Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اکبر کریمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان اراک با وجود برخورداری از انبوه کارخانجات بزرگ و کوچک بالاترین نرخ بیکاری را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌ است.

وی ادامه داد: برخی مشکلات و نابسامانی‌های مدیریتی در واحدهای صنعتی اراک موجب شده این واحدها با ظرفیت و نیروی کمتری نسبت به ظرفیت اسمی به فعالیت ادامه دهند که این مهم تشدید بیکاری در شهرستان را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان اراک ضمن رفع مشکل بیکاری در این شهرستان، ایجاد فرصت شغلی پایدار برای سایر شهرستان‌های استان از جمله کمیجان و خنداب را نیز به همراه دارد.

کریمی افزود: وجود برخی مشکلات در شرکت‌های بزرگ و متوسط شهرستان اراک موجب کاهش تولید در این شرکت‌ها شده و نیاز است با سیاست های مناسب و رفع مشکلات این واحدها، زمینه رونق تولید و افزایش اشتغال مستمر فراهم شود.

وی کسری سرانه بهداشت و درمان را از دیگر مشکلات استان مرکزی عنوان کرد و گفت: توسعه فضاهای بیمارستانی و بهره‌برداری از طرح‌های در دست احداث از جمله بیمارستان ولیعصر(عج)، طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری، بیمارستان امیر المومنین (ع) و توسعه فعالیت درمانی و بیمارستانی در شهرستان خنداب باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیگیری تسریع در بهسازی راه‌ها و تسریع در بهره برداری از طرح‌های جاده‌ای استان را از دیگر برنامه‌های اولویت دار مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون جاده کمیجان- خنداب برای کاهش مشکلات مردم نیازمند بهسازی بوده و تسریع در اتمام جاده فرمهین - فراهان، بهسازی راه‌های منطقه قره کهریز، راه های روستایی اراک، کمیجان و خنداب به توجه ویژه مسئولان نیاز دارد.

کریمی پیگیری و رفع مشکل آب و فاضلاب حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب را از برنامه‌های اولویت‌دار نمایندگان این حوزه انتخابیه دانست گفت: با توجه به گذشت حدود ۲۰ سال از آغاز طرح آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک، تاکنون تمامی مردم این شهر از آب سد بهره‌مند نشده‌ و رینگ آبرسانی به طور کامل اجرایی نشده‌ است.

وی ادامه داد: مردم شهرهای خنداب، کارچان و داودآباد تاکنون از اجرای طرح فاضلاب در این شهرها بهره‌مند نشده‌اند و در اجرای این طرح در شهر کمیجان نیز مشکلاتی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان، خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برخی مشکلات در زیرساخت‌های برق این حوزه انتخابیه افزود: امید است با تلاش مسئولان استان و پیگیری نمایندگان در مجلس زمینه رفع این مشکلات نیز فراهم شود.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان دارند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی مجلس یازدهم اشتغال زایی پروندهٔ خبری مجلس یازدهم و اولویت های آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی مجلس یازدهم اشتغال زایی مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی مجلس یازدهم اشتغال زایی مجلس شورای اسلامی کمیجان و خنداب حوزه انتخابیه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «تا جایی که یادم می‌آید صحبتی، اظهارنظری، تصمیمی و رأیی نداشتم که از آن پشیمان باشم اما اتفاقات فراوانی در مجلس افتاد که به دلیل اینکه ما عضو آن مجلس بودیم، شاید به اسم همه نوشته شود. »

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899752

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد