هر اندازه ترس و احتیاط مردم بیشتر شود به طور قطع مدیریت و کنترل بیماری راحت‌تر خواهد بود، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از اجتماعات و شستن مرتب دست‌ها ساده‌ترین راه‌های پیشگیری هستند.

شمار ابتلا در ادارات استان روند افزایشی دارد

استاندار ایلام گفت: ادارات ملزم به استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی هستند اما با این وجود تعداد مبتلایان افزایش یافته است و حدود هزار نفر از کادر درمانی، پزشکی و کارکنان ادارات در کمتر از یک ماه مبتلا شدند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: یک کمیته نظارتی بر ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی و یک کمیته نظارت بر بخش آزاد و غیردولتی در استان تشکیل شده است و هر ۲ کمیته بخوبی در حال انجام کار هستند.

وی افزود: این کمیته‌ها بطور مستمر با مسوولیت بازرسی استانداری و با همکاری تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر ادارات و بازار نظارت کرده و کنترل مناسبی در حال اجراست.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: چنانچه مردم بیخیال بیماری شوند و در مراسم عروسی، عزا و اجتماعات شرکت کنند دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار ایلام به چالش بوجود آمده در شهرستان دره‌شهر اشاره کرد و گفت: در یکی از مراکز نگهداری مددجویان بهزیستی، تعداد قابل توجهی از مددجویان و مددکاران همزمان به کرونا مبتلا شدند.

سلیمانی دشتکی افزود: ستاد مدیریت کرونا تصمیم‌گیری‌های مناسبی در این راستا اتخاذ کرده ه و این مشکل نیز چاره‌اندیشی می‌شود.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی استانداری ایلام ایلام ویروس کرونا قاسم سلیمانی دشتکی سلیمانی دشتکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه بیماران سرطانی می‌توانند جهت بهره‌مندی از تخفیفات به این مرکز مراجعه کنند، از برپایی میز خدمت ادارات تقدیر کرد و خواستار تداوم خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، کردستان را مرکز تمدن، عارفان، شاعران، ادیبان، دانشمندان، شرف، حجاب، کرامت و وحدت و سرزمین مساجد و مناره‌ها خواند و گفت: تاریخ کردستان سرشار از وجود انسان‌های بزرگ و نامدار بوده که هزاران تالیف و کتب داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارند.

وی گفت: در تاریخ کهن ایران زمین، کردستان با توجه به پیشینه غنی تاریخی فرهنگی، بخشی پر اهمیت و انکارناپذیر از تاریخ کهن 8 هزار سال  سرزمین ایران را تشکیل داده است.

تسلیت به خانواده آرمان بنفشی

امام جمعه سنندج با اشاره به اقدام اخیر جوان سنندجی "آرمان بنفشی" که جان چهار نفر را در چاه نجات داد و خودش تسلیم مرگ شد، افزود: ایثار و از خودگذشتگی این جوان فداکار باعث شد یاد و نامش همیشه جاودانه بماند. به خانواده عزیز این شهید فداکار تسلیت عرض می‌کنم.

وی با تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران زحمت‌کش و خانواده‌های آنان تصریح کرد: کارگران محرک چرخه تولید و اقتصاد کشور هستند که زیربنای کشور را می‌سازند.

ماموستا رستمی همچنین هفته معلم را به همه معلمان تبریک گفت و عنوان کرد: معلمان در تربیت و هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند و زحمات این عزیزان بر هیچ کسی پوشیده نیست.

قدردانی از دختران و زنان کردستانی

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اعلام و قدردانی فرمانده انتظامی استان کردستان از مردم بابت همکاری در اجرای طرح نور؛ از همه دختران و زنان باشرف و با کرامت کردستانی بابت رعایت حجاب و عفاف تقدیر و این اقدام را مایه خرسندی توصیف کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخمان خود تأکید کرد: "امنیت کشور، امنیت مردم، اجرای عدالت، رسیدگی به مشکلات و مسکن و ایجاد اشتغال برای جوانان از مسائل بسیار مهمی است که دولت دغدغه آن را داشته و در این راستا و رفع فقر و توسعه کشور تلاش و گام بر می‌دارد.

انتقاد شدید از بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی

ماموستا رستمی تلاش‌های متولیان امنیت برای ایجاد امنیت را قابل تقدیر خواند و گفت: خوشبختانه امروزه با توجه به عنوان شعار سال، مردم در سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند، این رویکرد جای قدردانی و مایه امید است.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و با انتقاد شدید ابراز داشت: بی‌تفاوتی و سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به این کشت و کشتار دردی دیگر بر دردهاست، در طول 200 روز جنگ و نسل‌کشی 34هزار و 183 نفر به شهادت رسیده‌اند.

خبری خوش برای بیماران سرطانی 

ماموستا رستمی با اشاره به اعلام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه بیماران سرطانی می‌توانند جهت بهره‌مندی از تخفیفات به این مرکز مراجعه کنند، از برپایی میز خدمت ادارات تقدیر کرد و خواستار تداوم خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم شد.

ماموستا رستمی ابراز داشت: امیدوارم خداوند امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند