Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی امروز دوشنبه از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تضییع حقوق عامه از هیچکس پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: نهادها، دستگاه‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص دیگر هم بدانند در این دوره به هیچ فرد یا نهادی اجازه داده نخواهد شد که به سرمایه های ملی تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام رییس کل دادگستری گلستان، زمین ۲ هکتاری واگذار شده به کارکنان قضایی وقت دادگستری معروف به اراضی شهرک تالار گرگان حدود ۳۰ سال پیش با موافقت یکی از معاونان وقت وزیر جهادکشاورزی به ۴۵ نفر از قضات واگذار شد اما یکسال پس از واگذاری، شعبه ۱۷ دادگاه عمومی وقت گرگان واگذاری این زمین‌ها را غیرقانونی اعلام کرد.

هرچند بعدها شماری از قضات گلستان این زمین‌ها را پس دادند اما اخیرا و با رای دیوان عالی کشور مجوز مربوطه ابطال و تمام زمین‌ها به نفع منافع ملی بازگشت داده شد.

رییس قوه قضاییه در شورای عالی قضایی همچنین گفت: فضاسازی و جوسازی (بر قضات) تاثیرگذار نیست و بنای دستگاه قضایی بر صدور رأی بر مبنای شرع و قانون است.

رییسی در ادامه با تاکید بر ضرورت شنیدن اعتراض های برحق مردم؛ تصریح کرد: بین اعتراض و اغتشاش فرق قائل هستیم؛ اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش، ناامنی و به هم ریختن کشور است.

وی در خصوص بخشنامه ابلاغی اخیر به نظام بانکی اظهار داشت: دریافت سود و جریمه بانکی باید منضبط باشد و آشفتگی در اعطای تسهیلات با هر میزان نرخ سود و جریمه باید رفع شود.

برچسب‌ها دادگستری گلستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری گلستان منابع طبیعی دادگستری گلستان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد رزم در نشست فصلی رئیسان و دادستان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۱۴۰۲ ما تلاش بسیاری داشتیم تا با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های لازم سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در اوقات رسیدگی و ارتقا سطح خدمات الکترونیک قضایی را محقق بسازیم که تا حد زیادی در انجام این کار موفق بودیم.
وی افزود: امسال نیز ضمن تدوام این روند سعی خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات کاربردی اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه را پیگیری و با مشارکت نیرو‌های کارآمد سیاست‌های ابلاغی را به صورت کامل اجرا و طبق جدول زمانبندی شده جلو ببریم.

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی