Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فن خونگ داء عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات بین الملل شانگ‌های چین، در سمینار «برنامه ۲۵ ساله ایران و چین و چشم انداز مناسبات دو کشور در دو دهه» گفت: آیا ایران و چین برای همکاری جامع آماده هستند؟ ماه گذشته دولت ایران اعلام کرد که تهران و پکن در حال کار بر روی تفاهم ٢۵ ساله‌ای هستند که آمریکایی‌ها تحلیل‌های بدی از آن منعکس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه همکاری جامع ایران و چین قبل از شکل‌‎گیری نهایی با چالش‌های جدی رو به رو شد، این اتفاقات به ما نشان داد که برخی از کشور‌های جهان خوش ندارند تهران و پکن با هم روابط خوبی داشته باشند.

خونگ داء تصریح کرد: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در ایران و چین، کشور ما همواره به ایران به عنوان یک شریک مهم در خاورمیانه نگاه کرد و در سال‌های اخیر با مخالفت خود از تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران همواره در کنار ایران ایستاد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات بین الملل شانگ‌های چین اضافه کرد: در یک سال گذشته روابط دیپلماتیک تهران و پکن افزایش چشمگیری داشته است؛ ایران اخیرا در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت خود را نشان داد.

او افزود: با همه این‌ها، سوال من این است که آیا چین واقعا آمادگی برای روابط با ایران را دارد و ایران هم راهکار‌های افزایش این ارتباط را دارد؟ تهران و پکن هر دو باید به نگرانی‌های طرف مقابل خود پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید

پیشرفت‌های صنعتی چین برای آمریکا قابل قبول نیست راه‌هاى تعامل خود را با چین باید تعیین و مشخص کنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و چین آمریکا و چین تحریم های ایران تهران و پکن ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم

بن الطوق الماری ضمن استقبال از سرمایه گذاری در ایران گفت: روابط دو کشور باید در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت‌های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه‌ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می‌دهد طرفین علاقه‌مند به توسعه روابط در تمامی حوزه‌ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • حمایت تمام قد وزیر کشور از قرارداد زاکانی با چینی ها /تهران تقسیم می شود؟
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران