Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «دل من هیچ» در عین پرداختن به زندگی شهید اسدالله پازوکی، نگاهی به صبر و استقامت زنانی دارد که در کنار همسران خود ایستادند تا حضور پر رنگ فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس به وجود آید. تاریخ انتشار: 15:11 - 30 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۰۹۳

سمانه زالی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون کتاب «دل من هیچ» گفت: این کتاب زندگینامه شهید اسدالله پازوکی فرمانده محور لشگر «محمد رسول الله(ص)» است که در سال ۶۴ و در عملیات والفجر ۸ منطقه فاو بر اثر ترکش خمپاره و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید، پیکر این شهید والامقام در شهرستان ورامین به خاک سپرده شده است، کتاب «دل من هیچ» در انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: زندگینامه داستانی شهید اسدالله پازوکی به روایت طوبی پازوکی همسر شهید بیان شده و برگرفته از حقیقت است، روایت زندگی این شهید بیانگر ابعاد زندگی وی و صبر همسران شهیدان و از خود گذشتگی مردانی غیور است، نقش زنانی که با از خود گذشتگی زمینه رابرای دفاع همسرانشان از سرزمین مادری فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

زالی به فعالیت‌های شهید اسدالله پازوکی اشاره و اظهارکرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شهید اسدالله پازوکی به عضویت سپاه در آمد و پس از شرکت در قائله کردستان به جبهه‌های جنوب عازم شد و سه سال بعد به شهادت رسید. زندگی این شهید بزرگوار از این جنبه قابل توجه و بررسی است که او در کنار دغدغه‌های خانواده هرگز جبهه را رها نکرد، حتی مادرش فکر می‌کرد با ازدواجش می‌تواند پسرش را از رفتن به خط مقدم باز دارد و به عبارتی با ازدواج دل از جبهه برای همیشه بر می دارد اما هیچ گاه این اتفاق رخ نداد.

وی جذابترین بخش کتاب «دل من هیچ» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: کتاب «دل من هیچ» از زبان چندین راوی زندگی شهید اسد الله پازوکی را بیان کرده است، اما جذابترین بخش کتاب زمانی است که شهید اسد الله پازوکی خانواده را با خود همراه کرده و به جبهه‌های غرب کشور می‌رود، او خانواده را در بدو ورود به کردستان به خانه‌ای برد که هیچ پنجره‌ای به بیرون نداشت، در عین حال هوا بسیار سرد بود و خانه نیز آب شرب نداشت، شهید به خانواده قول داد تا کسی را برای درست کردن پنجره به خانه بیاورد و سفارش این کار را هم همان زمان داده بود، چند ساعت بعد به ماموریت اعزام شد و از قضا پنجره ساز هم نیامده بود، خانواده برای چندین روز در سرما باقی می‌مانده تا شهید پازوکی از ماموریت باز می‌گردد.

نویسنده کتاب «غلامرضا رمضایی از مجموعه یادگاران» به همسر شهید اسد الله پازوکی اشاره و اظهار کرد: علاقه همسر شهید اسد الله پازوکی به همسرش همچنان وجود دارد، او هنوز با همسر خود در افکارش زندگی می‌کند وقتی از در خانه وارد می‌شود به مرد خانهِ خود که همان شهید اسدالله پازوکی است سلام می‌دهد و با او سخن می‌گوید. طوبی پازوکی شخصیتی جذاب دارد او زنی از خود گذشته و صبور است که علاقه خود به همسر شهیدش را همچنان همانند روز‌های نخست آشنایشان در وجودش حفظ کرده است، با اینکه شهید اسد الله پازوکی زمان زیادی را در جبهه حضور داشت و کمتر در کنار او کوله بار زندگی را به دوش می‌کشید، اما همچنان به او علاقه دارد.

وی ویژگی‌های اخلاقی شهید اسد الله پازوکی را مطرح و ابراز کرد: کتاب «دل من هیچ» به ویژگی‌های شهید اسد الله پازوکی اشاره دارد او به بیت المل توجه‌ای ویژه داشت و همراه تلاش می‌کرد تا مبادا به بیت المال خدشه‌ای وارد شود، در یکی از فصل‌ها اشاره شده که روزی شهید پازوکی همراه با ماشین سپاه به خانه آمد و بعد از رسیدن اتفاقی رخ داد که باید با ماشین به شهر می‌رفتند، اما او حاضر به استفاده از ماشین نشد و تاکید کرد این ماشین برای بیت المال است و استفاده شخصی از آن درست نیست.

زالی در همین راستا ادامه داد: شهید اسد الله پازوکی فردی خوش اخلاق و خوش برخورد بود در عین حال بسیار مسئولیت پذیر چه در خانواده و چه در عرصه نظامی محسوب می‌شد و این امر را بار‌ها در عمل نشان داد، بی شک همین مسئولیت پذیر بودن او سبب شده تا یکی از فرماندهان مهم در هشت سال دفاع مقدس باشد.

زالی به شیوه نوشتن کتاب «دل من هیچ» را بیان و خاطر نشان کرد: کتاب به شیوه داستانی به زندگی شهید اسدالله پازوکی پرداخته است، هرچند داستان از زبان همسرش که دختر عموی او محسوب می‌شود بیان شده، اما کتابی سراسر جذابیت است، این کتاب در عین پرداختن به زندگی شهید اسدالله پازوکی، نگاهی به صبر و استقامت زنانی دارد که در کنار همسران خود ایستادند تا حضور پر رنگ فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس به وجود آید. همسران شهدا سربازان گمنامی بودند که بار سنگین تدارکات جبهه جنگ و وظایف مدیریت و نگهداری از خانواده را در سخترین شرایط بردوش می‌کشیدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر شهید اسدالله پازوکی همسر شهید دل من هیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد

حبیب‌الله والی‌نژاد گفت: ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار اگرچه امانت‌داری سخت است چرا که می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاج حبیب والی‌نژاد که در کارنامه هنری خود آثاری چون «پایان انتظار»، «نیمه پنهان ماه»، «ایستاده رد غبار»، «بادیگارد» را ثبت کرده خاطراتش را از عهد اخوت و صیغه برادری رزمندگان آغاز کرد. او در شب خاطره حوزه هنری برای حاضران در سالن سوره شرح داد: پیش از عملیات‌ها عهد و پیمانی بسته می‌شد تا بازماندگان ماموریت‌ها حتی یک ثانیه از لحظات جنگ را برای مردم بازگو کنند. یکی وفای به عهد را با روایتگری  یکی با تصویر باید رویت می‌کرد. من سعی کردم وقایع را به تصویر بکشم ولی اینکه چقدر توانسته‌ام عهد اخوت، برادری و توکل را نشان نشان دهم، نمی‌دانم.

 

او افزود: همه قهرمانان کشورمان فقط توکل کردند و هرکس توکل کرد و به ماجرای کربلا ایمان داشت در این مسیر موفق شد چون مسیر، مسیر سختی است و حتی انتخابش هم سخت است.

حاج حبیب والی‌نژاد اظهار کرد: من توفیق داشتم که در حوزه هنری فیلمبرداری را آموختم بنابراین سعی می‌کردم در میدان لحظات را ثبت کنم. و اما سینما، قاب سینما برای امروز است که به گفته مقام معظم رهبری ما تکلیف داریم به تصویر بکشیم. سختی کار تا اینجاست که چطور آن را تبدیل به فیلمنامه جذاب و دیدنی کنیم. کار ساخت فیلم دفاع مقدس و «آسمان غرب» خیلی کار سختی بود و خیلی از افراد برای تولید آن کمک کردند. من به عنوانسرباز در ارتش با دوستان هوانیز خواستم با عهد اخوتی که بسته‌ایم تنها سه روز از انتخاب، توکل و نبرد شهید شیرودی و دوستانی را که به او کمک کردند، نشان دهیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که ارتش عراق از چندمرز سعی کرد وارد کشور شود، شهید شیرودی و همرزمانش عهد اخوت بستند. در آن زمان شرایط سختی وجود داشته و انتخاب حضور در میدان هم انتخاب سخت بوده است. از طرفی عراق محل اسکان نیروهای ایرانی را هم بمباران می‌کرد تا به سرپل ذهاب نروند.

وی با اشاره به اینکه برای ما هم از این دست تصمیم‌ها خیلی زیاد است به زیاد بودن قهرمانان بی‌ادعایی که از جانفشانی‌هایشان صحبت نمی‌کنند و قهرمانان کشور هستند، پرداخت.

تهیه کننده «آسمان غرب» خطاب به حاضران در سالن تاکید کرد: ماجراها و رشادت‌هایی در سینه همرزمان و افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند وجود دارد که رفتن سراغ آنها و یددن و شنیدن آنها کار شما است. ما با ساخت «آسمان غرب» قدم اول را برداشتیم و قدم‌های بعد را شما باید بردارد. تمام آنچه در سینه مبارزان و مردان جنگ وجود دارد یک درس برای نسل امروز است تا برای آینده عبرت بگیرید. برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند درباره قهرمان‌ها بگوییم و فیلم درباره آنها بسازیم. شهید شیرودی این قهرمانی را برای سه روز در منطقه سرپل انجام می‌دهد و خوب است که پس از آن را شما بخوانید، ببینید و بگویید.

وی درادامه به خاطرات نیروهای هوانیروز در پادگان ابوذر و شهید شدن هزار ایرانی در یک روز سخن گفت. وی همچنین یادآور شد: فیلم سینمایی «آسمان غرب» درباره سه روز عملیات قهرمانه شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش است.

والی نژاد در ادامه به شرایط سخت ساخت فیلم «آسمان غرب» اشاره کرد و در ادامه از شهید مرتضی آوینی یاد کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: با مرتضی آوینی در حوزه هنری و در دوره بعد از جنگ همکاری کردم. آنچه شهید آوینی ساخت در دوره‌ای بود که در بخش تولید روایت فتح بودم و برخی آثار ساخته شد. ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار. اگرچه امانت‌داری سخت است چراکه می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است. ما سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم. فیلم باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد و در عین حال واقعیت داشته باشد. من از شهید آوینی آموختم و در روایت فتح مستندسازی کردم.

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد