Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه پس از شرکت در انتخابات مجلس این کشور اعلام کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی یک روز ملی بود و نشان می‌دهد که سوریه از حاکمیت ملی خود دفاع و دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را هرگز نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد که برگزاری انتخابات در سوریه نشان داد که این کشور در مسیر دموکراسی گام برمی‌دارد و ملت سوریه برای اجرای قانون اساسی همچون اراده‌اش برای آزادسازی کشور از حضور تروریست‌ها و نیروهای غیرقانونی خارجی مصمم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المعلم با بیان اینکه برگزاری این انتخابات نشان داد که روند دموکراسی در سوریه خوب و مناسب است، ابراز امیدواری کرد که مجلس آینده این کشور بتواند خواسته‌های ملت را برآورده کرده و با نظارت بر قوه مجریه از بروز اشتباهات جلوگیری و در بازسازی کشور مشارکت داشته باشد.

وی همچنین انتخابات پارلمانی در سوریه را یکی از گام‌های این کشور برای بازسازی آثار به جای مانده از تروریسم در این کشور خواند.

تمدید ۴ ساعته انتخابات پارلمانی در سوریه

کمیته عالی قضایی انتخابات در سوریه روز گذشته (یکشنبه) از تمدید ۴ ساعته برگزاری انتخابات به دلیل استقبال گسترده سوری‌ها خبر داده بود.

قاضی «سامر زمریق» رییس کمیته عالی قضایی انتخابات در سوریه اعلام کرد که حوزه‌های انتخاباتی بلافاصله پس از پایان رای گیری با حضور نامزدها، نمایندگان ایشان و رسانه‌ها کار شمارش آراء را آغاز کرده‌اند.

وی تاکید کرد که هیچ مشکل و تخلفی در روند اخذ رای از مردم صورت نگرفت.

«حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه

نخست‌وزیر سوریه: انتخابات پارلمانی به جهان نشان داد که سوریه در مسیر پیروزی کامل بر تروریسم است

مهندس «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه هم پس از شرکت در سومین انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرد که برگزاری انتخابات این پیام را به همه جهان رساند که سوریه ثابت‌ قدم به سوی پیروزی کامل بر تروریسم حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی پاسخی جدی از سوی ملت سوریه به تمام توطئه‌چینان علیه این کشور بود و نشان داد که مردم به شهدا وفادار هستند و با شرکت در انتخابات به دشمنان سوریه که در تلاش بودند حیات سیاسی در کشور را به نابودی بکشانند، سیلی زدند.

نخست‌وزیر سوریه افزود که انتخابات پارلمانی در کنار موفقیت‌های نظامی این کشور یک پیروزی سیاسی بود و بازتاب دهنده دموکراسی واقعی  بود که شباهتی به دموکراسی‌های ادعایی ندارد.

عرنوس با بیان اینکه ملت سوریه برای استفاده از حق قانونی خود جهت انتخاب نمایندگان ملت در پارلمان پافشار است، خاطر نشان کرد که انتخابات در شرایطی آرام و با اقبال گسترده مردم برگزار شد.

نخست‌وزیر سوریه همچنین از ساکنان شرق سوریه هم قدردانی کرد و گفت که شهروندان ما در مناطق شرقی بر اصول ملی که رییس جمهوری اسد هم بر آن تاکید کرده، از ابتدا پایبند بوده و با وجود تمامی فشارها و محاصره این منطقه از سوی اشغالگران آمریکا و ترکیه و نیز نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) حامی وحدت ملی و یکپارچگی سوریه هستند.

تقدیر نخست‌وزیر سوریه از ساکنان شرقی این کشور در حالی صورت گرفت که استان الحسکه در شمال شرق سوریه با توجه به حضور نیروهای آمریکایی شرایط متفاوتی دارد و نظامیان آمریکایی نتوانستند خللی در برگزاری این انتخابات ایجاد کنند.

در این استان ۲۰۷ نامزد انتخاباتی برای رسیدن به کرسی پارلمان با هم رقابت می کنند.   

عرنوس همچنین در پایان سخنان خود برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در سوریه را مرحله جدیدی برای خدمت‌رسانی به ملت سوریه خواند.

برگزاری دوباره انتخابات در ۵ حوزه

از سویی کمیته عالی قضایی انتخابات در سوریه اعلام کرد که انتخابات پارلمان امروز (دوشنبه) در ۵ حوزه بار دیگر برگزار می‌شود.

این ۵ حوزه انتخاباتی شامل ۴ مرکز در حلب و حومه آن و یک مرکز هم در دیرالزور است. کمیته عالی قضایی انتخابات در سوریه دلیل برگزاری مجدد انتخابات در این ۵ حوزه را عدم تطابق آراء ماخوذه و تعداد شرکت‌کنندگان در این حوزه‌ها اعلام کرد.

طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات سوریه چنانچه تعداد آرای ماخوذه در حوزه‌ای به میزان دو درصد بیشتر یا کمتر از تعداد رای دهندگان باشد، انتخابات یک روز بعد در همان حوزه بار دیگر برگزار می‌شود.

در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات نیز مسئولان کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کردند که با توجه به اینکه انتخابات در برخی استان‌ها پایان یافته و برخی استان‌ها همچنان مشغول اخذ رای هستند، نتایج پس از پایان رای‌گیری تمامی حوزه‌ها در سراسر کشور و بررسی دقیق آراء اعلام خواهد شد.

شهروندان سوریه: شرکت در انتخابات وظیفه ملی است

بسیاری از شهروندان سوری نیز با حضور در مراکز رای‌گیری در گفت‌وگو با خبرگزاری سانا اعلام کردند که شرکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و حق قانونی برای انتخاب نمایندگان شایسته برای حضور در مجلس است.

در همین حال دو شهروند سوریه در شهر "حماه" با نام‌های «مامون حسون» و «احمد حسن» در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کردند که برگزاری انتخابات پارلمانی کامل کننده مسیر دموکراسی بوده و یک پیروزی بزرگ دیگر علیه دشمنان کشور است.

«حمزه عابدین» و «یحیی الجندی» دو شهروند دیگر سوری در شهر "لاذقیه" هم مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی را نشان دهنده عمق دلبستگی به میهن و داشتن ایمان راسخ برای عبور از شرایط سخت دانستند.
«احمد العیسی» دیگر شهروند سوری در شهر "قامشلی" نیز شرکت در انتخابات را استفاده از حق قانونی و انجام وظیفه ملی خود برای انتخاب افرادی دانست که منافع ملی را بر منافع شخصی خود ارجح می‌دانند.

سومین انتخابات پارلمانی سوریه

سومین انتخابات پارلمانی سوریه پس از آغاز بحران در این کشور (اسفند ۱۳۸۹) روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.

با گذشت بیش از ۱۰ سال از بحران سوریه تاکنون پنج انتخابات شامل دو انتخابات پارلمانی، دو انتخابات شوراهای محلی شهر و روستا (۲۰۱۱ و ۲۰۱۸) و یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و انتخابات پارلمانی ششمین انتخابات در این کشور در طول بیش از ۱۰ سال بحران می باشد.

انتخابات پارلمانی این دوره سوریه با شعارهای "رای تو حق توست"، " رای تو وظیفه توست" و"با صدا و رای خودت تفاوت را رقم بزن" در ۷ هزار و ۲۷۷ مرکز رای گیری با رقابت ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای به دست آوردن ۲۵۰ کرسی مجلس سوریه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (یکشنبه) آغاز و تا ساعت ۱۹ عصر نیز ادامه داشت اما به دلیل استقبال گسترده مردم رای‌گیری به مدت ۴ ساعت تمدید شد.

البته انتخابات پارلمانی این دوره سوریه هرچند از لحاظ امنیتی نسبت به دوره های قبل شرایط نسبتا خوبی داشت، اما شیوع بیماری کرونا دوبار برگزاری آن را به تاخیر انداخته بود.

مرحله اول قرار بود روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳ آوریل ۲۰۲۰ ) برگزار شود که به دستور بشار اسد رییس جمهوری سوریه و به خاطر شیوع کرونا به ۳۱ اردیبهشت (بیستم ماه می ۲۰۲۰) موکول شد و بار دیگر به تعویق افتاد و در نهایت این انتخابات روز یکشنبه(۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹) برگزار شد.

از نکات قابل توجه در انتخابات پارلمانی سوریه برگزاری این انتخابات در استان ادلب در شمال غرب این کشور می باشد که حدود ۴۰ درصد آن در تصرف تروریست‌ها و ارتش ترکیه است. به روایت دیگر این انتخابات فقط در ۵ درصد خاک سوریه برگزار نشده است.

قانون اساسی سوریه به دنبال آغاز بحران این کشور در اسفند ماه ۱۳۸۹ و طرح برخی درخواست‌ها از سوی معترضان همراه با اصلاح برخی قوانین دیگر مانند قانون مطبوعات و رسانه‌ها یکسال بعد یعنی در سال ۱۳۹۰ انجام شد و انتخابات امروز سومین انتخابات پارلمانی در سوریه بر اساس قانون اساسی جدید این کشور می باشد که نمایندگان منتخب ۴ سال به عنوان نماینده مردم استان های خود فعالیت می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، انتخابات این دوره پارلمان سوریه از حساسیت های زیادی برخوردار است و در صورت حضور نمایندگان شایسته در پارلمان این کشور ریل گذاری صحیحی برای دوران پسا بحران و مقابله با تحریم های آمریکا با عنوان قانون سزار (قیصر) صورت خواهد گرفت و شکستی دیگر برای امریکا است.

برچسب‌ها سوریه دمشق ولید المعلم پارلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه دمشق ولید المعلم پارلمان سوریه دمشق ولید المعلم پارلمان انتخابات پارلمانی در سوریه سومین انتخابات پارلمانی برگزاری انتخابات شرکت در انتخابات سوریه اعلام نخست وزیر سوریه برگزار شد ملت سوریه رای گیری ۵ حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم

امیر رضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی می‌گوید: مردم آمریکا به توخالی بودن دموکراسی‌های غرب پی برده اند و در حال حاضر نقاب دموکراسی آمریکایی ها فرو افتاده است. آمریکا و دنیای غرب، سال‌ها ماسک دموکراسی و حمایت از ملت‌ها را بر چهره زده بودند ولی رفتار امروز آنها در قبال جنگ غزه و اعتراضات دانشجویی، همه این دروغ‌ها را برملا کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه انتخابیه به روایت وزیر کشور
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم