Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال گلچین، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: با واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی تحولی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال در این بنگاه اقتصادی بزرگ انجام شده که این علاوه از تزریق ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از طریق مالک این مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: ما هیچ وقت در تامین اعتبار برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و پرداخت حقوق پرسنل با کمبودی روبرو نبودیم و همواره سر موعد مقرر حقوق پرسنل به همراه مزایا پرداخت شده است.

احیای کارخانه قند مغان با بیش از ۱۰ میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: در یک سال گذشته برای احیای کارخانه قند مغان بیش از ده میلیارد تومان هزینه شده و در کنار آن ۱۷۰ هکتار از باغات در حال نوسازی و بهینه‌سازی است ضمن آنکه مجموعه سورتینگ و بسته‌بندی میوه در کشت و صنعت راه‌اندازی می‌شود.

گلچین اظهار کرد: در سالجاری فعالیت‌های خوبی در کشت و صنعت انجام شده که در اولویت کشت بهاره را انجام دادیم با کشت ذرت سیلویی برای تامین نیاز دامپروری اقدام شد.

او اولویت دیگر کشت و صنعت را کاشت چغندر بهاره با هدف تامین نیاز کارخانه قند اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش باغات نیز برداشت میوه از خردادماه شروع شده و ما نسبت به سال گذشته به رغم عمر بالای درختان سعی کردیم تا میوه باکیفیتی را تولید و روانه بازار داخلی و حتی خارجی کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: تجهیزات سورتینگ برای استقرار در باغات میوه از کشور ایتالیا خریداری شده و در حال نصب می‌باشد.

کنسرو زیتون مغانه وارد بازار می‌شود

گلچین افزود: در کنار توسعه کشت زیتون دستگاه‌های جدید برای کارخانه روغن‌کشی و فرآوری زیتون از ایتالیا خریداری شده که به دلیل شیوع کرونا کامیون‌ها امکان بارگیری این محموله را ندارند، ولی تلاش بر این است تا ماه آینده همزمان با برداشت زیتون این تجهیزات مستقر تا روغن‌کشی و تولید کنسرو زیتون با نام مغانه انجام شده و محصول وارد بازار مصرف شود.

او ادامه داد: در بخش دامپروری سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و برای اولین بار یک باب سالن فریستال گاوداری شیری راه‌اندازی شده تا ۵۷۰ راس گاو شیری با آرامش کامل نگهداری و مورد تغذیه قرار گیرند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: در سالجاری و همچنین اوایل سال آینده سعی بر این است تا همه ۵۵۰۰ راس گاو شیری صاحب فریستال شوند.

خرید ۵۰ هزار راس گوسفند خارجی برای کشت و صنعت مغان

گلچین افزود: کار شاخص ما در بخش دامپروری احیای گوسفندداری و فعال کردن این بخش بود که در سال‌های گذشته این سالن متروکه و بلااستفاده باقی مانده بود که سعی می‌کنیم با خرید گوسفند نژاد مغان گوسفندداری مغان را احیا و این نژاد را زنده کنیم.

او به خرید ۵۰ هزار گوسفند مرینوس استرالیا، نیوزلند و فرانسه اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال مرکز گوسفندداری صنعتی را در کشت و صنعت راه‌اندازی کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اوورهال و نوسازی کارخانه قند مغان اشاره و تصریح کرد: کارخانه قند امسال با ظرفیت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته اقدام به تولید شکر خواهد کرد.

رب مغانه وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود

گلچین از راه‌اندازی کارخانه رب خبر داد و اظهار کرد: تا فصل برداشت گوجه در مغان این کارخانه راه‌اندازی می‌شود و با خرید محصول مازاد کشاورزان منطقه به تدریج رب‌گیری آغاز شده و در پائیز و زمستان با بسته‌بندی مناسب به صورت شیشه‌ای و پاستوریزه وارد بازار داخلی شده و قسمتی از آن نیز به روسیه صادر شود.

او ادامه داد: شرایط مناسبی برای کشت گیاهان باارزش افزوده در این مجموعه فراهم آمده تا با کشت گیاهان صنعتی صنایع تبدیلی راه‌اندازی و از خام‌فروشی محصولات جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: شرکت کشت و صنعت تلاش می‌کند تا با جلوگیری از خام‌فروشی همه محصولات خود را با ارزش افزوده بیشتر وارد بازار داخلی و خارجی کرده تا بیشترین منافع اقتصادی نصیب منطقه مغان شود.

تولید ۶ هزار تن میوه در کشت و صنعت مغان

گلچین این اقدام را در راستای تقویت صادرات و تامین ارز مورد نیاز ارزشمند خواند و اظهار کرد: در کشت و صنعت مغان بخش باغات متاسفانه با مدیریت سنتی به شرایط نابودی کشیده شده بود که در این یک و نیم سال سعی کردیم به ارتقای کیفیت تولید میوه‌های سردرختی کمک کنیم. او بیان کرد: با تغذیه مناسب درختان و استفاده از تجهیزات مدرن مبارزه با آفات و تامین کود شیمیایی مورد نیاز ارتقای کیفیت محصولات انجام شده و در ۳۰ هکتار اراضی نیز انواع درختان مثمر کاشت شده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ما موفق شدیم ۱۷۰ هزار اصله نهال جدید در بخش باغات کشت و صنعت مغان غرس کنیم که با این شرایط پیش‌بینی می‌شود امسال نیز توسعه و جایگزینی ادامه داشته باشد.

گلچین تصریح کرد: تولید هلو و شلیل در ارقام مختلف، گیلاس، آلبالو، گوجه سبز، بادام و فندق از جمله این محصولات است که ۱۱ رقم محصولات سردرختی در مغان تولید می‌شود.

او ادامه داد: خصوصی‌سازی حرف اول و آخر اقتصاد دنیاست و برای رسیدن به حداکثر سود و تولید باید بخش اقتصاد را به فعالان بخش خصوصی سپرد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برای تامین سرمایه مورد نیاز و تقویت خرید و فروش و صادرات ضرورت دارد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود تا دولت نیز با تقویت نظارت و همچنین بستر‌های مورد نیاز در بخش تولید و تامین امنیت به کمک این حوزه بیاید.

گلچین در پایان اظهار کرد: با همراهی مسئولان استانی و کشوری سرمایه‌گذاری خوبی در کشت و صنعت مغان آغاز شده که ایجاد این شرایط خارج از توان مدیریت دولتی بوده و امیدواریم با نظارت و حمایت‌های مستمر این فعالیت‌ها شکل و قالب بهتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت و صنعت سرمایه گذاری محصولات کشاورزی دامپروری کشت و صنعت مغان میلیارد تومان کشت و صنعت سرمایه گذاری بازار داخلی کارخانه قند راه اندازی وارد بازار مورد نیاز انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد