Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@02:41:58 GMT

دیدار وزیر خارجه مصر با «محمود عباس» در رام الله

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۸۲۱۲

دیدار وزیر خارجه مصر با «محمود عباس» در رام الله

وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه) با ورود به کرانه باختری با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه) در رام‌الله با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و در خصوص آخرین تحولات داخلی این کشور به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه معا، سفر امروز «سامح شکری» پس از تماس روز گذشته «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «محمود عباس» انجام می‌شود. السیسی دیروز به عباس گفته بود که وزیر خارجه خود را با هدف تأکید بر موضع مصر در قبال فلسطین و شنیدن مواضع محمود عباس به رام‌الله خواهد فرستاد.

سامح شکری نیز امروز به محمود عباس گفت که قاهره همواره در کنار مسأله فلسطین و حمایت از حقوق مردم این کشور قرار دارد و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به رهبری محمود عباس را تنها نماینده قانونی فلسطین می‌داند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر محمود عباس فلسطین سامح شکری وزیر خارجه محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود