Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا؛ قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس آنلاین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت گفت: از نظر تخت بیمارستانی در کشور برای درمان بیماران کمبود و مشکلی نداریم. در استان‌هایی مثل خوزستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، میزان بیماران بستری به رو به کاهش است و نگرانی نداریم البته در برخی استانها مانند فارس، خراسان رضوی و مازندران و تا حدی تهران روند افزایشی بیماران را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمی دانیم این روند افزایش بیماران کرونا تا کی ادامه دارد اما در هر صورت به رفتار مردم و میزان استفاده از ماسک، در خانه ماندن و رعایت فاصله فیزیکی بستگی دارد. هنوز ۱۰۰ درصد مردم ماسک نمی زنند و در برخی استانها زیر ۵۰ درصد است، با این وضعیت بار بیماری کرونا افزایش می یابد.

معاون وزیر بهداشت گفت: در تهران و هیچ استانی فعلا مشکل تامین تخت برای بستری بیماران نداریم، هدف اصلی کاهش میزان مرگ و میر مبتلایان به کروناست که خوشبختانه با فداکاری مراقبت خوب بیمارستانی محقق شده است اما مشکل کنونی تامین نیروی انسانی و خستگی کادر بیمارستانهاست.

وی افزود: فعلا با کمک دولت از صندوق ذخیره ارزی مشکلی در تامین مایحتاج بیمارستانها نداریم اما امیدواریم با اجرای مصوبه و ابلاغیه جدید وزیر بهداشت برای آزاد شدن دانشجویان سال آخر پرستاری و حداقل سه هزار پزشک متخصص و نیز پزشکان عمومی طرحی به مراکز درمانی و با افزایش این نیروهای تازه نفس بتوانیم بخشی از کمبود نیرو و خستگی کادر بیمارستانها را جبران کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: اینکه گفته می شود حدود ۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و به مرخصی استعلاجی رفته اند، این طور نیست که همه با هم مبتلا شده باشند بلکه تدریجی بوده و هر پرستار یا کادر بیمارستانی که مبتلا می شود بعد از دو هفته استعلاجی و استراحت به محل کار بر می گردد. برای جبران کمبود این نیروها مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را داریم که امیداریم با همکاری بخش های مسئول بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

جان بابایی ادامه داد: همه بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونا آمادگی دارند اما قرار است بیمارستانهای کرونایی را از غیرکرونایی جدا کنیم و البته با حمایت بیمه های تکمیلی از ظرفیت بیمارستانهای خصوصی نیز برای پذیرش و درمان این بیماران در صورتی که مشکل مالی نداشته باشند استفاده می کنیم.

معاون وزیر بهداشت درباره هزینه درمان کرونا گفت: از بیمارانی که با سیستم ارجاع وزارت بهداشت بستری می شوند فقط پنج درصد هزینه های درمان و بستری گرفته می شود و افرادی خودشان به بیمارستان مراجعه می کنند و بستری می شوند ۱۰ درصد فرانشیز می پردازند و اگر افراد نیازمند توان پرداخت این هزینه را هم نداشته باشند، مددکاری بیمارستان به آنها کمک می کند.

وی افزود: برخی بیماران نیز که با مدیریت سیستم هدایت بیماران دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می شوند نیز مورد حمایت وزارت بهداشت قرار می گیرند.

کد خبر 532784 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران بیماری بیمارستان وزارت بهداشت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش در راستای بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کوهدشت و رومشکان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اتفاقات خوب در شهرستان کوهدشت تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های درمانی شهرستان است، دو طرح اصلی شامل ستاد شبکه و هم‌زمان درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی شهرستان است، امروز تصمیم گرفته شد تا پایان سال به اتمام برسد.

بهروز رحیمی افزود: طرح مرکز جامع سلامت تا یک ماه آینده پس از تجهیز و افتتاح خواهد شد و یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی است که یکی از طرح‌های اولویت‌دار است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور قرار دارد و خوشبختانه طرح فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان رومشکان بایستی مالکیت زمین آن تعیین تکلیف شود، قبلاً نیز در زمینه ماده ۲۳ و حصار کشی آن اقداماتی انجام‌شده است، اختلاف نظرات را امروز حل می‌کنیم که طرح فعال شود و تا پایان دولت سیزدهم همه طرح‌های بهداشتی به اتمام خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد