Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در بازدید و دیدار با کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان افزود: بر این اساس همیاران سلامت در روستاها شامل دهیار و شورا تشکیل شده که وظیفه آنان کنترل، نظارت و اطلاع رسانی در امر پیشگیری از کرونا است که در این خصوص وظایف محوله را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا این مهم  در صنوف مختلف در سطح استان گسترش یافته و تا کنون با ثبت هسته های همیار سلامت نسبت به ثبت آنها در بانک اطلاعاتی مبادرت شده که این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول، در ادامه خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی استان را مبارزان خط مقدم پیشگیری عنوان کرد و گفت: در این راستا دولت مبالغی برای پرداخت به قشر پرستاران  اختصاص داد و علاوه بر آن سازمان بیمه ای نیز باید به پرداخت مطالبات خود اقدام می کرد که طبق مصوبه این مهم نیز در استان روند خوبی داشته است.

حقیقی، برگزاری مراسم های عروسی، ترحیم و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در مکان های مسقف از سوی مردم را از عوامل افزایش شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در بخش های سرپایی و  بستری طی هفته های گذشته در استان اعلام کرد و افزود: همین روند وضعیت قرمز در این استان را رقم زد که اقدامات متعددی در راستای پیشگیری انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت افراد مثبت کرونایی بلافاصله به محل کار، خانواده و نهادهای امنیتی اعلام می شود، اضافه کرد: در صورتیکه بیمار کرونایی نسبت به قرنطینه  خود اقدام نکند و در سطح شهر تردد کند، جرم مرتکب شده و باید پاسخگو باشد که نظارت های جدی اعمال می شود.

این مسؤول ادامه داد: واحدهای تولیدی، صنوف "بهداشتی" موظف به بکارگیری ممیزین سلامت شده اند که این افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت های لازم را انجام داده و در صورت بروز  اشکالات نسبت به رفع  آن اقدام  می کنند.

حقیقی با اشاره به نظارت عملیاتی در این بخش افزود: بر این اساس هم در استان و تمامی شهرستان ها بازرسان قانونی تشکیل شده که ضمن استفاده از ظرفیت های همیاران سلامت کنترل، نظارت و اقدام اجرایی را انجام می دهند و چنانچه در دستگاه‌های اداری قصوری مشاهده شود با شکل گیری کمیته رصد موارد بررسی شده و فرد مسؤول باید پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان بیش از ۸۰ درصد هم استانی ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ماسک استفاده می کنند که این رقم باید به ۱۰۰ درصد کامل برسد و در واقع همه ملزم به این کار مهم باشند که رعایت نکردن، برخی ها مشکلاتی را فراهم می کند.

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا  در استان ادامه داد: پیش از این میزان مراجعه بیماران سرپایی کرونایی این استان به مراکز ۱۶ ساعته به بیش از یک‌هزار نفر می رسید که این رقم مبتنی بر رعایت مردم و کاهش فعالیت های پرریسک به  ۶۰۰ مورد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن شمار تست های سرپایی کرونایی این استان به ۸۰۰ مورد افزایش یافته بود که این رقم اکنون به ۴۰۰ مورد رسیده و شمار بستری هایی این بیماری نیز بطور میانگین در روز ۱۱۱ نفر ثبت شد که این میزان به ۷۴ مورد کاهش یافته که بیانگر اقدامات و همکاری مردم است.

حقیقی با بیان اینکه شمار بستری، بیماران سرپایی و تست های انجام گرفته این استان طی ۱۰ روز گذشته روند تدریجی یافته است، تاکید کرد: این موضوع به معنای عادی انگاری هم استانی ها  از بیماری کووید-۱۹ نیست و در این میان انجام تست های سرپایی به بیمار یابی در کوتاه ترین زمان ممکن، پیش بینی ها و قطع زنجیره بیماری و ارجاع آنان به بیمارستان ها کمک فراوانی کرد.

وی اظهار داشت: تا ۲۷ تیر امسال بیش از ۵۴ هزار و ۱۹۶ تست کرونا در این استان انجام گرفته که از این تعداد هفت هزار و ۲۲۲ مورد بالینی "بیمارستانها"، بالای ۳۵ هزار نفر تست سرپایی و ۱۱ هزار مورد نیز به صورت سرولوژی انجام گرفته است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: به عبارتی دیگر ۶۶ درصد تست های انجام شده به صورت سرپایی بود از طرفی یک‌هزار نفر در نقاهتگاه‌های استان تحت درمان قرار گرفتند که در صورت انجام ندادن چنین کارهایی، بیمارستان ها با ازدحام بیماران وضعیت ناخوشایندی را تجربه می کردند.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان