Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیاکو افشردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ کوهنورد با سابقه در یک صعود ۲ روزه موفق شدند این قله از رشته کوه‌های اشتران‌کوه واقع در استان لرستان را با موفقیت فتح کنند.

وی با بیان اینکه رشته کوه "اشتران‌کوه" به آلپ ایران نیز معروف است، ادامه داد: بلندترین نقطه این رشته‌کوه به نام "سنبران" به ارتفاع چهار هزار و ۱۵۰ متر بوده که یکی از یک‌هزار و ۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: صعود به قله "سنبران" جزء صعودهای شاخص کشوری بوده و تیم‌های هیمالیانوردی آخرین تمرینات داخلی را در قله‌های این رشته کوه برگزار می‌کنند.

افشردل بیان کرد: "سنبران" بلندترین نقطه استان لرستان، رشته‌کوهی واقع در جنوب شرقی دورود تا شمال غربی الیگودرز و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است.

قله‌های بلند و پر برف، دره‌های ژرف و طولانی، رودهای دائمی، پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوع، روستاهای کوهپایه‌ای از جمله ویژگی‌های اشترانکوه است که به سبب بلندی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری به خوبی پیداست، گفته می‌شود نام آن به سبب وجود قله‌های هشت‌گانه که برخی از آن‌ها بلندتر از چهار هزار متر بوده و مانند کاروانی از شتر به ردیف قرار گرفته، به شترکوه یا اشترانکوه معروف شده است. 

مهاباد از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مشهوری در جهان شده‌اند.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار در تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان عضو هستند و این رشته ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کوه نوردی مهاباد آذربایجان غربی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کوه نوردی رشته کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور در نخستین جلسه هیئت‌های شنای استان‌های کشور گفت: طرح‌های پیش رو برای گسترش شنای بانوان بررسی شد.
ورنوس نائب رئیس فدراسیون شنا از مهم‌ترین عناوین این جلسه را بررسی اجرای طرح بانو توانا در کشور دانست وگفت: این طرح با هدف ورود و فعالیت بانوان بالای ۳۵ سال در رشته‌های آبی و شنا برای حفظ بیشتر سلامتی این قشر به زودی در سراسر کشور و با کمک مدارس شنا اجرا می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود:در اجرای این طرح هیئت شنای استان اصفهان از پیشتازان است و با توجه به موفقیت سه مدرسه شنای استان اصفهان در کشور عمکرد این هیئت الگویی برای هیئت‌های دیگر در این جلسه معرفی شد.
در پایان این جلسه از تلاش‌های نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس
  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم