Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@21:22:42 GMT

اخبار مشروح ۱۳ دوشنبه، ۳۰ تیر ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۶۸۷۹

‍‍‍‍‍‍

تأکید رئیس قوه قضاییه بر بی تأثیر بودن فضاسازی‌ها با توجه به تضمین حقوق اصحاب دعوا در فرآیند دادرسی، سخنان وزیر بهداشت درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها راه مقابله با شیوع ویروس کروناست، عناوین مهمترین اخبار این بخش است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، * کرونا به شما نزدیک است   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۶۰۹ هزارنفر هم جان باخته‌اند. سختگیری‌ها برای مقابله با کرونا ادامه دارد.
*صادرکنندگان سال‌های ۹۷ و ۹۸، برای بازگشت ارز حاصل از صادرات تا پایان فردا فرصت دارند.
براساس اعلام بانک مرکزی تعهدات ایفا نشده صادرکنندگان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۲۷ میلیارد دلار است.
بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۹ و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های ۹۷ و ۹۸ ـ هفته پیش تصویب شد.
بر اساس این بسته همه صادرکنندگان موظف شده‌اند حداکثر چهار ماه پس از صدور پروانه صادراتی گمرک، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند. صادرکنندگان سال‌های ۹۷و ۹۸ هم باید دست کم ۸۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت حواله ارزی و حداکثر ۲۰ درصد را به صورت اسکناس در بازار ثانویه به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بفروشند.
درصورتی که صادرکننده‌ای ارز حاصل از صادرات خود را در این مدت بازنگرداند، وزارت صمت از صدور یا تمدید کارت بازرگانی او خودداری و امکان صدور یا تمدید ثبت سفارش را از او سلب می‌کند. سازمان امور مالیاتی هم معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی صادرکنندگان متخلف را لغو می‌کند. بانک مرکزی نیز گواهی تخصیص ارز این افراد را صادر نخواهد کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی هم گفت: بازار ارز به تدریج و در روز‌های آینده به آرامش خواهد رسید. آقای همتی افزود: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی اساس و کاملاً اشتباه است. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین از عملیاتی شدن دستورالعمل نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور خبر داد.

*دولت از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق بازارسرمایه تامین مالی کرده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مصوب شده تا دولت در شهریور نیز برای تامین مالی ۳۷ هزار میلیارد تومانی از طریق بازار سرمایه اقدام کند. قالیباف اصل افزود: تاکنون تامین مالی‌ها در بورس با انتشار اوراق سلف، انجام شده و به زودی شاهد تامین مالی ۱۷ هزار میلیارد تومان بر محور کالا و محصول در بورس انرژی خواهیم بود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از موفقیت‌های بزرگ بازارسرمایه را ایجاد ابزار صکوک عنوان کرد. قالیباف اصل همچنین اوراق اجاره سهام را نیز اوراقی بی‌نظیر برای تامین مالی بنگاه‌ها و هلدینگ‌های بزرگ معرفی کرد که هنوز فرهنگ استفاده از این ابزار‌ها جا نیفتاده است.

* جلسه ستاد تنظیم بازار کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* قرارداد توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تشکیل ستاد مبارزه با احتکارشد، ستادی برای مبارزه با محتکران تشکیل شود. سرپرست وزرات صمت هم در این جلسه گفت: همه موجودی بنادر با سرعت ترخیص می‌شود تا مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تامین و کالا‌های اساسی به موقع در داخل کشور توزیع شوند.

* اجرای حکم مجد کد ویدیو دانلود فیلم اصلی *تجهیز بالگرد‌های هوانیروز سپاه به موشک‌های پیشرفته.
فرمانده کل سپاه در بازدید از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه گفت: هوانیروز سپاه در نهضت قطعه سازی، مدرن سازی و اورهال به خودکفایی رسیده است.

* مرحله دوم کمک‌های معیشتی بنیاد
*پایگاه خبری فوربس توافق چین و ایران را ضربه‌ای محکم به جایگاه آمریکا در غرب آسیا و عقب‌گرد دیگر این کشور از نظام جهانی توصیف کرد.
فوربس نوشت: درحالیکه جزئیات این توافق هنوز فاش نشده، اما واضح است چنین توافقی بیش از پیش موقعیت آمریکا را در غرب آسیا تضعیف خواهد کرد. فوربس تاکید کرد: برای واشنگتن که از برجام و معاهدات دیگر خارج شده، همکاری ایران و چین گام دیگر برای عقبگرد واشنگتن از نظام بین‌المللی است.

همزمان تلویزیون چین گزارش داد: رسانه‌های غربی به جای هراس افکنی درباره همکاری ایران و چین، جنگ‌افروزی‌های آمریکا در منطقه را مرور کنند. تلویزیون چین با اشاره به گزارش نیویورک تایمز اعلام کرد: این روزنامه آمریکایی به طرزی باور نکردنی تلاش کرده روابط و همکاری‌های ایران و چین را نگران کننده ترسیم کند. در گزارش تلویزیون چین آمده: آنچه جایش در رسانه‌های غربی خالی است، تحریم‌ها و مشکلاتی است که آمریکا برای مردم ایران ایجاد کرده است.

*شمارش آراء سومین دوره انتخابات مجلس ملی سوریه آغاز شده است.
این انتخابات دیروز درپانزده حوزه انتخاباتی و هفت هزار و ۴۰۰ شعبه اخذ رای برگزار شد. از بین ۱۶۵۸ نامزد، ۲۵۰ نفر به مجلس راه پیدا می‌کنند. اعلام حالت جنگ و صلح، نظارت بر رویکرد و نهاد‌های دولت و تصویب قوانین و تایید نامزد‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری از جمله اختیار مجلس ملی سوریه است. سومین دوره انتخابات مجلس سوریه پس از اصلاح قانون اساسی این کشور، به علت شیوع کرونا دو بار به تعویق افتاده بود.

*رژیم سعودی ناتوان از پاسخگویی به مقاومت یمن، محاصره مردم این کشور را روز بروز تشدید می‌کند.
بیش از صد روز است ائتلاف متجاوز، از ورود کشتی‌های حامل سوخت و محموله‌های غذایی و بهداشتی به یمن جلوگیری می‌کند. نهاد‌های حقوق بشری هشدار داده اند: محاصره یمن این کشور را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است.

*آتش سرکوب پلیس و نظامیان آمریکایی علیه معترضان در شهر پورتلند

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان از ادامه اعتراضات در پورتلند با وجود خشونت و سرکوب گسترده پلیس خبر داد. با گسترش خشونت نظامیان، مردم و حتی مقامات محلی ایالت اورگان، خواهان خروج نظامیان فدرال از شهر پورتلند شده‌اند. این نظامیان از دو هفته پیش به دستور رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب اعتراضات به ایالت‌های مختلف اعزام شده‌اند. ترامپ که فرمان سرکوب در پورتلند و دیگر شهر‌ها را صادر کرده، گفت: ما در تلاشیم به پورتلند کمک کنیم. اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به پنجاه و پنجمین روز رسیده که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و بی‌عدالتی خشمگین‌اند. برچسب ها: اخبار ، مشروح ، 13 ، عناوین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ارز حاصل از صادرات بانک مرکزی تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید برای برخی از نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد نسبت شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود ادامه داد: یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) تنها در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و در سایر مناطق جوی آرام پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در نیمه غربی و سه شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا اردبیل با کمینه ۵ و پس فردا شهرکرد با کمینه ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه