Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تیم‌های پرشکی بسیاری در سراسر جهان همچنان برای ساخت ویروس کرونا تلاش می‌کنند این در حالی است که برخی از واکسن‌های تولید شده به مرحله آزمایش بالینی نیز رسیده است. تاریخ انتشار: 12:54 - 30 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۹۱۹۶

خبرگزاری میزان ـ نشریه «گاردین» در گزارشی به آخرین تحولات پیرامون تولید واکسن کرونا در جهان پرداخته و می‌نویسد «در حال حاضر ۱۴۰ تیم در سراسر جهان در رقابت برای تولید واکسنی موثر و ایمن برای ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، «در حال حاضر ۱۴۰ تیم تولید واکسن کرونا در جهان از سوی سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است.»

روند طبیعی تولید و آزمایش یک واکسن سال‌ها به طول می‌انجامد و به این زمان باید روند مرحله تولید و توزیع آن افزوده شود، اما محققان در سراسر جهان بر این امید هستند که بتوانند ظرف ۱۲ یا ۱۸ ماه واکسنی برای ویروس کرونا تولید کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ۱۴۰ واکسن کرونا در مراحل پیش از آزمایش بالینی قرار دارند، ۱۹ مورد در مراحل آزمایش‌های ایمن مقیاس کم، ۱۱ مورد در مراحل آزمایش ایمن مقیاس گسترده و ۳ مورد نیز در مرحله آزمایش موثر مقیاس گسترده قرار دارند.

در همین حال مقام‎های روسیه اعلام کردند «واکسن کرونای تولید شده از سوی این کشور می‌تواند تا ماه آینده در دسترس عموم قرار بگیرد.»

بیشتر بخوانید: واکسن کرونای ساخت روسیه به زودی عرضه می شود پیش بینی زمان توزیع عمومی واکسن کرونا غیرعاقلانه است

بر اساس اعلام وزیر بهداشت روسیه، آزمایش مرحه سوم این واکسن ماه آگوست در روسیه آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت روسیه می‎گوید «این واکسن می‌تواند تا پیش از اتمام مرحه سوم آزمایش آن در دسترس عموم قرار بگیرد.»

در همین حال رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که دولت این کشور قراردادی را برای خرید ۹۰ دوز واکسن تولید شده از سوی شرکت «آسترازنکا» دانشگاه آکسفورد امضا کرده است.

محققان دانشگاه آکسفورد بر این عقیده هستند که این واکسن شانس بالایی را در درمان ویروس کرونا دارد.

تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و ۶۵۵ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۶۰۹ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا سراسر جهان تولید واکسن ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس گزارش لایوساینس، اکثر مردم حداقل یک بار در سال سرما می‌خورند، اما انسان خردمند چه زمانی برای اولین بار سرماخورد؟ 

پاسخ به این سوال دشوار است، تا حدی به این دلیل که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در بقایای انسان باقی می‌مانند. اما این امکان وجود دارد که برخی از انسان‌های خردمند حداقل ۳۰۰ هزار سال پیش سرما خورده باشند.

سرماخوردگی معمولی یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌های تنفسی است. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب باعث این بیماری می‌شوند. اما قبل از اینکه این پاتوژن‌ها بین مردم پخش شوند، احتمالاً انسان آن‌ها را از مهره داران دیگر گرفته‌است.

جوئل ورتهایم، ویروس شناس تکاملی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت زندگی در نزدیکی حیوانات باعث ابتلا به ویروس جدید و تبدیل شدن آن به بیماری بومی بین انسان‌ها می‌شود.

معمولاً وقتی یک ویروس حیوانی به درون بدن انسان می‌رود، نمی‌تواند عفونت ایجاد کند، زیرا با میزبان جدید خود سازگار نیست. با این حال، یک ویروس گه گاه دارای مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب برای جهش موفقیت آمیز و حتی انتشار در بین انسان‌ها می‌شود. به عنوان مثال، ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفولانزای خوکی اینگونه پدید آمدند.

دانشمندان فرضیه‌های متفاوتی درباره زمان اولین ابتلای انسان به ویروس‌های سرماخوردگی دارند. برخی از محققان بر این باورند که ویروس‌ها می‌توانستند از حیوانات به انسان‌ها در طلوع تمدن بشری (تقریباً ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش) شروع به انتشار کنند. آن زمان انسان‌ها شروع به زندگی در محل‌هایی کردند که پاتوژن‌ها می‌توانستند به راحتی پخش شوند و سپس شروع به پرورش حیوانات پر از ویروس کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی