Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فعال‌ترشدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی برای رصد و پایش بازار گفت: نظارت بر حسن اجرای مصوبات از قیمت‌گذاری اجناس مهم‌تر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان با یادآوری اینکه متوسط نرخ تورم در استان در ماه‌های جاری کمتر از تورم کشوری است، اظهار کرد که همین مقدار هم قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظار داریم در موضوع تعیین قیمت‌ها، منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده، همزمان لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تولید محصولاتی مانند چای، برنج، مرغ و ... در استان افزود: اگرچه راضی به افزایش قیمت مصرف‌کننده نیستیم؛ ولی به‌نظر می‌رسد چنانچه منافع تولید تأمین نشود، تولید پایدار نخواهد ماند.

زارع بیان کرد: از قیمت‌گذاری مهم‌تر، نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قیمت‌گذاری‌هاست که باید به‌درستی انجام شود.

وی اضافه کرد: نظارت‌ها باید عینی‌تر، مشهودتر، اثرگذارتر و بازدارنده‌تر باشد و مردم نتیجه آن را ببینند.

استاندار گیلان اقناع جامعه در بحث بازار را موضوعی با اهمیت خواند و تصریح کرد: لازم است فعالانه‌تر عمل شود تا علاوه‌بر جلب رضایت مردم، کارها نتیجه‌بخش‌تر باشد و به فرمانداران نیز ابلاغ می‌کنیم نظارت‌ها بر بازار مستمر و مشهود همراه با اعلام نتیجه به آحاد شهروندان صورت گیرد.

زارع بر لزوم فعال‌ترشدن گشت‌های مشترک تیم‌های نظارتی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید و خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا در حالی که بسیاری از کشورها به‌دلیل محدودیت صادرات و واردات با کمبود کالاهای اساسی مواجه بودند؛ اما در کشورمان و نیز استان گیلان شرکت‌های پخش و اتاق اصناف مناسب عمل کردند و با کمبود هیچ‌گونه کالای اساسی مواجه نشدیم که موضوعی بسیار مهم است.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا استاندار گیلان ارسلان زارع قیمت گذاری استانداری گیلان اجرای مصوبات تیم های نظارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار سمنان به میزبانی استانداری، بر ضرورت نظارت‌ها بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و یا گران فروشی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی در بین آحاد اقشار جامعه یکی از محورهای تشدید نظارت بر اصناف در استان سمنان است، تاکید کرد: نظارت‌ها بر بازار بیش از پیش تقویت شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه گران‌فروشی در استان سمنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست، بیان کرد: با تخلفاتی از این دست که موجب نارضایتی مردم می‌شود به شدت برخورد خواهیم کرد.

هاشمی همچنین گفت: برپایی نمایشگاه‌های فصلی در سطح استان امری مطلوب است، اما ضرورت دارد تا در اجرای نمایشگاه‌ها از ظرفیت بازاریان، اصناف و کسبه هر شهرستان استفاده شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل جدید سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور، ۳۰ درصد نانوایی‌های استان می‌بایست دوگانه سوز شده و با سوخت دوم نیز کار کنند.

استاندار سمنان درباره علت این دستورالعمل توضیح داد: مدیریت امور در مواقع بحران و اضطرار یکی از مهمترین موضوعاتی است که در زمینه دوگانه سوز کردن واحدهای تولید نان، مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 6099620

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای پایش آنلاین دوره‌ای صنایع قشم
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه