Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲ هزار نفر در بخش تولید عسل در استان ایلام فعالیت دارند.

«درخشنده رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: استان ایلام از جمله مناطق بکر و مستعد کشاورزی به ویژه پرورش زنبور عسل است که ظرفیت مهم گیاهان شهدزا و بهرمندی از طبیعیت چهار فصل باعث رونق زنبورداری و ارتقای کیفیت عسل تولیدی در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: زنبورداران این منطقه با فراهم شدن بستر فعالیت و حمایت گروه‌های جهادی، علاوه برتامین نیازمندی‌های منطقه، محصول خودرا به بازار‌های هدف در شهرستان‌های همجوار نیز عرضه می‌کنند.

 

رحیمی بیان کرد:  در سطح استان ایلام، حدود ۲ هزار نفر با داشتن ۱۷۰ هزار کلنی زنبور عسل مشغول فعالیت هستند.

 

وی ادامه داد: کل عسل تولیدی استان ایلام حدود یک هزار و ۳۵۳ تن است که با در نظر گرفتن میزان مصرف عسل در سطح استان ، حدود ۸۰۰ تن مازاد مصرف داریم.

 

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: طرح زنبورداری نوین مزایای بسیار زیادی برای پرورش دهندگان زنبور و تولیدکنندگان عسل خواهد داشت که به درآمدزایی بیشتر و افزایش کمی و کیفی محصولات آنان منجر خواهد شد.

 

وی  اظهار کرد: از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی، حمایت از صادرات مازاد عسل به کشور‌های همسایه از جمله عراق، ارتقای کیفیت محصول عسل و همچنین حمایت از تولیدات چند محصولی از جمله عسل، ژل رویال  است.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید عسل قطب تولید عسل استان ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم