Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، 32 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تعیین تکلیف شد. براساس مصوبه هیات وزیران قرار است که برخی شرکت‌های دولتی به این سازمان به جای بدهی‌ها واگذار شود.

در متن این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۴/۱۸ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تصویب کرد:

١- سهام دولت و متعلق به دولت به شرح جدول زیر، پس از کسر سهام ترجیحی، از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه توسط سازمان خصوصی سازی بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به ارزش تقریبی سیصد و بیست هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۲۰) ریال واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- قیمت نهایی سهام شرکتهای موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذار بنگاهها مصوب ۱۳۸۷/۱۲/۲۰ شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیئت واگذاری تعیین می شود. سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیئت واگذاری ارایه نماید.

۳- چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشند و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در بند (و) تبصره (۳) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور نیز بیشتر شود حسب مورد تعدیلات لازم راسا توسط سازمان خصوصی سازی اعمال خواهد شد.

۴- نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می باشد. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

۵- از تاریخ ابلاغ تصویب این تصویب نامه حقوق مالکانه سهام شرکتهای یادشده به سازمان تأمین اجتماعی تعلق می گیرد و سازمان خصوصی سازی و سازمان تأمین اجتماعی مکلفند بلافاصله اقدامات نقل و انتقال سهام به نام سازمان تأمین اجتماعی را عملیاتی نمایند.

۶- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است مازاد بر هفده درصد (۱۷) سهام خود در شرکتهای موضوع این تصویب نامه را به صورت مرحله ای و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۹ به بخش غیردولتی واگذار نماید. چنانچه در مهلت مقرر این امر محقق نگردد وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مجاز است راسا نسبت به واگذاری مازاد بر هفده درصد (۱۷) سهام مذکور اقدام و منابع حاصل از فروش را پس از کسر هزینه های مترتب بر واگذاری را به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

۷- سازمان تأمین اجتماعی موظف است از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تا پایان سال ۱۳۹۹ معادل دو برابر ارزش واگذاری های موضوع این تصویب نامه را از محل سهام، سهم الشرکه و یا سایر دارایی های خود را از طریق بازار سرمایه به بخش غیردولتی واگذار نماید.

۸- مبالغ مصوب هیئت واگذاری با اعلام سازمان خصوصی سازی به کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط، از سرجمع بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی کسر و اعمال حساب می‌شود.

پربیننده ترین کرونا به مشاغل مختلف چقدر آسیب زد؟/ افزایش مشاغل فاقد بیمه انتشار آمار منظم صنعت بیمه از سوی بیمه مرکزی واریز بیمه بیکاری کرونا برای۹۰درصد مشمولان آخرین وضعیت پرداخت بیمه بیکاری کرونا وزارت آموزش و پرورش در بیمه دانش آموزان با هیچ شرکت بیمه‌ای عقد اخوت نبسته است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بدهی دولت هیات وزیران سرمایه گذاری تامین اجتماعی سهام شرکت های دولتی سهام دولت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان تأمین اجتماعی موضوع این تصویب نامه سازمان خصوصی سازی تاریخ ابلاغ سهام شرکت سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند، در اجرای هیات مصوبه هیات محترم واگذاری، بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.

نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال

.............................

درصد سهام واگذار شده ۸۵

............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۰۴۶

.............................

نام خریداران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)

شرکت پتروشیمی پارس (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی تندگویان (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بندرامام (۲۰ درصد)

..............................

نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

.............................

درصد سهام واگذارشده ۸۵

.............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۵۸۰

.............................

نام خریداران بانک شهر (۳۰ درصد)

بانک ملت (۲۰ درصد)

بانک تجارت (۲۰ درصد)

بانک صادرات (۵ درصد)

بانک رفاه (۵ درصد)

بانک اقتصاد نوین (۵ درصد)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود