Web Analytics Made Easy - Statcounter

موفقیت بانک کشاورزی درتداوم اولویت تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی، بازار ارز به تدریج و در روزهای آینده به آرامش خواهد رسید، اعلام اسامی مشتریان ذخیره در طرح مشارکت در تولید محصولات ایران خودرو برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

موفقیت بانک کشاورزی درتداوم اولویت تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی

در شرایط کنونی که شبکه بانکی با مشکل جذب و حفظ منابع روبرو است ، بانک کشاورزی با ارائه خدمات نوین بانکی و جلب رضایت و اعتماد مشتریان توانسته است ضمن رعایت مقررات بانک مرکزی، با رشد ۴ درصدی سهم سپرده های ارزان قیمت و رسیدن به نسبت ۵۴ درصد و نیز رشد ۱۶۱ هزار میلیارد ریالی سپرده های مردمی نسبت به پایان سال ۱۳۹۸، توان حمایتی خود از جهش تولید و امکان پرداخت ۸۸ درصد از تسهیلات به بخش کشاورزی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی همچنین موفق شده است پرداخت تسهیلات سرمایه ای را همچنان در اولویت قرار دهد که این مهم در کنار اولویت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی بیانگر برنامه ریزی این بانک برای تحکیم زیرساخت های تولید در بخش کشاورزی و هدایت سرمایه گذاری ها به سوی اقدامات بنیادین، نوین و ریشه ای در بخش کشاورزی با هدف خدمت رسانی بیشتر به بخش کشاورزی ، حمایت از شعار جهش تولید در این بخش ، شکوفایی اقتصادی و تامین امنیت غذایی کشور است.

 

بالاترین نسبت سود به سرمایه در پست بانک ایران ثبت شد

پست بانک ایران با تمرکز بر برنامه محوری، شفافیت اطلاعات مالی و عملیاتی، بهره مندی از گنجینه سرمایه انسانی در سطوح مختلف سازمانی و با تکیه بر مشتریان وفادار به ویژه درمناطق روستائی کشور و استفاده از ظرفیت های بازار کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ کمک به تامین مالی و رشد و توسعه اقتصادی کشور درسال رونق تولید، مسیر زیان دهی بانک را که در سال های اخیر به صورت مزمن گرفتار آن شده بود، معکوس کرد و در سال مالی ۱۳۹۸، صورت های مالی خود را با سودآوری به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رساند. موفقیت های پست بانک ایران در سال ۱۳۹۸ که در نوع خود در شبکه بانکی کشورکم نظیر است، درقالب نمودارهای عملکرد قابل ارایه است که به مهم ترین شاخص های امور بانکی پرداخته می شود.

۱-سود آوری
با شرایط حاکم بر بازار پول و اقتصاد کشور، بانک های محدودی توانسته اند، از مسیر عملیات بانکی، به سودآوری برسند. پست بانک ایران که در سال ۱۳۹۷با بیش از ۴ هزار میلیارد ریال زیان، صورت های مالی خود را بسته بود، در سال ۱۳۹۸توانست سود حدود یک هزار میلیارد ریالی را ثبت نماید. این سودآوری در مقایسه با میزان سرمایه بانک، بالاترین نسبت سود به سرمایه در شبکه بانکی کشور قلمداد می شود. این درحالی است حقوق صاحبان سهام بانک به دلیل زیان انباشته سال های قبل منفی شده است.

 

بازار ارز به تدریج و در روزهای آینده به آرامش خواهد رسید

«عبدالناصر همتی» در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روزها بنا به دلایلی که مشخص است و قبلا نیز اعلام کرده بودم بازار ارز دچار نوسان شده است، با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهد رسید.

رییس کل بانک مرکزی افزود: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی‌کنند، یا اینکه تصور می‌شود برای تأمین کسری و یا دلایل دیگر، نرخ ارز را بالا می‌برند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است. دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور، چندروزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه‌ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سوء استفاده از آن باقی نمی‌ماند.به همین دلیل متاسفانه درمقطع دو هفتهٔ اخیر، در کنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارز خود، برخی از سودجویان در صدد فروش ارز به واردکنندگان به نرخ‌های نامتعارف بوده اند.

همتی گفت: به واردکنندگان محترم توصیه می‌کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چندروز آینده، به تدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند. از صادر کنندگان محترم نیز انتظار می‌رود در فرصت چند روز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد، ارز‌های خود را با نرخ‌های منطقی در بازار عرضه کنند تا خریدار لازم را داشته باشد. از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز درخدمت تولید واشتغال کشور بوده اند، قدردانی می‌کنم.

او افزود: مردم عزیز مطمئن باشند، بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات و برگشت به نرخ‌های تعادلی تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

 

اعلام اسامی مشتریان ذخیره در طرح مشارکت در تولید محصولات ایران خودرو

متقاضیان فهرست ذخیره در طرح مشارکت درتولید ۱۰ محصول ایران خودرو با افرادی که اقدام به واریز وجه خودرو نکرده‌اند، جایگزین شدند و  پیامکی از سوی ایران‌خودرو برای افراد جایگزین فردا دوشنبه ۳۰ تیرماه سال جاری ارسال می‌شود.

این تعداد از متقاضیان تا روز چهارشنبه این هفته اول مردادماه سال جاری مهلت دارند تا با واریز وجه پیش پرداخت خودرو طبق جدول اعلام شده در بخش‌نامه مشارکت در تولید نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنند.

متقاضیان فهرست ذخیره با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir بخش ورود کاربر قسمت واریز وجه نسبت به واریز مبلغ پیش پرداخت خودروی خود اقدام کنند. همچنین پرداخت فقط از طریق کارت‌های بانکی متعلق به خود شخص منتخب امکان پذیر است.

 

برای کسب درآمد باید مالیات فقط از دو دهک بالای جامعه اخذ شود

«مهدی موحدی» شب گذشته (یکشنبه 29 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: پژوهشگران اقتصادی در ۲۷ دی ۹۸ نخستین نامه را شامل ۱۰ راهکار به رئیس جمهور ارائه دادند، چون در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم قرار بود اقتصاد، پرقوت و بر سایه برجام اداره شود بنابراین تمام اهتمام بر این بود که راهکار‌هایی برای خروج از بحران و مشکلات اقتصادی ارائه شود.

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: پلت فرم طراحی شده خواهد توانست تبادلات اقتصادی بین مردم و مودیان مالیاتی و اقتصادی را شناسایی کند و با شناسایی آن، عدالت مالیاتی مدنظر برقرار خواهد شد و بر اساس نمودار‌ها شیوه جدیدی از دریافت مالیات خواهیم داشت.

 

این کارشناس افزود: در قالب این پلت فرم می‌توان تبادلات را رصد و مالیات تنظیمی را اخذ و فرار‌های مالیاتی را شناسایی و پیدا کرد.

 

موحدی گفت: ذینفعان در دولت ساختار‌های کنونی را به نحوی سخت کرده اند که نمی‌توان پنجره‌ای برای حل مشکلات مالیاتی پیدا کرد و با پلت فرم طراحی شده حتی می‌توان مالیات بر درآمد را نیز وضع کرد.

 

وی در ادامه افزود: وقتی از مالیات صحبت می‌شود به بخش درآمدی دولت توجه می‌شود بنابراین باید توجه داشت که مالیات باید با هدف تغییر رفتار‌ها مدیریت شود و با برداشتن مجوز‌ها مالیات‌ها بیشتر به سمت تولید هدایت خواهد شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار ذخیره در طرح مشارکت محصولات ایران خودرو آرامش خواهد رسید مشارکت در تولید بخش کشاورزی پست بانک ایران بانک کشاورزی بازار ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز دنا و تارا
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل