Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@20:21:53 GMT

حداکثر نرخ ماسک سه لایه 1500 تومان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۸۹۰۲

به گزارش اکوفارس به نقل از ‌سازمان ‌حمایت ‌مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اسماعیل مهدی پور گفت: حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه کارگاهی در مراکز عرضه تعیین شده از جمله واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه‌های سوپرمارکت‌ها و مترو، معادل 15000 ریال و حداکثر نرخ مصرف‌کننده ماسک سه لایه صنعتی عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مبلغ 13000ریال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: هر گونه فروش به قیمت‌های بالاتر تخلف گران‌فروشی بوده و در صورت انعکاس شکایات در این خصوص به شماره تماس 124 و یا درج در سامانه  124 مراتب پیگیری خواهد گردید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب این قارچ‌ها باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز‌های گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خود رو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

گفته می‌شود در فصل بهار و با افزایش حجم بارش‌ها، قارچ‌های زیادی در طبیعت می‌رویند و ممکن است برخی افراد بدون آگاهی این قارچ‌های خود رو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف کنند که در نهایت ممکن است منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ افراد شود.

اما سوالی که با انتشار این اخبار در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان قارچ‌های سمی را از غیرسمی در طبیعت تشخیص داد و آیا همه قارچ‌هایی که در طبیعت می‌رویند سمی هستند؟ سوالی که ترحم بهزاد - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به آن می‌گوید طبق مطالعات متخصصین و کارشناسان مربوطه، قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و بسیار خطرناک هستند. تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

بهزاد همچنین از مردم درخواست کرد که از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند جداً خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد که بر اساس گزارش‌های واصله برای سم قارچ، پادزهر وجود ندارد و معالجه میسر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری از صدمات مصرف این نوع گیاهان و عدم برداشت گیاهان ناشناخته است که علاوه بر صدمات جانی، به اکوسیستم مرتعی آسیب می‌رساند، تنوع زیستی را از بین می‌برد، موجب تخریب منابع می‌شود، خسارات و زیان فراوان به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌زند و موجب انقراض گونه‌ها شده و حیات را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان، بیانگر غیر سمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما بوده و آماده سازی آن به صورت کباب، آب پز و بخار پز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌برد و سم زدایی نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود از برداشت و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ‌ها که نوع آن‌ها را نمی‌شناسید جداً خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»