Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برای ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن اکبری صبح امروز در بازدید از ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار اظهار داشت: سال گذشته مبلغ بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در زمینه مقابله و کاهش پدیده گرد و غبار در استان تعریف و در حال اجرا است.

وی با اشاره به این موضوع که بیش از دو میلیون هکتار از وسعت استان را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده گفت: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و نیاز است تا این اداره کل دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در زمینه پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.

تمام شهرستان‌های استان کرمان به ایستگاه سنجش گرد و غبار نیاز داردکاشان| دستگاه سنجش گرد و غبار در کاشان راه‌اندازی می‌شود

اکبری بیان کرد: از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر دومیلیارد و هشتصد میلیون تومان جهت این موضوع اختصاص داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر در استان 3 ایستگاه سنجش کیفی هوا یکی در مرکز استان و دو تا در شهرستان‌های نهبندان و سرایان مستقر است.

اکبری اظهار داشت: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار با وجود 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان، به ایستگاه‌های بیشتری در زمینه کنترل، پایش و آنالیز گرد و غبار نیازمندیم بنابراین با اختصاص این اعتبار، برنامه‌ریزی لازم در زمینه حفظ و نگهداری ایستگاه‌های سنجش موجود در استان انجام شده و مقدمات کار برای انتعقاد قرارداد در خصوص خرید دو ایستگاه جدید در حال انجام است.

انتهای پیام/257/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... "گرد و غبار" زادۀ بی­‌توجهی به آبخیزداری عملیات بیابان‌زدایی برای مقابله با گرد و غبار در بورالان ماکو انجام شد + فیلم عملیات بوته‌کاری در حاشیه دریاچه ارومیه تا میزان ۸۵ درصد گرد و غبار را کاهش داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گرد و غبار در استان ایستگاه های سنجش پدیده گرد و غبار سنجش گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان  ، مهدی نقدی در ارتباط زنده تلفنی با خبر ۲۰ گیلان در جواب چرا آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت تجهیز نبوده است گفت : این ایستگاه آتش نشانی  کامل تجهیز نبوده است و با توجه به گستردگی این آتش سوزی امکانات مهار آتش نیز وجود نداشت و ضروری بود که از دیگر ایستگاه های آتش نشانی برای اطفای حریق به این منطقه اعزام شوند. 

دیگر خبرها

  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی