Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیلی از مردم با هزار شوق و ذوق در زمین‌هایشان دیوار بالا بردند، لوله کشیدند و خانه ساختند اما حالا همه آن‌ها تخریب شده و میگویند ما سند داریم که زمین دولت است، خب ما هم سند داریم که سال ۸۳ برای این زمین‌ها پول داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ۳۰۰ نفر از شهروندان بهبهانی شکایتی تحت عنوان درگیری ۱۴ ساله مردم با مسکن و شهرسازی بهبهان/ از تخریب پل تا تلاش برای تصاحب زمین در سامانه فارس من را ثبت کردند که خبر از زمین‌هایی می‌دهد که مردم آن‌ها را سال ۱۳۸۳ خریداری کرده اما از سال ۱۳۹۷ تا به امروز با مقوله‌ای به نام اینکه این‌ها زمین‌های دولتی است و امکان ساخت‌وساز نیست مواجه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای احمدی یکی از این شهروندان مال‌باخته بهبهانی است، او در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در سال۱۳۸۳ مالکین زمین‌هایی واقع در تامین اجتماعی شهرستان بهبهان اقدام به فروش زمین کردند و از اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه استعلامات لازم انجام شد، شهرداری پروانه ساخت صادر کرد، ولی ۱۴ سال بعد مسکن و شهرسازی جلوی ساخت و ساز مردم را گرفته و در حالی که مردم با پول خود پل ساخته و آبرسانی کردند اقدام به قطع آب و تخریب پل کرده و در چندین نوبت مالکین با فرمانداری و دادستان و مسکن و شهرسازی جلسه برگزار کرده و تجمع کردند.


این شهروند بهبهانی ادامه داد: در این ادارات و در حالی که دولت و نهادهای دیگر در جهت ساخت مسکن و کمک به مردم و واگذاری زمین و تسهیلات تلاش می‌کنند مسکن و شهرسازی شهرستان بهبهان می‌خواهد زمین‌های مردم را تصاحب کند و این باعث آشوب و معضل بزرگی در سطح شهرستان خواهد شد وگوش کسی هم بدهکار نیست.

پروانه ساخت داریم

آقای سالک یکی دیگر از مالباختگان است که حتی لوله‌کشی زمینش را انجام داده اما در حال حاضر باید آن را تحویل بدهد و اجازه ساخت‌وساز از او سلب شده، او ضمن گلایه از این معضل ۱۴ ساله گفت: سال ۸۳ این زمین‌ها را خریدیم و همان موقع همه استعلامات قانونی و مورد نیاز را از شهرداری و ادارات مربوطه گرفتیم.

کار تا جایی پیش رفت که حتی پروانه ساخت هم برای زمین‌ها صادر شد اما از سال ۹۷، اداره مسکن و شهرسازی بهبهان که حالا ریاست آن هم عوض شده، مدارکی را دال بر اینکه این‌ها زمین‌های دولتی است ارائه داده است، به نظر شما این منصفانه است که پس از ۱۴ سال و در حالی که حتی اجاره یک خانه کوچک از توان مردم خارج است بیایند زمین‌هایی را که پولش را داده‌ایم و پروانه ساخت دارد از ما پس بگیرند؟

چند برابر شدن قیمت‌ها

خیلی از مردم با هزار شوق و ذوق در زمین‌هایشان دیوار بالا بردند، لوله کشیدند و خانه ساختند اما حالا همه آن‌ها تخریب شده و میگویند ما سند داریم که زمین دولت است، خب ما هم سند داریم که سال ۸۳ برای این زمین‌ها پول داده‌ایم.

جلسات متعددی با فرمانداری و مسکن و شهرسازی داشتیم، دادستان هم برای حل این مشکل ورود کرده است اما راه به جایی نبرده‌ایم و این در حالی است که قیمت مسکن روز‌ به روز زیادتر و سردگمی ما مالباختگان بیشتر می‌شود.

پاسخگو خواهیم بود

خبرنگار فارس در تاریخ ۲۶ تیرماه جهت پیگیری این موضوع با جاودان، رییس مسکن و شهرسازی بهبهان تماس گرفت که با جواب اینکه اشتباه در یک نامه سبب سواستفاده زمین‌خواران شده و مردم گول خورده و زمین‌های دولتی را خریده‌اند مواجه شد وی قول داد  تا روز چهارشنبه هفته جاری جوابی قانع‌کننده و غیر تکراری برای مال‌باختگان این زمین‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: بهبهان زمینخواری خوزستان راه و شهرسازی جاودان رییس راه و شهرسازی مالباختگان مسکن و شهرسازی سند داریم پروانه ساخت زمین ها ۱۴ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن