Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- باند سارقان میلیاردی لوازم خودرو و پل‌های عابر پیاده پایتخت متلاشی شد.   تاریخ انتشار: 16:05 - 30 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۹۲۵۸

خبرگزاری میزان - باند سارقان میلیاردی لوازم خودرو پل‌های عابر پیاده پایتخت متلاشی شد.  

آرخین جزئیات پرونده این سارقان را در ادامه می‌خوانید.

انهدام باند ۴ نفره سارقان پل‌های عابر پیاده
سرهنگ "خیرالله دولتخواه" رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات پل سازی شهرداری منطقه ۲۱ تهران و ارجاع پرونده‌ها به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی عنوان داشت: کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه می‌شوند سارقان با یک دستگاه تریلی اقدام به سرقت و بارگیری آهن آلات پل‌های عابر پیاده شهرداری در تاریکی شب می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی مالک تریلی به نام مهرداد شدند، بیان داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه پنجم انتقال یافت.

وی افزود: با انتقال مهرداد به پلیس آگاهی وی در بازجویی‌های انجام گرفته به ۲۰ فقره سرقت اموال دولتی با همکاری یکی از دوستانش معترف و گفت: با شناسایی پل‌های عابر پیاده در حال احداث وبا استفاده از تاریکی شب، آهن آلات را سرقت و همه اموال را پس از سرقت در جنوب تهران به ۲ مالخر به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال فروخته ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه همدست متهم در شهرستان قدس شناسایی و با دستور قضائی تیمی از کارآگاهان به آن مکان مراجعه کردند، بیان داشت: دومین متهم پرونده در شهرستان قدس دستگیر و در ادامه تحقیقات پلیسی، هر دو مالخر اموال سرقتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه مالخران تعدادی اموال مسروقه کشف شد.

رییس پایگاه پنجم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهمان دستگیر شده پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و هر ۴ متهم با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند.

کشف ۱۰۰ فقره سرقت لوازم خودرو
سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری"رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه اکیپی از کارآگاهان پایگاه چهارم حین گشت زنی در بلوار بهار حکیمیه به یکی از اهالی محل برخورد که وی اظهار می‌داشت، راننده یک دستگاه خودرو پراید سفید دقایقی قبل از داخل خودروی لوازم و محتویات آن را سرقت و از محل گریخت.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه این شهروند توانسته بود پلاک انتظامی خودروی سارق را به خاطر بسپارد، تصریح کرد: مالک خودرو در استعلام انجام شده شناسایی و مشخص شد مالک خودرو فردی به نام محسن می‌باشد که با هماهنگی قضائی مالک خودرو در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از منزل وی مقدار زیادی لوازم مسروقه از قبیل ضبط، باند آمپلی و... کشف و به پایگاه چهارم انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش با همین عنوان مجرمانه تحت کیفر بوده است، بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس آگاهی به ۱۰۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و اظهار داشت، اموال سرقتی را به صورت دستی به فروشندگان مواد مخدر فروخته است.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی و شناسایی تمام مال باختگان متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

کشف ۱۴۰ فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو

سرهنگ "غلام رضا یوسفوند" رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: هفدهم اسفند سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر اعلام کرد، ساعت ۱۰ صبح برای شرکت در مراسم ترحیم پدر همسرم به بهشت زهرا بلوارعروجیان مراجعه و خودروی ال نود خود را در محوطه مربوطه پارک کردم، پس از بازگشت به خودرو متوجه شکسته شدن شیشه خودرو و سرقت کیف همسرم که بر روی صندلی عقب خودرو و حاوی ۲ میلیون تومان وجه نقد – مدارک شناسایی – دست کلید منزل و گوشی تلفن همراه بود شدم.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: با طرح شکایت پرونده با دستور قضائی دادگاه بخش آفتاب برای رسیدگی تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع که مجددا شاکی با حضور در پایگاه اظهار داشت، پس از اتمام مراسم و بازگشت به منزلم واقع درخیابان مهرآباد جنوبی متوجه به هم ریختگی خانه شدم و در بررسی دقیق‌تر طلاجات موجود در منزل - لپ تاپ – پلی استیشن و لوازم تزئینی جمعا به ارزش ۳ میلیارد ریال ربوده که پرونده‌ای در خصوص سرقت منزل در پایگاه پنجم پلیس آگاهی مطرح و در حال رسیدگی است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان با بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و تلاش بی وقفه موفق به شناسایی سارقی به نام " مهیار " که از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخلی آن بود می‌شوند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی مخفیگاه‌های متهم شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه مهیار در یکی از مخفیگاهش دستگیر و در بازجویی‌های اولیه به صراحت به سرقت از داخل خودروی مال باخته و سپس سرقت از منزل وی با استفاده از دسته کلید موجود درکیف مسروقه به اتفاق فردی به نام " احمد " اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: مهیار در ادامه بازجویی‌ها به ۱۰۰ فقره سرقت داخل خودرو و ۴۰ فقره سرقت خودرو در سطح شهر تهران و شهرستان ری با همکاری همدستش اعتراف کرد.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی و به دستور مقام قضائی مهیار برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری همدستش در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.

موبایل قاپ تکرو دستگیر شد

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" سرکلانتر هفتم پایتخت گفت: با وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده کلانتری ۱۱۷" جوادیه " توسط موتور سوار جوانی دستگیری موبایل قاپ در دستور کار ماموران کلانتری خزانه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متهم با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت به صورت تک نفره در حالی که مال باختگان مشغول مکالمه تلفنی بودند موبایلشان را سرقت و از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم بیشتر در ساعت‌های پایانی شب مرتکب سرقت شده است و تعداد گشت زنی‌های انتظامی در اواخر شب افزایش تا اینکه ماموران در گشت زنی‌های هدفمند به راکب موتورسواری مشکوک و پس از مدتی تعقیب و گریز وی را دستگیر کردند.

سرکلانتر هفتم گفت: در بررسی‌های بیشتر از متهم ۳ دستگاه گوشی سرقتی از وی کشف و متهم به ۲۳ فقره سرقت در محدوده خیابان‌های دستوار، فدائیان، صابونیان و شوش وهرندی و... اعتراف کردند.

جلیلیان اضافه کرد: شناسایی تعدادی از مال باختگان و تکمیل تحقیقات مقدماتی، موتورسوار برای اخذ دستور قضائی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

بازداشت سارق شیرینی پزی
سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  گفت: پانزدهم تیر ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از یک مغازه شیرنی پزی در کلانتری ۱۲۸ تهران نو تشکیل که با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی پس از مراجعه به پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار داشت، ساعت ۱۱ شب سیزدهم تیر ماه مغازه را ترک کردم و صبح روز بعد با مراجعه به محل متوجه شدم کرکره تا نیمه بالا و درب شیشه‌ای باز می‌باشد که پس از وارد شدن متوجه شدم سارق یا سارقان مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه نقد و مقادیر زیادی آجیل و خشکبار به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: کارآگاهان برای بررسی موضوع به صحنه سرقت مراجعه که با پایش و بازدید میدانی از محدوده وقوع جرم به این نتیجه رسیدند که سرقت توسط افراد داخلی انجام شده و سارق ارتباطی با فروشگاه دارد.

بیشتر بخوانید: لزوم بررسی شهرسازی در یکی از مناطق شمالی تهران

وی افزود: با سرنخ بدست آمده مجددا از شاکی بازجوئی که در اظهارات جدیدش اضافه کرد، چندی پیش مجبور به اخراج یکی از فروشندگان به علت سوء رفتار شدم. احتمال دارد سرقت توسط وی انجام شده باشد. کنجوریان افزود: با مشخص شدن هویت اولین مظنون که "کیوان" نام داشت و ادامه تحقیقات پلیسی، با هماهنگی‌های قضائی دستور دستگیری کیوان اخذ و کارآگاهانوی را در بیست و سوم تیرماه در عملیات موفق پلیسی در منزلش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کیوان در پلیس آگاهی به جرم ارتکابی اعتراف کرد، بیان داشت: کیوان لب به اعتراف گشود و اظهار کرد، سرقت را به تنهایی انجام داده ام و قبلا از کلید‌های مغازه یکسری کپی تهیه کرده و در اختیار داشتم و در فرصت بدست آمده سرقت را انجام داده ام.

کیوان در ادامه بازجویی اعتراف کرد: در مدتی که در مغازه مشغول بوده به کرات از دخل مغازه سرقت کرده ام که حدود ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد و آجیل‌های مسروقه را نیز به صورت دستفروشی فروخته ام.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت تحت نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرقت پلیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایگاه نهم پلیس آگاهی پایگاه ششم پلیس آگاهی مقام انتظامی پل های عابر پیاده پلیس آگاهی تهران تحقیقات پلیسی پایگاه چهارم میلیون ریال رییس پایگاه لوازم خودرو داخل خودرو فقره سرقت مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟