Web Analytics Made Easy - Statcounter

شراره دژاکام روز یکشنبه میزان اهدای پلاسما توسط افراد بهبود یافته کرونا در استان را ناچیز خواند و گفت: تاکنون از سه هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته کرونا در استان تنها ۹۰ نفر پلاسمای خون خود را برای مداوای افراد بستری اهدا کرده‌اند.

وی خواستار مشارکت فعال شهروندان بهبود یافته بیماری کرونا در امر هدای پلاسما شد و افزود: پلاسما درمانی از راه‌های موثر درمان و بهبودی بیماران بدحال کرونایی محسوب می‌شود و به همین منظور مشارکت بهبود یافتگان در امر اهدای پلاسما بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: خانواده‌های بیماران نیازمند به پلاسمای گروه‌های خونی مختلف برای یافتن افراد مناسب هیچ منبع اطلاعاتی ندارند و در فضای مجازی اعلام نیاز می‌کنند.

وی همچنین خواستار تهیه بانک اطلاعاتی بهبودیافتگان برای دعوت از آنها در مواقع لازم و فرهنگ‌سازی برای اهدای پلاسما در این شرایط بحرانی شد و اضافه کرد: مسئولان استان باید هر چه سریع‌تر برای تسهیل پلاسما درمانی بیماران کرونایی برای تهیه بانک اطلاعاتی لازم اقدام کنند تا از میزان فوتی‌های این بیماری در استان کاسته شود.

به گزارش ایرنا، در شبانه روز گذشته با فوت ۱۱ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا، آمار فوتی‌های این بیماری برای نخستین بار دو رقمی شده و ۷۱ نفر نیز به تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان افزوده شد.

در شبانه روز گذشته تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان به ۳۴۹ نفر افزایش یافته و تعداد افراد تحت‌نظر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۵۰ نفر رسیده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، به جز شهرستان گرمی مغان، دیگر شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی، تعداد بیماران کرونایی در کشور به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده و ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر هم جان باخته‌اند.

آمار جهانی مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشته و شمار جان‌باختگان این ویروس نیز به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا استان اردبیل سازمان انتقال خون ایران بهبود یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان