Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: گروه اعزامی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ به همراه جعبه های سیاه پرواز PS752 سانحه دیده اکراینی، وارد لابراتوار دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه BEA شدند. 
به گزارش تین نیوز، جلسه هماهنگی در حال برگزاری است و کار بازیابی و دریافت اطلاعات جعبه های سیاه از امروز آغاز خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 جعبه های سیاه هواپیمای مذکور  پس از وقوع سانحه بلافاصله تحویل سازمان هواپیمایی کشوری شده و در محل امنی در همین سازمان تحت تدابیر فنی و امنیتی مناسب طبق مقررات  نگهداری گردید.  جعبه های سیاه روز جمعه ۲۷ تیرماه سال جاری با رعایت پروتکل های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه ها در معیت تیم تخصصی  از محل این سازمان به فرودگاه امام خمینی منتقل و رهسپار پاریس شد . پس از ورود به پاریس هم با هماهنگی سفارت ایران در پاریس، پلیس فرانسه مسئولیت محافظت از جعبه ها را تا محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و پس از آن به لابراتوار برعهده گرفت. 
مطابق مقررات بین المللی و قوانین داخلی سازمان هواپیمایی کشوری ایران ، مسئولیت بررسی سانحه مذکور را برعهده دارد . با توجه به اینکه مقامات قضایی نیز در حال رسیدگی به پرونده هستند ، مقام محترم قضایی نیز مطابق استانداردهای ضمیمه ۱۳ پیمان  شیکاگو در فرآیند بازخوانی حضور دارد و بازخوانی جعبه های سیاه با هدایت مسئول بررسی سانحه و در لابراتوار فرانسه صورت میگیرد .
در اجرای مقررات بین المللی ، کشور طراح و سازنده ی هواپیما و همچنین اوکراین بعنوان کشور محل ثبت و بهره بردار هواپیما از طریق معرفی نماینده رسمی در مراحل بررسی سانحه شرکت میکنند ، با توجه به اینکه بازخوانی در لابراتوار کشور فرانسه انجام میشود ، کشور فرانسه نیز با معرفی نماینده ای در تحقیقات مرتبط شرکت می نماید .
سایر کشورها که به دلایلی نظیر جان باختن اتباع خود ذینفع  موضوع رسیدگی به سانحه هستند نیز می توانند نسبت به معرفی کارشناسانی در جریان روند بررسی سانحه قرار گیرند و از طریق مسئول بررسی سانحه به داده ها و گزارش نهایی بررسی سانحه نیز دسترسی داشته باشند . بر اساس مقررات بین المللی کشورهای کانادا ، سوئد ، آلمان و انگلستان درخواست خود را مبنی بر حضور نماینده در فرآیند بازخوانی ارائه نمودند که با موافقت مسئول بررسی سانحه ، نمایندگان کانادا ، سوئد و انگلستان جهت مشاهده فرآیند بازخوانی در فرانسه حضور دارند .
هدف از انجام این تحقیقات ، ارتقای سطح ایمنی هوانوردی از طریق شناسایی و رفع زمینه ها و علل رخداد آن بوده و مستقل از رسیدگی های قضایی در دست انجام است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هواپیمایی کشوری فرانسه سازمان هواپیمایی کشوری جعبه های سیاه بررسی سانحه جعبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد