Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، رسانه‌های عراقی یکشنبه‌شب از مرگ آخرین وزیر جنگ رژیم «صدام حسین» رئیس جمهور معدوم عراق در زندان خبر دادند.

رسانه‌های عراقی یکشنبه‌شب از مرگ «سلطان هاشم احمد»، وزیر جنگ صدام، رئیس حزب «بعث» و رئیس جمهور معدوم عراق خبر دادند.

براساس این گزارش، وزیر جنگ صدام در سن ۷۵ سالگی و طی مدت حبس در زندان «الناصریه» مرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از سال ۱۹۵۵ تا ۲۰۰۳ (سقوط رژیم صدام) وزیر دفاع  عراق بود.

سلطان هاشم سال ۲۰۰۷ به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر به اعدام محکوم شد ولی همان سال این حکم لغو شد.

آخرین وزیر دفاع رژی صدام کیست؟

«سلطان هاشم احمد محمد اللطائی» متولد سال 1945 در شهر «موصل» است. وی آخرین وزیر دفاع دوران  رژیم «صدام حسین» رئیس جمهور معدوم عراق و یکی از مهمترین فرماندهان نظامی عراق به شمار می رود.وی در سال 1995 به عنوان وزیر دفاع منصوب شد.در آخرین مصاحبه ای که با وی در 28 فوریه سال 2020 صورت گرفت سلطان هاشم گفت که متولد 1944 است و نه سال 1945 همانطور که اسناد هویتی رسمی می گویند.

وی در سال 1970 با دختر عموی خود ازدواج کرد و دارای دو دختر و هشت پسر است که بزرگترین آنها احمد متولد سال 1975 و کوچکترین آنها هاشم متولد سال 1995 هستند.

وی یکی از فرماندهان نظامی بود که در چندین جنگ شرکت کرد از جمله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و بعد از آن در جنگ های اول و دوم خلیج فارس.

سلطان در سال 1964 از دانشکده نظامی و پس از آن در سال 1976 از دانشکده ستاد مشترک ارتش فارغ التحصیل شد.پس از آن درجه ها و رتبه های نظامی را یکی پشت سر دیگری کسب کرد.

وی دوره های نظامی در اتحاد جماهیر شوری سابق، انگلیس و ایالات متحده آمریکا را نیز پشت سر گذاشت و به عنوان استاد در دانشکده نظامی فعالیت کرد.

وی پس از آن نیز ارتقا پیدا کرد و در جنگ عراق و ایران از سال 1980 تا 1988 میلادی فرماندهی لشکر پنجم سپس فرماندهی لشکر اول ارتش عراق را به عهده گرفت.

در زمان «ام المعارک»(مادر جنگ ها) جنگ خلیج فارس معاون رئیس ستاد مشترک عملیات بود و تا سال 1993 در این پست باقی ماند.

وی یکی از فرماندهان مهم در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نیز جنگ خلیج فارس(ام المعارک) بود و مدال ها و درجه ها و تقدیرهای زیادی را به دلیل اقدامات نظامی اش به دست آورد.

سلطان هاشم ریاست هیأت عراقی برای مذاکرات آتش بس با نیروهای ائتلاف بین المللی در سال 1991 «خیمه صفوان» بر عهده داشت.

سلطان هاشم در سال 1994 به عنوان استاندار استان نینوا منصوب شد و در سال 1995 به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش عراق منصوب گردید.وی همچنین در سال 1995 به عنوان وزیر دفاع و عضو فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به عنوان جانشین سرلشکر«علی حسن المجید» منصوب شد.

سلطان هاشم در سال 2003 دستگیر شد و در 24 ژوئن سال 2007 به دلیل دست داشتن در جنایت‌های جنگی و نقض حقوق بشر به اعدام محکوم شد ولی همان سال این حکم لغو شد. قرار بود که حکم اعدام وی در 11 سپتامبر سال 2007 به اجرا در بیاید اما «جلال طالبانی» رئیس جمهور اسبق عراق و «طارق الهاشمی» معاون رئیس جمهور با اجرای این حکم مخالفت کردند.پس از «ن نیز محاکمه شد اما همه اتهام های خود را رد کرد و «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق تلاش کرد تا وی از زندان آزاد شود و چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد با نهادهای مربوطه برای صدور عفو برای سلطان هاشم تماس بگیرد.

وی در نهایت 19 جولای 2020 -دیروز-در در زندان مرکزی ناصریه در استان«ذی قار»سکته قلبی کرد و مرگ وی در راه بیمارستان اتفاق افتاد.

 

اخبار مرتبط حقوق بشر صرفا ابزاری در خدمت امیال شیطانی آمریکا است وزارت خارجه: حمایت امریکا و اروپا از صدام در حمله شیمیایی به سردشت را فراموش نخواهیم کرد ظریف: شورای امنیت هیچ‌گاه وحشی‌گری صدام را محکوم نکرد/ آمریکا مبانی بشری را رعایت نمی‌کند هولناکترین کشتار جمعی در حلبچه به وقوع پیوست/ هنوز ارسال کنندگان سلاح برای صدام محاکمه نشده اند 31 سال از بمباران شیمیایی حلبچه گذشت

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا صدام حسین سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بزالل اسموتریچ درباره خط قرمز این رژیم برای صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه حرف زد و خواستار برکناری رئیس ستاد کل ارتش شد.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه ادامه دارد، سخنان وزیر افراطی کابینه نتانیاهو علیه ارشدترین مقام ارتش خبرساز شده است.به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اسموتریچ روز پنجشنبه ضمن انتقاد از هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «ما به یک رئیس ستادکل جدید نیاز داریم».وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد که به بنیامین نتانیاهو درباره تشکیلات خودگردان فلسطین و شکایت آن به دادگاه لاهه نامه نوشت.

وی با هشدار درباره احتمال اقدام دادگاه لاهه برای صدور قرار بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی، گفت که «بهترین پاسخ این است که فورا روابط با تشکیلات خودگردان را قطع و باعث انحلال آن شویم».این وزیر صهیونیست هشدار داد که صدور قرار بازداشت برای سران این رژیم، «اقدامی خطرناک و عبور از خط قرمز» خواهد بود.اسموتریچ مدعی شد که علت و مشوق اقدامات ضد اسرائیلی تشکیلات خودگردان فلسطین، «پشت کردن دولت بایدن به اسرائیل و لحن تند رهبران کشورهای اروپایی علیه اسرائیل درباره جنگ غزه» است.

پیشنهاد برکناری ارشدترین مقام نظامی اسرائیل در شرایطی مطرح شده که طی ماه‌های اخیر بارها بحث استعفای مقامات این رژیم به دلیل ناکامی در عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.رهبر اپوزیسیون اسرائیل یائیر لاپید بارها نتانیاهو را عامل اصلی این ناکامی خواند و خواستار استعفای او شده است.رسانه‌های اسرائیلی شامل روزنامه هاآرتص با اشاره به استعفای اخیر رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل خبر دادند که انتظار می‌رود به زودی شماری دیگر از مقامات ارشد این رژیم استعفا کنند.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد