Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@12:16:13 GMT

قیمت پایه صادراتی خاویار؛ هرکیلو ۷۰۰ یورو

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۳۰۹

قیمت پایه صادراتی خاویار؛ هرکیلو ۷۰۰ یورو

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبرخدایی با اشاره به  آمار صادرات آبزیان در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ گفت: در سال ۱۳۹۷ حدود  ۱۴۴ هزارتن با ارزش دلاری ۵۳۰ هزاردلار و در سال ۱۳۹۸ نیز ۱۴۵ هزار تن با ارزش دلاری ۵۴۰ هزار دلار، صادرات آبزیان داشتیم که اقلام صادراتی نیز شامل ماهی های حرام گوشت، میگوی پرورشی، ماهیان زینتی، انواع کنسرو ماهی، خاویار، پودر ماهی، خوراک آبزیان و ماهی قزل آلا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به آمار تولید برخی از آبزیان در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ تن خاویار، ۲۵۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری، ۴۷هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی و ۱۲.۵ هزارتن ماهی در قفس در کشور تولید شد. همچنین ۲۹هزارتن میگو  و ۴۵۰ تن ماهی در قفس نیز صادر شد.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان با اشاره به اینکه  صادرات خاویار ایران به صورت رسمی ۸۲۲ کیلو و به صورت مسافری حدود ۱.۵تن بوده است، اظهار کرد: قیمت پایه صادراتی هر کیلو خاویار ۷۰۰ یورو و قیمت هر ۵۰ گرم آن در بازار داخل حدود ۵۰۰ هزارتومان است.

چین بزرگترین خریدار ماهی و میگوی ایران

وی در پاسخ به این سوال که بازارهای صادراتی آبزیان ایران چه کشورهایی هستند، گفت: بخش عمده ای از بازار صادراتی آبزیان ایران، جنوب شرق آسیا به ویژه چین است. اگرچه به روسیه، مالزی، سریلانکا، امارات، قطر، عمان و کشورهای اروپایی نیز صادرات داریم، اما بازار اصلی ما چین است.

خدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا چین  که صنعت آبزی پروری بزرگی دارد، اصلی ترین بازار هدف آبزیان ایران است؟ گفت: اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی و میگو واردکننده اصلی ماهی و میگوی ایران است نشان دهنده قدرت کیفی محصولات ایرانی است. همچنین موضوع دیگر این است که میگوی ایران به نداشتن باقی مانده (فلزات سنگین و آنتی بیوتیک و...) معروف است که این هم یکی دیگر از مزیت های محصولات ایرانی است. از طرفی این نکته نیز وجود دارد که ما به دلیل ضعف تجاری و قدرت چانه زنی، مشکلات ارزی  و بازگشت ارز نمی توانیم بازارهای بزرگی در اختیار داشته و به همه کشورها صادرات داشته باشیم ولی چین می تواند محصولات را صادر کند. امیدواریم با رفع موانع  بتوانیم بازارهای بیشتری را در اختیار بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ماهی در قفس خاويار چین صادرات آبزيان میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ پنجشنبه ۶ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.

 


 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران