Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، طبق پیش‌بینی اخیر آژانس رتبه بندی ملی روسی، ان‌آرآی، افزایش قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت و قیمت آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

ناپایداری اقتصادی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده باعث شده تا میل به پس‌انداز دارایی‌های امن و سنتی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه اول امسال، قیمت این فلز قیمتی ۲۶ درصد افزایش یافت و رکورد نزدیک به یک دهه خود را زد.

هرچند ان‌آرآی انتظار دارد که تقاضا برای خرید طلا در شش ماه آینده کمتر شود چراکه وحشت از تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا کمرنگ می‌شود، که این منجر به کاهش قیمت‌ها در آینده خواهد شد. اگرچه رشد قیمت طلا در نیمه دوم سال کندتر می‌شود و به ۱۷ تا ۱۵ درصد می‌رسد، ولی به گفته آژانس ان‌آرآی میانگین قیمت سالانه تا ۲۱ درصد رشد خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که تولید کنندگان روسی بیشترین سود را از بالا رفتن قیمت طلا خواهند داشت. بر طبق برآورد تحلیل‌گران، معدن‌کاران طلا از عملکرد مالی بهتر برخوردار خواهند شد و شاهد رشد ۳۹ درصدی درآمد سالانه خود خواهند بود.

پس از چین و استرالیا روسیه سومین تولید کننده بزرگ طلا در جهان است. این کشور در سال گذشته ۳۶۸ تن طلا تولید کرده است. در حالی که تولید طلای روسیه در سه ماهه اول سال افزایش پیدا کرده بود، تولیدکنندگان روسی در ماه آوریل شاهد نزول ۲۰ درصدی نسبت به آوریل سال گذشته بودند زیرا ویروس کرونا باعث تعطیلی سراسر کشور شده بود.

کد خبر 4978869

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت طلا طلا روسیه ویروس کرونا قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی مصرف برق صنعت خودروسازی تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه امسال طبق عملکرد سامانه‌های هوشمند، گفت: فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با پارسال است، البته با توجه به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مبارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند و در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲ درصد و کرمان با سه درصد بوده است.

کد خبر 6099441 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی