Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:30:21 GMT

مرد 55 ساله ي خرمشهري از مرگ حتمي نجات يافت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۳۱۶

مرد 55 ساله ي خرمشهري از مرگ حتمي نجات يافت

خبرگزاری آریا-

سرپرست مرکز مدیریت جوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مرد 55 ساله ی خرمشهری که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود با سرعت عمل و مهارت پرسنل اورژانس 115 به زندگی دوباره بازگشت.

امین منصوربیگی در گفتگو با خبرنگار آریا در آبادان اظهار کرد: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس 115 آبادان در ساعت 09:06 گزارشی مبنی بر درخواست کمک برای مردی 55ساله و فاقد هوشیاری در خیابان مولوی خرمشهر دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از این تماس به طور سریع تکنسین‌ها باقر طاهرپور و محمد اسماعیلی از پایگاه شهری 2 خرمشهر با طی فاصله زمانی کمتر از 4 دقیقه بر بالین بیمار مذکور حاضر شدند.

وی افزود: پس از رسیدن کارشناسان فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار بررسی‌ها حاکی از ایست قلبی بیمار بود و بنابراین بدون فوت وقت عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت عمل و مهارت تکنسین‌های اورژانس 115، بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

سرپرست مرکز مدیریت جوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: پس از بازگشت علائم حیاتی بیمار، او جهت انجام اقدامات درمانی و بررسی بیشتر توسط آمبولانس فوریت های پزشکی به بیمارستان ولیعصر خرمشهر منتقل شد.

منصوربیگی گفت: این عملیات موفق مورد تایید مینا خرم نسب پزشک اورژانس بیمارستان قرار گرفت و به صورت کتبی از تلاش پرسنل فوریت های پزشکی قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان اورژانس 115 مرد ایست قلبی تنفس بیمارستان ولیعصر خرمشهر احیای قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد

ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " محمدعلی درمیانی"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید کامیاب (امدادی) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

او افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۳ ساله ساکن نیشابور که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین قرنیه‌های زنده یاد درمیانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۵ نفر در پی واژگونی ۲۰۶
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان