Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:21:08 GMT

تمام تلاش شهرداری، انجام امور مورد مصوب شورا است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۷۲۲۶

تمام تلاش شهرداری، انجام امور مورد مصوب شورا است

ناصر حاج محمدی، با بیان اینکه طرح ها و برنامه های شهرداری باید با صدور مجوزهای لازم از سوی شورا عملیاتی شوند گفت: تمام تلاش شهرداری، انجام امورات مورد مصوب شورا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت، با اشاره به جلسه استیضاح پیش رو، با بیان اینکه شهرداری و شورای رشت سابقه اجرایی طولانی دارد اظهار کرد: این شهر تاکنون از تجربه ده ها شهردار بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر حاج محمدی گفت: شهرداری بر اساس برنامه های اجرایی، نقطه نظرات شورای شهر را در برنامه و بودجه هر سال اعمال می کند و مکلف است طبق برنامه نسبت به اجرای آن ها اقدام کند.

وی با اشاره به جلسه استیضاح پیش رو توسط اعضای شورای شهر، ضمن محترم بر شمردن نقطه نظرات تمام اعضای شورا اظهار کرد: طرح سوال از شهرداران از اختیارات اعضای شورای هر شهر است.

این مسئول، طرح سوال را نوعی شفاف سازی در عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری اعلام کرد و گفت: این مسئله به هیچ عنوان به معنای عناد و دشمنی اعضای شورا با شهردار نیست اماگاهی بر اساس میزان اطلاعات مختلفی که دریافت می کنند، شهردار مکلف است به منظور شفاف سازی، طبق قانون و در مهلت تعیین شده، به سوالات مطرح شده از سوی شورا پاسخ دهد که درصورت قانع نشدن، استیضاح شهردار رقم می خورد که این امر نیز طبق قوانین قانونگذار انجام می شود.

وی افزود: هرچند طرح سوال از شهردار و استیضاح وی، حق مسلم اعضای شورای شهر است اما موجب فشارهای روانی هم در مجموعه مدیریت شهری و هم در میان شهروندان می شود.

شهردار رشت ادامه داد: به طبع، هر پرسشی که از شهردار می شود، بر مجموعه تحت امر آن اثر می گذارد به طوری که در انتظار نتیجه ی ماندن یا رفتن وی می نشینند.

حاج محمدی با بیان اینکه خسارت چنین برخوردهایی در گام نخست متوجه شهرداری می شود تصریح کرد: در برخی موارد حتی موجب می شود که‌کارکنان شهرداری انگیزه واقعی کار را نیز از دست بدهند و این مساله حتی می تواند بر میزان درآمد شهرداری نیز تاثیر بگذارد.

وی گفت: این امر همچنین می تواند بر مردم نیز تاثیرات منفی بگذارد زیرا دست کم عمران کاران، سازه سازان و سرمایه گذاران خرد و کلان را سرگردان می کند.

شهردار رشت با اشاره به پروژه های تمام و نیمه تمام صورت گرفته در سطح شهر، بیان داشت: اگر اقدامات شهرداری بنابه دلایل مختلفی متوقف نشود و اجازه داده شود با سرعت بیشتری کار کنیم، به طور حتم هم شهروندان و کارمندان شهرداری رضایتمند تر خواهند بود و هم شهرداری می تواند در قبال وعده های داده شده به مردم پاسخگو باشد.

این مسئول ضمن ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری رشت، همکاری شورای شهر را در این اقدامات، بی نهایت مطلوب توصیف کرد.

وی با اشاره به جلسه استیضاح‌ پیش رو گفت: بی شک با تصمیم صحیح اعضای شورا، پشتیبانی شورا از شهر و شهروندان یکبار دیگر برعموم ثابت خواهد شد.

شهردار رشت سپس از شورای شهر بابت تمام حمایت ها قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود موجبات ثبات مدیریتی در شهر نخستین ها فراهم شود.

حاج محمدی گفت: طرح ها و برنامه های شهرداری باید با صدور مجوزهای لازم از سوی شورا عملیاتی شود و درغیر اینصورت نه تنها مجاز نبوده بلکه مورد ایراد نیز قرار می گیرد. بنابراین تمام تلاش شهرداری، انجام امورات مورد مصوب شورا است

انتهیا پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اعضای شورا شهردار رشت شورای شهر حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود