Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز - دوشنبه - با معرفی ایده های استارتاپی  برای جذب سرمایه گذار برپا شد، ایده هایی که در این رویداد ارایه شدند عبارتند از: 

روبوکیدز؛ استارتاپ سرگرمی و اسباب بازی ایران

روبوکیدز، شهربازی تعاملی –رباتیکی است  که برای تلفیق فناوری و تحرک در راستای رشد صحیح کودک طراحی شده است، در این زمینه با استفاده از ربات سامی  با کودکان صحبت و تعامل ایجاد می شود، کودکان با انجام بازی تعاملی انرژی جمع می کنند و به سامی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهربازی ربوکیدز ۱۰ بازی منحصر به فرد و تکنولوژیک طراحی شده است، همچنین برگزاری جشن تولد رباتیکی یکی دیگر از بخش های طراحی شده این  استارتاپ است.

در این استارتاپ، اسباب بازی سامی برای بازی کودکان در خانه نیز دیده شده که  که بر اساس آن کودکان به سامی آموزش الفبا فارسی، ریاضی می دهند و این اسباب بازی به عنوان یک پکیج آموزشی در مدارس و اسباب بازی فروش ها قابل ارایه و تهیه است.

این استارتاپ با برآورد بازار دنیا در این حوزه برای توسعه کسب و کار خود  نیاز به جذب سرمایه ۳.۵ میلیارد تومانی دارد.

استارت آپ هوم؛ کلید دیجیتال

محصول این استارتاپ برای کمک به امنیت منازل به وسیله دسته کلید دیجیتال است،  ویژگی منحصر به فرد این محصول صرفه‌جویی اقتصادی، قابلیت کنترل و نظارت، تردد و امنیت بالا و نصب و راه‌اندازی آسان است.

اندازه بازار این محصول در ایران ۱۵۰ میلیارد تومان و در جهان ۵ هزار میلیارد تومان در ماه است، بازار در دسترس این استارت‌آپ درسال بعد ۲ درصد بازار یعنی ۳ میلیارد تومان در هرماه خواهد بود.

سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۱.۵ میلیارد تومان به علاوه عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت است.

فیاتک؛ نرم افزار جامع و هوششمند مدیریت دیتاسنتر

محصول این استارتاپ در قالب پلت فرم ارایه شده، هوشمند و یکپارچه و سازگار با زیرساخت موجود مشتری و به صورت شخصی سازی شده طراحی شده است.

نحوه درآمد زایی این محصول، فروش محصول و لایسنس، طراحی و مشاوره، پشتیبانی، نصب و راه اندازی، آموزش است و این استارتاپ برای توسعه کار خود نیاز به  ۳میلیارد تومان سرمایه برای پوشش دهی ۳۰ مرکز داده  دارد.

باینو؛ فروشگاه هوشمند بدون فروشنده

طرح این استارتاپ، سیستم فروش کالای مصرفی در مکان های از پیش تعیین شده است، این استارتاپ درجهت حل عدم سهولت خرید اقلام مصرفی روزمره در محل کار، تحصیل یا خانه به دلیل تنوع محدود کالا دردستگاه های فروش خودکار

سنتی، مشکل تردد در بسیار از ادرات،  هزینه اضافی استفاده از سرویس دلیوری فروشگاه های انلاین  و نیز زمان بر بودن رفتن به فروشگاه  برای خرید های روزانه  طراحی شده است.

محصول این استارتاپ یخچال هوشمند باینو و شلف هوشمند باینو است، این محصول به صورت رایگان در مکان هایی مثل اداره، باشگاه، مدارس، دانشگاه ها  و مجتمع های مسکونی قرار می گیرد، باینو اقلام مصرفی را با قیمت عمده فروشی تامین می کند و به مشتری نهایی با قیمت خرده فروشی عرضه می کند.

این استارتاپ در حال حاضر برای تحقق هدف ۵ ساله خود که تولید و استقرار ۳هزار دستگاه فعال است، نیاز به حدود ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

گلخانه هوشمند  رست مانا

استارتاپی هم برای ارایه راهکارهای مدیریت پرورش گیاهان آپارتمانی طراحی شد، این استارتاپ تولیدکننده گلخانه های هوشمند در ابعاد محدود است.

گلخانه هوشمند  رست مانا در جهت رفع ناآگاهی در نگهداری از گیاهان، شرایط نا مناسب و فضای محدود، خرابی گیاهان در زمان یفر، فراموشی رسیدگی به گیاهان و نیز پر هزینه بودن محصولات طراحی شده است، این استارتاپ تضمین رویش ماندگار را با طراحی ابعاد گلخانه ای هوشمند متناسب با فضا  و سلیقه مصرف کننده، ایجاد شرایط نگهداری مناسب و ایزوله، کنترل از راه دور و امکان پرورش محصولات سالم با هزینه کم به ارمغان می آورد.

این استارتاپ با استفاده از نرم افزار گلخانه من، وضعیت گلخانه، دما، رطوبت هوا، سیستم آبیاری، نور مصنوعی، مه پاش، چراغ اعلان درب، چراغ اعلان مخزن را بررسی می کند.

سرمایه مورد نیاز این  استارتاپ برای توسعه کسب و کار خود نیاز به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

چراغ هوشمند خیابانی هانا

این استارتاپ هم با طرح  ارایه راهکارهای جامع و مقرون به صرفه جهت مدیریت مصرف انرژی، اقدام به تولید چراغ هوشمند خیابانی کرده است.

این محصول در معابر خیابانی و بوستان ها، در ساعات کم رفت آمد شب، خصوصا ساعات بعد از نیمه شب نیاز به حداکثر روشنایی وجود ندارد و باعث اتلاف انرژی زیادی در سطح کلان می شود، این سیستم در هنگام عدم عبور وسیله نقلیه، نور چراغ را تا حد خاصی (قابل تنظم) کاهش می دهد و در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه نور چراغ افزایش پیدا می کند و سپس بعد از پند ثانیه مجددا نور چراغ را کاهش می دهد.

چراغ هوشمند خیابانی هانا بر خلاف سیستم های موجود در بازار که مانند سنسورهای راه پله  از طریق روشن و خاموش عمل می کند، این سیستم بصورت الکترونیکی و کنترل نور از طریق دیم کردن نور انجام می شود و موجب افزایش عمر مفید لامپ و درایور دستگاه می شود.

این محصول مورد استفاده برای شهرداری ها، شرکت های توزیع برق، محیط های علمی و دانشگاهی و مناطق توریستی  و شهرهای هوشمند است و سرمایه مورد نیاز این استارتاپ ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری میلیارد تومان طراحی شده اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و مابقی از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها تامین می‌شود.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از نکات ویژه در تدوین بودجه ۱۴۰۳، شاخص محورشدن برنامه و بودجه بر اساس اسناد بالا دستی است، اظهار کرد: در این راستا اهداف سازمان فاوای شهرداری اصفهان شامل بهبود تجربه مشتری، افزایش پایداری خدمات، هوشمندسازی خدمات و ارزش‌آفرینی از دارایی‌ها است، همچنین شاخص‌هایی از جمله متوسط پایداری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعداد خدمات الکترونیکی، غیرحضوری و هوشمند و سهم از اقتصاد دیجیتال برای کمی کردن اهداف مذکور تعیین شده است.

وی افزود: بودجه فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان برای سال جاری با ۷۴ درصد رشد به مبلغ ۱,۰۷۴ میلیارد تومان رسید که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در سازمان فاوا و باقی‌مانده از محل بودجه ستاد، مناطق و سازمان‌ها در سال آینده تأمین خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بیان کرد: حدود ۲۰ درصد بودجه موضوع فاوا شهرداری به پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی تعلق گرفته و باقی‌مانده آن به ایجاد خدمات جدید همچون توسعه فیبرنوری، اصلاح شبکه‌های ارتباطات و محلی، ارتقای مرکز داده موجود و تولید سامانه‌های جدید اختصاص داده شده است.

فردانی با اشاره به سامانه‌های جدید سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طرح «اصفهان من» شامل میز خدمت و اپ، توسعه فیبر نوری در پنج منطقه، سامانه یکپارچه مالی شهرداری، تشخیص هوشمند تخلفات ساختمانی، به‌روزرسانی نقشه‌های پایه شهر بر بستر بانک اطلاعات داده‌های مکانی (SDI) از سامانه‌های با اهمیت این سازمان است.

وی گفت: برای پروژه‌های هوشمندسازی از جمله جانمایی و طراحی مجموعه پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل مرکز داده پشتیبان، مرکز پایش و کنترل هوشمند شهر اصفهان، تأمین پلتفرم شهر هوشمند، راه‌اندازی اشیا هوشمند، تکمیل پروژه نصب پلاک‌های آبی با QR هوشمند، ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

فردانی ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان و میز هوشمندسازی به ریاست شهردار اصفهان، با توجه به لزوم یکپارچگی، هماهنگی و تعامل بین‌بخشی برای دستیابی به اهداف سازمان، همچون گذشته نقش بسزایی در رسیدن به شهر هوشمند و شهر زندگی خواهند داشت.

کد خبر 747412

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات