Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@07:41:58 GMT

افزایش موبایل‌قاپی در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۸۰۲

یک مقام ارشد پلیس آگاهی درباره کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی گفت: بیش از ٩٠‌درصد سرقت‌های قاپ‌زنی مربوط به سرقت موبایل است که افزایش قیمت تلفن همراه و رعایت‌نکردن نکات ایمنی از سوی شهروندان دو علت رشد این نوع سرقت است. ناطقان:  جرم کلاهبرداری در سه ماهه نخست سال و وقوع موبایل‌قاپی نسبت به سایر قاپ‌زنی‌ها در تهران با روند صعودی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره عملکرد سه ماهه ابتدای سال‌جاری مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: «در سه ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ افزایش خاصی در حوزه سرقت نداشتیم.

در سه ماهه امسال بیش از ۶.۲ درصد افزایش کشف داشتیم و براساس آمار ٧٦,٣‌درصد کل جرایم را کشف کردیم.

در جرایم مهم با روند کاهشی مواجه هستیم؛ در سرقت منزل ۱۴درصد، سرقت مغازه ۲‌درصد و جیب‌بری بیش از ٦٠‌درصد کاهش وقوع گزارش شده؛ درحالی‌که کشفیات ما افزایش داشته است.»

سردار لطفی در حوزه سرقت خودرو ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: «کارآگاهان پلیس آگاهی روی این قضیه و شناسایی سارقان خودرو متمرکز شده‌اند؛ اگرچه نقش پلیس در وقوع آن ۱۸‌درصد است و پلیس تنها دستگاه مسئول نیست.

در سه ماهه نخست سال ۸۶.۷‌درصد خودرو‌های سرقتی را کشف‌کردیم و در پالایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان مشخص شد ۶۱‌درصد کل خودرو‌هایی که به سرقت رفته بودند، مربوط به یک مارک و برند و تولید داخلی است.

جالب‌تر آن است که ۹۲‌درصد از ۶۱‌درصد مدل خودرو به سرقت رفته، متعلق به سال‌های قبل از ٨٦ است که این خودرو‌ها آن سال‌ها فاقد سیستم ایمنی بودند.»

این مقام ارشد پلیس آگاهی درباره کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی گفت: «بیش از ٩٠‌درصد سرقت‌های قاپ‌زنی مربوط به سرقت موبایل است که افزایش قیمت تلفن همراه و رعایت‌نکردن نکات ایمنی از سوی شهروندان دو علت رشد این نوع سرقت است.»

او در طرح‌های عملیاتی کاشف در سال‌جاری گفت: «طرح کاشف در سال‌جاری با وجود کرونا متوقف نشد و با قوت اجرا شد که در این‌باره ۱۰۱ باند شناسایی و منهدم و ۴۹۶ نفر دستگیر شدند که این افراد نیز به ٤‌هزار و ٢٩٨ فقره سرقت اعتراف کردند.»

رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره سرقت‌های خشن گفت: «خوشبختانه این دسته از سرقت‌ها نیز ۱۴.۵‌درصد کاهش داشته است. در سه ماهه نخست سال‌جاری از مجموع سرقت‌ها ۳۶‌درصد سرقت خُرد شامل لوازم و قطعات خودرو بوده که به واسطه پارک خودرو‌ها در حاشیه خیابان‌ها و پرسه‌زنی معتادان متجاهر رخ داده است.»

او در ادامه به بررسی‌های تخصصی پلیس آگاهی در حوزه جرایم جنایی پرداخت و اعلام کرد: «در حوزه قتل عمد ۳‌درصد و آدم‌ربایی ۳۳‌درصد کاهش داشته‌ایم؛ اقدامات مسلحانه قابل توجهی هم در تهران نداشتیم و باید گفت که ۱۶‌درصد در کل جرایم مسلحانه، آدم‌ربایی و قتل کاهش داشته‌ایم.»

سردار لطفی توضیح داد: «در میزان قتل در سه ماهه امسال و سال ۹۸ جزو استان‌های آخر در حوزه قتل بودیم. در حوزه جعل و کلاهبرداری با کمال تأسف با توجه به شرایط اقتصادی با افزایش جرم کلاهبرداری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ مواجه هستیم و ۳۰‌درصد افزایش جرم داشتیم. در حوزه کشفیات نیز ۳۵‌درصد افزایش داشتیم و ۹۳‌درصد جرم‌های جعل را کشف کردیم.»
منبع: تابناک برچسب ها: موبایل ، ناطقان ، دزدی ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موبایل ناطقان دزدی تهران موبایل قاپی پلیس آگاهی سه ماهه خودرو ها سال جاری سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت