Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:45:04 GMT

ثمربخشی مطالعات دانشگاه تهران روی میدان آزادگان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۹۱۷۸

ثمربخشی مطالعات دانشگاه تهران روی میدان آزادگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمدحسن پنجه‌شاهی در مراسم امضای قرارداد تکمیل توسعه میدان آزادگان جنوبی، گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در دوره اصلاحات انجام شد، سرمایه‌گذاری روی دانشگاه‌های تراز اول کشور برای تقویت رشته‌های بالادستی نفت بود. آن زمان وقتی اسناد را بررسی می‌کردم متوجه شدم از سال ۱۳۱۸ تا انقلاب اسلامی یعنی طی ۴۰ سال، تنها ۱۶۹ مهندس نفت در کشور تربیت شد و پس از انقلاب هم تا سال ۷۶ مهندس نفت تربیت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس روی دانشگاه‌های تراز اول کشور سرمایه‌گذاری و رشته‌های نفت راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای خوبی که این دوره با ابتکار مهندس زنگنه انجام شد، واگذاری مطالعه ۹ میدان نفتی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور بود که در این میان میدان آزادگان به انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران سپرده شد.

پنجه‌شاهی با بیان اینکه این مجموعه در بیش از چهار سال گذشته با همکاری شریک فرانسوی خود اقدام‌های متعددی انجام داده است که بر مبنای آن، اولویت تزریق در لایه‌های مخزنی مختلف آزادگان مشخص شده و قابلیت افزایش ۱۰ درصدی ضریب بازیافت نفت نتیجه‌گیری شده است، گفت: با تحقق این افزایش ضریب بازیافت، ضریب بازیافت کنونی که حدود ۵ درصد است به ۱۵ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه همکاری انستیتو نفت با شریک فرانسوی در دوره تحریم نیز دنبال شده است، افزود: افزایش بهره‌وری با کاهش حفر چاه‌های کم بازده، بهینه‌سازی جانمایی چاه‌ه‌ها، ایجاد بانک اطلاعات یکپارچه میدان، اثبات وجود ارتباط هیدرولیکی با میدان یاران و انتقال دانش و فناوری از دیگر دستاوردهای مطالعه فناورانه آزادگان است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه به‌زودی آزمایشگاه مغزه دیجیتال در انستیتو نفت راه‌اندازی می‌شود، بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی در مطالعه مخازن را از دیگر برنامه‌های این انستیتو در طرح توسعه فناورانه آزادگان عنوان کرد.

وی گفت: در این چندسال، ۲۹ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۶۱ تز دکترا در میدان آزادگان داشتیم و بیش از ۵۷ نفر از نیروهای متخصص هیئت علمی و فارالتحصیل‌های دانشگاهی در این طرح مشارکت داشته‌اند. نکته برجسته و بی‌نظیر در این حوزه آن است که هر ۱۷ عضو هیئت علمی انستیتو نفت در این طرح مشارکت فعال دارند.

کد خبر 4978907

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت افزایش تولید نفت میدان نفتی آزادگان دانشگاه تهران ویروس کرونا قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو مصرف برق وزارت جهاد کشاورزی قیمت سکه بهار آزادی صنعت خودروسازی مالیات بر خانه های خالی میدان آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تهران از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: ویژه برنامه صادق آل عبا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک با تلاوت قران کریم توسط قاری ممتاز حسین جعفری شروع می‌شود و پس از آن ذاکر اهل بیت (ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی می‌کند.

وی افزود: دسته‌های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه دارد.. همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه مستقر می‌شوند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در ادامه گفت: این‌برنامه توسط فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه ۲۲،پ ایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌توانند روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح به میدان المپیک منطقه ۲۲ مراجعه کنند.

کد خبر 6093370 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود