Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود ویروس کرونا، ترک تحصیل محصلان را تشدید خواهد کرد، گفت: تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست، اما مشکل پیچیده‌ای است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست «شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل؛ ۶ تا ۱۱ سال در دوره ابتدایی»، ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های درخشان جمهوری اسلامی در طی سال‌های پس از انقلاب، توسعه پوشش تحصیلی و کاستن از فاصله آموزشی بین مناطق شهری و روستایی و همچنین جنسیت‌های مختلف و اقوام است و این گام مهمی است که در توسعه جهت عدالت اجتماعی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بپذیریم که منشا نابرابری‌های حوزه ثروت، قدرت و منزلت، نابرابری فرصت‌های یادگیری و آموزش است، ایجاد شرایط تحصیل برای این کودکان می‌تواند دستاورد‌های خوب و قابل قبولی باشد.

وی با اشاره به پیمایشی که از طریق معاونت ابتدایی در خصوص آمار کودکان بازمانده از تحصیل انجام شده است، تصریح کرد: اقدامات پژوهشی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها نشان می‌دهد، ۵۰ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در اثر عواملی مانند فقر فرهنگی خانواده‌های کودکان کار، عدم دسترسی به مدرسه و کودکانی که در حیطه استثنایی قرار دارند و ... از آموزش‌ها جامانده‌اند؛ لذا این کودکان را می‌توان تحت حمایت قرار داد.

وی در ادامه گفت: ۵۰ درصد آمار کودکان بازمانده از تحصیل مربوط به کودکانی است که ادامه تحصیل آ‌نها در خارج از کشور به اطلاع آموزش و پرورش نرسیده است و یا فوت کودک به دلایل مختلف ازجمله عدم حذف یارانه به ثبت احوال اعلام نشده است و لذا این کودکان به‌عنوان بازمانده از تحصیل ثبت می‌شوند، درحالی‌که این‌طور نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل خیلی زیاد نیست، اما مشکل پیچیده‌ای است، بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه مرجع رسمی آمار کشور اداره ثبت احوال است، گفت: سعی داریم در روز‌های آتی با راه‌اندازی سامانه‌ای بر بستر فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش بتوانیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط آنلاین برقرار کنیم تا قادر باشیم اطلاعات ساماندهی شده توسط سازمان ثبت‌احوال کشور را در کمترین زمان دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پدیده ترک تحصیل یک پدیده رایج بوده و قطعاً وجود ویروس کرونا آن را تشدید خواهد کرد، ادامه داد: مدارس و ادارات زیرمجموعه آموزش و پرورش را موظف کردیم به کسانی که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اینترنت نیستند از طریق روش‌های دیگری آموزش دهند؛ بنابراین باید مطمئن شویم هر کس در هرجایی که هست از خدمات آموزشی بهره می‌برد و آموزش در هیچ جای کشور متوقف نشده است.

حاجی میرزایی در پایان گفت: هزینه اینترنت فعالیت‌های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و امسال هم با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده قصد داریم آن را رایگان کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش کرونا کووید 19 ترک تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح دوشنبه در در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب در اردبیل با تاکید بر اینکه همه ما باید سفیر نجات آب در استان باشیم، اظهار کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح داناب فرصت مناسبی است که بتوانیم با تغییر نگرش در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست و نجات آب تاثیر گذار باشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که در کنار مسایل آموزشی نسبت به کمبود آب حساس باشند، تصریح کرد: شناخت مهمترین پایه حرکت است و در موضوع آب بحث شناخت و آموزش اهمیت موضوع، در اولویت است.

مشکی آموزش های کیفی در بحث آب را یادآور شد و بیان کرد: از مدیران و دبیران مجری طرح داناب درخواست داریم تا با برنامه ریزی، اکثریت دانش آموزان مدارس را با موضوع کمبود آب و چگونگی صرفه جویی آن آشنا کنند.

وی گفت: با اجرای پویش و اطلاع رسانی ها، استفاده از پوسترها و وسایل آموزشی، امیدوار هستیم که بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی از پوستر مفهومی طرح داناب رونمایی شد و کارشناسان و متخصصان شرکت آب منطقه ای استان، به ارائه مباحث آموزشی و تبیینی پیرامون طرح داناب پرداخته و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح داناب در استان اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش و مشاوره اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اجرایی می شود.

کد خبر 6097952

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم