Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل 2019/20 لالیگا با قهرمانی رئال مادرید، آقای گلی لیونل مسی، کسب جایزه زامورا توسط تیبو کورتوا و سقوط اسپانیول پس از سال ها به پایان رسید.

لالیگا در فصل 2019/20 با تمامی فراز و نشیب هایش خاتمه یافت. نکات آماری جالب از فصلی که گذشت به شرح ذیل است:

۱. در ۵ فصل اخیر تمامی آقای گلها از بارسلونا بودند. (۴ بار لیونل مسی و یک بار سوارز)

۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جدول بازی های خانگی بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید اول تا سوم هستند و والنسیا و سویا در رده چهارم و پنجم قرار دارند.

۳. در جدول بازی های خارج از خانه رئال مادرید، سویا و بارسلونا در جایگاه های اول تا سوم هستند. تیم های اتلتیکو مادرید و ویارئال در رده های چهارم و پنجم هستند. نکته عجیب و جالب حضور والنسیا در رده هفدهم است. اختلاف رتبه والنسیا در جدول بازی های خانگی و خارج از خانه ۱۳ رده و ۲۷ امتیاز است!

۴. بهترین خط حمله این فصل، بارسلونا با ۸۶ گل بود. با اختلافی ۱۶ گله با تیم دوم یعنی رئال مادرید با ۷۰ گل.

۵. بهترین خطوط دفاعی این فصل لالیگا متعلق به دو تیم مادریدی یعنی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید با ۲۵ و ۲۷ گل خورده بود. بدترین عملکرد بین باشگاه ها برای مایورکا با ۶۵ گل خورده ثبت شده است‌.

۶. فقط دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا توانسته اند بیشتر از ۲۰ برد در این فصل به دست آورند. (رئال مادرید ۲۶ و بارسلونا ۲۵ برد)

۷. دو باشگاه اتلتیکومادرید و سلتاویگو با کسب ۱۶ مساوی و وایادولید با ۱۵ مساوی، رکورددار نتیجه تساوی در این فصل مسابقات هستند و از بین این سه تیم فقط اتلتیکو در رده ای بالاتر از دهم قرار دارد.

۸. رئال مادرید با کسب سی و چهارمین عنوان قهرمانی خود در لالیگا همچنان پرافتخار ترین تیم این مسابقات محسوب می شود. بارسلونا نیز با ۲۶ قهرمانی، نزدیک ترین تعقیب کننده کهکشانی ها است.

۹. سرخیو راموس گلزن ترین مدافع لالیگا و حتی پنج لیگ معتبر (انگلیس - اسپانیا - ایتالیا - آلمان - فرانسه) با ۱۱ گل زده است، که البته پنالتی‌زن ترین مدافع هم لقب دارد.

۱۰. تنها یک بازیکن در لالیگای امسال توانست بیش از ۲۰ پاس گل به ثبت برساند و او کسی نبود جز لیونل مسی (۲۱ پاس گل و اختلاف ده پاس گل با نفر دوم)

۱۱. ویارئال و رئال مادرید بیشترین پنالتی اعلام شده را به سود خود در این فصل دارند. ویارئال با ۱۱ و رئال با ۱۰ پنالتی‌.

۱۲. در ۱۱ سال گذشته تمامی آقای گل های لالیگا از رئال مادرید و بارسلونا بودند. ۸ بار آبی و اناری ها و فقط ۳ بار کهکشانی ها به این افتخار رسیدند. (آخرین بار دیگو فورلان از اتلتیکومادرید در فصل ۲۰۰۸/۰۹ توانست آقای گل لالیگا شود.)

بیشتر بخوانید:

لیونل مسی آقای گل فصل 2019/20 لالیگا شد و رکورد تاریخی تلمو زارا را شکست

تیبو کورتوا برنده جایزه زامورا در فصل 2019/20 شد؛ پایان سلطه چهار ساله یان اوبلاک

لیونل مسی با ثبت 21 پاس گل در فصل 2019/20 رکورد تاریخ لالیگا را شکست و با رکورد توماس مولر مساوی کرد

۱۳. در جدول آقای گلی تمام ادوار لالیگا رئال مادرید با اقتدار و با ۲۷ بار کسب جایزه آقای گلی در صدر قرار دارد و پس از آنها بارسلونا با ۱۸‌ و اتلتیک بیلبائو با ۱۲ عنوان آقای گلی حاضر هستند.

۱۴. اگر بارسلونا نتواند لیگ قهرمانان را ببرد، اولین بار از فصل ۲۰۰۷/۰۸ خواهد بود که باشگاه کاتالونیایی هیچ جامی را نمی برد.

۱۵. کریم بنزما، برای اولین بار از زمان پیوستنش به رئال در ۲ فصل پیاپی در لالیگا موفق به زدن حداقل ۲۰ گل شده است. (هر فصل ۲۱ گل زده)

۱۶. مسی با ثبت ۲۱ پاس گل در این فصل، از ۲۰ پاس‌ گل ژاوی در فصل ۲۰۰۸/۰۹ ژاوی عبور کرد و بهترین رکورد تعداد پاس گل در یک فصل لالیگا را به نام خود ثبت کرد.

۱۷. سرخیو راموس در این فصل توانست ۱۱ گل به ثمر برساند و گلزن ترین مدافع لالیگا در قرن ۲۱ لقب گرفت. (رکورد قبلی در اختیار ماریانو پرنیا مدافع ختافه ۲۰۰۵ با ۱۰ گل زده بود.)

۱۸‌. در ۱۱ فصل گذشته بی سابقه بوده است آقای گل لالیگا کمتر از ۳۰ گل زده داشته باشد. در حالی که امسال لیونل مسی فقط با ۲۵ گل آقای گل مسابقات لقب گرفت.

۱۹. لیونل مسی با ۷ بار کسب عنوان آقای گلی رکورددار جایزه پیچیچی (آقای گل) لالیگا شد. (تلمو زارا مهاجم سال های دور بیلبائو با ۶ پیچیچی در رتبه دوم قرار دارد‌.)

۲۰. در تاریخ لالیگا فقط: لیونل مسی، آلفردو دی استفانو و هوگوسانچز موفق شده اند ۴ فصل متوالی جایزه پیچیچی را کسب کنند.

۲۱. تیبو کورتوا با کسب ۲۰ کلین شیت رکورددار کسب کلین شیت در فصل جاری لالیگا شد و با کمترین میانگین گل خورده در هر بازی توانست جایزه زامورا (بهترین دروازبان لالیگا) را کسب کند و به تنها دروازبانی مبدل شد که با هر دو تیم شهر مادرید (رئال و اتلتیکو) به این مهم دست یافت.

۲۲. از فصل ۲۰۰۲/۰۳ تاکنون رخ نداده است که یکی از دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در رده های اول یا دوم نباشند. آخرین بار در فصل ۲۰۰۱/۰۲ والنسیا به قهرمانی رسید و دپورتیوو لاکرونیا نایب قهرمان شد‌. رئال مادرید و بارسلونا هم سوم و چهارم شدند. (اوضاع لالیگا در آن سال آنقدر عجیب و باورنکردنی بود که اتلتیکومادرید و سویا به علت سقوط به دسته پایین تر اصلا حضور نداشتند!)

۲۳. فاصله امتیازی تیم هفتم جدول (گرانادا) با صدرنشین مسابقات یعنی رئال مادرید ۳۱ امتیاز است؛ درحالی که با تیم رده آخری اسپانیول نیز همین اختلاف امتیازی موجود است.

بیشتر بخوانید:

تمامی آقای گل های لالیگا

تمامی قهرمانان لالیگا از ابتدا تاکنون

رئال مادرید قهرمان لالیگا در فصل 2019/20 / گزارش تصویری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئال مادرید و بارسلونا فصل 2019 20 لیونل مسی آقای گلی آقای گل گل زده پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد

11 تیم تاکنون صعودشان به لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی شده است.

طرفداری | شاگردان ژاوی جایگاه‌شان را در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده رزرو کردند.

دیدار دو تیم بارسلونا و والنسیا دقایقی پیش با پیروزی 4-2 آبی‌اناری‌ها به پایان رسید تا ژاوی و تیمش علاوه بر پس گرفتن جایگاه دوم خود از ژیرونا، حضورشان را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 قطعی کنند. رئال مادرید به عنوان اولین تیم از لالیگا حضورش را در لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی کرده بود و حالا بارسلونا دومین تیمی است که به همراه رئال مادرید، جایگاهش را در تورنمنت فصل آینده چمپیونز لیگ که با شکل و شمایلی جدید هم برگزار می‌شود، رزرو کرده است.

بیشتر بخوانید: بارسلونا 4-2 والنسیا؛ هت‌تریک لوانگُلفسکی بلای جان خفاش‌های 10 نفره! چه تیم‌هایی تا به الان به لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 راه یافته‌اند؟

تا به امشب، 11 تیم به لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 راه یافته‌اند. این باشگاه‌ها عبارتند از:

آرسنال منچسترسیتی رئال مادرید بایرلورکوزن بایرن مونیخ اینتر میلان پاری سن ژرمن آیندهوون فاینورد بارسلونا تیم‌هایی که سهمیه قطعی لیگ قهرمانان اروپای 25-2024 را بدست آورده‌اند

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است