Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید قاسمی روز دوشنبه در نشستی با مدیرعامل مجتمع معدنی مس سونگون افزود: یکی از محورهای توسعه پایدار حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره بر اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از توسعه پایدار حمایت می کند، گفت: تمامی صنایع و معادن استان برای رسیدن به توسعه به طور قطع باید حفظ محیط زیست را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با تقدیر از اقدامات زیست محیطی خوب مجتمع معدن مس سونگون اضافه کرد: این اقدامات خوب بایستی با برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به سمت به صفر رساندن آلایندگی ها حرکت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: بازسازی و احیای معادن بعد از بهره برداری بسیار مهم است.

علی بیات، مدیرعامل مجتمع معدن مس سونگون نیز در این دیدار یکی از اولویت های اصلی این مجموعه را توجه به محیط زیست عنوان کرد و افزود: در این راستا نیازمند راهنمایی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان هستیم.

معدن مس سونگون با پیش بینی ذخیره بیش از یک میلیارد تنی، دومین معدن مس کشور بعد از سرچشمه کرمان محسوب می شود که در محدوده جنگل های ارسباران در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در شهرستان ورزقان واقع شده است. 

استخراج و استحصال مس از این معدن در سال های گذشته همواره نگرانی و دغدغه دوستداران محیط زیست از تاثیر منفی آن بر زیست بوم و اقلیم منطقه را به دنبال داشته است؛ اهمیت تلاش برای جلوگیری از تاثیرات منفی دراز مدت استخراج مس از معدن سونگون بر پهنه جنگلی ارسباران به ویژه زمانی دوچندان می شود که بدانیم این جنگل ها نامزد ثبت در فهرست جهانی یونسکو هستند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی اسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی اسکو آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی اسکو معدن مس سونگون محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان