Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:31:51 GMT

موسوی مجد چقدر پول در ازای جاسوسی گرفت؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۶۱۹۸

موسوی مجد چقدر پول در ازای جاسوسی گرفت؟

خبرگزاری فارس: صبح امروز محمود موسوی مجد جاسوس سیا و موساد پس از صدور حکم اعدام و تأیید در دیوان عالی کشور و انجام تشریفات قانونی به دار مجازات آویخته شد.

موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی دایر بر افساد فی‌الارض از طریق اقدام علیه امنیت کشور با ارائه اطلاعات سری به سازمان سیا و موساد و تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه اخذ وجه به میزان ۲۸۰ هزار دلار آمریکا از سازمان سیا در قبال خدمات جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ خرداد امسال بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در بخشی از نشست خبری خود، اعلام کرد اخیرا فردی به نام سید محمود موسوی مجد فرزند سیدکاظم که هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا وصل شده بود و در قبال اخذ دلار‌های آمریکایی، در حوزه‌های مختلف امنیتی اطلاعاتی را جمع آوری و در اختیار سرویس بیگانه قرار داده بود. یکی از اتهامات این فرد اعلام محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف به سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد بود که با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

ارائه مشخصات محافظ بشاراسد به سیا

اطلاعات به‌دست آمده حکایت از آن دارد که موسوی مجد در بخشی از اقدامات مجرمانه خود و در اولین دیدار خود با افسر اطلاعاتی آمریکا، مشخصات سرتیم حفاظت شخصیت ریاست جمهوری سوریه به همراه تلفن وی را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

موسوی مجد همچنین طرح تحول ساختار ارگان‌های امنیتی واطلاعاتی سوریه که با پی نوشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌است را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد.

موسوی مجد چقدر پول در ازای جاسوسی گرفت؟

موسوی مجد از ژوئن سال ۲۰۱۳ لغایت اکتبر سال ۲۰۱۷ به مدت ۴ سال و ۴ ماه با سازمان سیا فعالیت داشته و مبلغ دریافتی از سرویس اطلاعاتی آمریکا در این بازه زمانی توسط وی مبلغ ۲۸۰ هزار دلار بوده‌است.

افشای اطلاعات سفر وزیر دفاع به سوریه برای موساد

موسوی مجد با موساد نیز همکاری داشته است و از آموزش‌هایی که توسط موساد به وی ارائه شد می توان به نحوه رمز گذاری اسناد و اطلاعات اشاره کرد. ارائه اطلاعات در خصوص سفر وزیر دفاع ایران به سوریه از جمله اطلاعاتی بود که توسط وی در اختیار موساد قرار گرفت.

موسوی مجد علاوه بر موساد و سیا در صدد همکاری با سرویس امنیتی عربستان و ارتباط گیری با مقامات برخی از کشورهای منطقه بوده‌است.

منبع: فردا

کلیدواژه: موسوی مجد جا جاسوسی سیا وزیر دفاع موساد دیوان عالی کشور سازمان سیا موسوی مجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بر اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان گفت:کمیسیون اصل نود از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرد. این حکم قانونی از سال ١٣٩٤ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری شد و احکام آئین نامه ها و مقررات اجرا شدند. به عنوان مثال در جلسات برگزار شده در سال های ١٤٠١ و ١٤٠٢ ، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مصوب در خصوص سامانه را اجرا کرده و اقدامات اجرایی مشخص آنها از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

رییس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است که با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است.

وی توضیح داد: مدیران سامانه بیان کردند که در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی بصورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال است و محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کد پستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

وی ادامه داد: با بررسی اقدامات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و مصوبات کارگروه در خصوص سامانه مورد نظارت و تعقیب جدی قرار گیرد و در صورت استنکاف دستگاهها از انجام تکالیف قانونی خود، موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نودم ارسال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد