Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : در راستای افزایش تعامل و همکاری میان پلیس و مراجع قضائی استان از ابتدای تیرماه کار ارجاء پرونده‌های خانوادگی از دادگاه‌های تجدید نظر پیش از صدور حکم و در راستای ایجاد صلح و سازش بین طرفین به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در همین راستا تاکنون ۵۳ مورد پرونده به مرکز مشاوره پلیس از سوی دادگاه تجدید نظر ارسال که ۲۶ پرونده معادل ۵۰ درصد آن منجر به صلح و سازش شده است.

آمویی با بیان اینکه ۲۱ پرونده نیز در دست اقدام و کارشناسان در حال ارائه مشاوره‌های لازم هستند، افزود: در ۶ مورد نیز سازشی حاصل نشده است.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه از ارسال ۵ هزار و ۴۵۱ پرونده به مراکز مشاوره کلانتری‌ها و این معاونت در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۴۳۴ پرونده معادل ۶۴ درصد آن‌ها منجر به مصالحه شده است.

او ادامه داد: از مجموع پرونده‌های مصالحه شده در این ۴ ماه، ۲ هزار و ۱۷ پرونده مربوط به حوزه قضائی بوده است.

آمویی افزود: مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و کلانتری‌های سطح استان همه روزه در ساعات اداری آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به عموم شهروندان هستند.

تعامل پلیس و دستگاه قضائی جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با قدردانی از اقدامات اثربخش نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف گفت: تعامل خوب پلیس و دستگاه قضائی جلوی بسیاری از مشکلات را گرفته و شرایط مطلوبی در راستای مقابله با مجرمان و همچنین رفع اختلافات ایجاد کرده است.

حسین مظهری ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد ورود پرونده‌های زیادی به مراجع قضائی بوده ایم که حجم بالای پرونده‌های ورودی گاهی اوقات باعث تاخیر در نتیجه دادرسی‌ها شده است.

او افزود: در این میان پلیس و مراکز مشاوره آن توانسته با حضور به موقع و اثربخش خود از ورود بسیاری از این پرونده‌ها به مراجع قضائی جلوگیری کند و همین امر کاهش اطاله دادرسی را شامل شده است.

مظهری با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها در اثر یک سوء تفاهم و ناراحتی‌های زودگذر تشکیل شده است، گفت: کارشناسان زبده مراکز مشاوره پلیس در معاونت اجتماعی و کلانتری‌ها توانسته اند به خوبی این مشکلات و سوء تفاهم‌ها را برطرف و از فروپاشی بسیاری زندگی‌ها جلوگیری کنند.

این مقام قضائی گفت: ایجاد مصالحه در نیمی از پرونده‌های ارجاعی دادگشاه‌های تجدید نظر توسط مرکز مشاوره معاونت اجتماعی کار بزرگی است که توسط کارشناسان پلیس انجام شده و جای قدردانی مضاعف دارد.

او خواستار افزایش تعامل میان دستگاه قضائی و پلیس شد و گفت: هرقدر این تعاملات افزایش یاید مردم امنیت بیشتری را احساس و در مقابل فضا برای مجرمان ناامن‌تر خواهد شد.

کشف ۳۲ فقره سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۳۲ فقره سرقت طی ۲۴ ساعت گذشته و با تلاش ماموران خبر داد.

حسین براری افزود: عمده سرقت‌های کشف شده عمدتا در حوزه قطعات و محتویات خودرو، کابل برق و اماکن عمومی بوده است.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه همچنین در این مدت موفق شدند ۱۷ نفر سارق را دستگیر کنند.

۴ سارق در هرسین به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی هرسین گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان، ۴ سارق طی ۲۴ ساعت اخیر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

همت علی شکری افزود: در این مدت همچنین با تلاش ماموران ۵ فقره سرقت که عمده آن‌ها محتویات خودرو و معابر عمومی تشکیل می‌دادند کشف شد.

او افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به کشف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی اشاره کرد.

دستگیری ۱۱ نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری ۱۱ نفر از عوامل نزاع دسته جمعی در این شهر خبر داد.

حسین براری گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در شهرک کیانشهر ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور پلیس علاوه بر پایان گرفتن درگیری ها، ۱۱ نفر دستگیر و ۷ تیغه شمشیر و قمه نیز کشف و جمع آوری شد.

براری از کشف مقداری مواد مخدر و ۴۰۰ حبه قرص روانگردان نیز از آن‌ها کشف شد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی سرقت مسلحانه سارق حرفه ای معاونت اجتماعی مراجع قضائی مرکز مشاوره پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا پورخاقان بعد از ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به جایگاه مهم نیروهای مسلح در کسب مقام امنیت در کشور ادامه داد: حفظ و حراست از سلامت و امنیت این نیروهای مهم در نقش آفرینی‌های کشور مؤثر است.

پور خاقان بیان کرد: سازمان قضائی نیز موظف است ضمن حفظ، صیانت و حراست از این نیروها مانع از انحراف و ناخالصی در این نیروهای مهم شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما نسبت به سایر نیروهای مسلح در دنیا از جرایم پایین برخوردار هستند تاکید کرد: همین نرخ پایین هم برای ما زیاد است و تمام تلاش ما این است که پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم.

کد خبر 6090375

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس