Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: چند پرونده در حیطه تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر داراب خانی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در پی گرانی مسکن، حاشیه نشینی در البرز گسترده تر شده است و سر ریز استان تهران نیز به البرز می‌آیند، گفت: مسائلی همچون اجاره یک خانه برای چند خانواده در البرز مشاهده نشده و مسئله مبنی بر اجاره ساعتی و کوتاه مدت منازل در البرز با جدیت بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه که آیا جرایم انتخاباتی در استان به ویژه در حین برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش داشته یا کاهش، گفت: خوشبختانه در این دوره کاهش ۲۰ درصدی جرایم را شاهد بودیم.

در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی استان البرز با کاهش 20 درصدی تخلفات انتخاباتی همراه بودیم.

 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با اشاره به اینکه در حوطه انتخابات چندین پرونده تشکیل و بررسی شد، یادآور شد: جرم امنیتی و تبانی در حوزه انتخاباتی نداشته ایم تنها بحث تخلف در تبلیغات مطرح بوده است، در این میان مسئله استفاده از اموال عمومی و دولتی برای تبلیغات برخی کاندیداها وجود داشته است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه قوه قضایی با هدف حفظ حقوق جامعه فعالیت می‌کند، بیان کرد: اگر شخصی به ناموس و اموال مردم تعرض می‌کند باید منتظر مجازات باشند، تعیین مجازات بر اساس شرایط و موقعیت فرد و جرم انجام خواهد شد.

داراب‌خانی هزینه‌های دادرسی در برخی مواقع بالا برشمرد و یادآور شد: اگر شرایط خاص باشد دادگستری موظف است وکیل در اختیار این پرونده‌ها قرار دهد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری با بیان اینکه نباید تهران و البرز را از هم جدا بدانیم، یادآور شد: لازم است زندان‌های ملی کشور از استان البرز خارج شوند؛ پذیرش همه زندانی‌ها در استان درست نیست و باید متهمان عادی و خطرناک از هم جدا باشند.

وی با بیان اینکه درخواست شده تا قوه قضاییه برای خروج زندان‌ها از البرز تدابیری بی اندیشند، ادامه داد: مجرمان ساکن در حاشیه شهرها وارد محیط‌های شهری و حتی استان‌های مجاور می‌شوند و به ارتکاب جرم می‌پردازند.

تجمعات قانونی در استان البرز رصد می‌شود، همنچنین 160 برنامه پیشگیرانه در دستورکار قرار دارد.

 

داراب خانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ۱۶۰ برنامه پیشگیرانه در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش بینی شده است، گفت: اعتراضات و تجمعات قانونی نیز در استان رصد می‌شود.

داراب خانی همچنین در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از داده‌های آماری در استان مشخص نیست برای نمونه آمار اتباع خارجی به طور کامل ثبت نشده است.

وی در ادامه به وضعیت طلاق نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۱۴ درصد پرونده‌های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با این توضیح که قوه قضائیه در زمینه ارتباط با مردم و جذب سرمایه اجتماعی گامی مهم برداشته است، گفت: مطالبه گری درست و درج نقدهای عادلانه از سوی اصحاب رسانه به نمایندگی از جامعه باید مدیران را از حالت ایستایی به حرکت در آورد.

داراب خانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها باید از توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند، گفت: مطالبه گری از طریق قانون که قابلیت دفاع دارد باید در دستور کار باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران باید توسط رسانه‌ها رصد شود و تخلفات باید پیگیری شود، گفت: مدیران مربوطه در صورت اثبات تخلفات باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی با اشاره به قانون کاهش مجازات حبس و اهمیت پرداختن به آن توسط اهالی رسانه، گفت: به خطر افتادن محیط زیست و یا سلامت روحی و روانی جامعه نیز از مواردی است که اگر دستگاهی در این خصوص قصور و یا کوتاهی کرده، رسانه‌ها باید آن را مطالبه گری پیگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در ادامه با اشاره به برداشت‌های بی رویه چاه‌های غیرمجاز در استان البرز که وضعیت منابع زیرزمینی را به خطر انداخته است، گفت: مدیرت منابع آبی برای نسل‌های آینده اهمیت بالایی دارد، رسانه‌ها این موارد را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تخلفات انتخاباتی البرز مجلس اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز استان البرز رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • اسامی کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس تهران
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی