Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر برجسته عرب با انتقاد از رویکرد مخالفان جریان مقاومت در لبنان، آنها را به سرپوش نهادن بر اختلاس‌های میلیاردی خود و پنهان شدن پشت هیاهوی اتهام‌زنی علیه محور مقاومت با تحریک و فرمان آمریکا و متحدانش متهم کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در تحلیلی درباره اوضاع این روزهای لبنان چنین نوشت :«در حالی که حسابرسی های رسمی انجام شده در بودجه های وزارت دارایی لبنان حکایت از اختفای حدود 27 میلیارد دلار(یک سوم مجموع بدهی عمومی فعلی لبنان) بین سال های 1993 تا 2017 دارد، اسقف اعظم مسیحیان این کشور، حزب الله را عامل بحران لبنان معرفی و مسئولیت عدم رسیدن کمک های مالی از سوی کشورهای غربی و شورای همکاری خلیج فارس به لبنان معرفی می کند امری که از نگاه وی بیانگر آن است که این حزب باعث شده است لبنان به پرتگاه فروپاشی و بحران اقتصادی که هم اکنون در آن گرفتار شده بلغزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از دلایلی که باعث می شود ما به افشای یکی از مهم ترین عملیات اختلال و سرقت اموال عمومی استناد کنیم آن است که اکثر رسانه های لبنانی از جمله شبکه تلویزیونی ام تی وی اقدام به باز نشر مشروح این رسوایی و ارائه اسناد و مدارکی در این زمینه کرد.

این شبکه تلویزیونی پیش از این نیز از حواله شدن دارایی حساب های موجود در بانک های لبنان به حساب های بانکی در اروپا و آمریکا پرده برداشته بود اقدامی که با علم و آگاهی بانک مرکزی لبنان و در راستای یک برنامه حساب شده برای تخریب ساختار مالی لبنان و ضربه زدن به ارزش پول کشور (لیره) انجام شد تا باعث از دست رفتن 80 درصد از ارزش پول لبنان و ورشکستگی ده ها شرکت و به گرسنگی کشیدن شدن مردم لبنان شود.

آنها این اقدامات را با هدف شعله ور کردن آتش جنگ طایفه ای و غرق کردن کشور در هرج و مرج و جنگ داخلی انجام دادند.

تصور نمی شود که سخنان اسقف اعظم مسیحیان به شکلی کاملا تصادفی و بی ارتباط با حمله همه جانبه شکل گرفته علیه دولت آقای حسان دیاب باشد ، تهاجمی که تمامی احزاب و تشکل های سیاسی مخالف این دولت را گرد هم آورده وائتلافی را با کمک طرف های خارجی به رهبری ایالات متحده آمریکا برای ضربه زدن به چهره و تضعیف آن ایجاد کرد.

خانم دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت که نوک پیکان اقدامات تحریک آمیز علیه دولت و حزب الله است به شکل وقیحانه ای حزب الله را به چپاول خزانه لبنان متهم کرد تا بعد از آن تاکید کند در سایه حضور حزب الله در دولت و عدم چشم پوشی از سلاحش خبری از کمک های خارجی به لبنان نخواهد بود.

اینگونه بود که بعد از این سخنان ارزش لیره به شکل بی سابقه ای سقوط کرد و ظرف چند روز کوتاه به 9 هزار لیره در مقابل یک دلار رسید.

بعد از آن هم شاهد شکست مذاکرات دولت لبنان با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام 20 میلیارد دلاری و ناکام ماندن مذاکرات آزاد سازی 11 میلیارد دلار کمکی که کشورهای کمک کننده در کنفرانس پاریس وعده آن را داده بودند اما به دلیل شرایط غیر قابل انجام از پرداخت آن امتناع کردند ، باشیم.

کسانی که جنگ خود را برای سرنگونی دولت آقای حسان دیاب که از دیدگاهشان دولت حزب الله است به دنبال تحقق یکی از این دو هدف هستند:

اول روی کار آوردن یکی از نخست وزیران سابقی که کار چپاول 27 میلیارد دلار در دوره قدرت او به وقوع پیوسته است و شاید ارقام بالاتری هم از ارقام اعلام شده را هم چپاول کرده باشد.

و دوم لغزاندن کشور به سوی هرج و مرج و جنگ داخلی تا در این گیر و دار مشخص شود منافع شهروند لبنانی فقیر و بینوا آخرین چیزی است که رهبران این توطئه به دنبال تحقق آن هستند.

حتی هشدارهای خانم "میشل باشیلیت" کمیسر حقوق بشر سازمان ملل که یک هفته پیش اعلام کرد شرایط در لبنان از کنترل خارج شده و صدها هزار نفر در حال حاضر به دلیل ورشکستگی شرکت ها و افزایش میانگین بیکاری و قطع برق در خطر گرسنگی قرار گرفته اند هم با بی تفاوتی گربه های فربه (صحنه سیاسی لبنان) و توطئه گرانی که دستورات خود را از خانم شیا سفیر آمریکا می گیرند مواجه شد ، خطرناک تر این که آنها از این پس بر دامنه توطئه های خود هم افزودند.

در پایان بر خود واجب می دانیم که به تمام کسانی که در سنگر آمریکایی اسرائیلی صف آرایی کرده اند هشدار دهیم ، زمانه به شکل بنیادینی تغییر پیدا کرده است ، طرفی که امروز امنیت ، حاکمیت و آبروی لبنان را حفظ کرده است ، محور مقاومت است ، محوری که ائتلافی فرا طایفه ای آن را رهبری می کند ، در آن مسیحی دوشادوش برادر مسلمانش از مذاهب مختلف ایستاده است.

همچنین باید بدانند که آمریکا و متحدانش و به ویژه اسرائیل دیگر آن قدرت حدود نیم قرن پیش خود در زمان جنگ داخلی اول را ندارند در حالی که ساختار مقاومت لبنان هویت و وابستگی قوی تر و قدرت بیشتر با تجاربی بالاتر و تسلیحاتی قدرتمند تر داشته، و وطنی جز لبنان ندارد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان فساد در لبنان میلیارد دلار حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»

شبکه الجزیره گزارش داد که منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد که ۱۰ موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از لحظه اصابت موشک‌های حزب‌الله به جبل الجرمق منتشر کرده‌اند.

پایگاه میرون پیش از این نیز چند بار هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس