Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی ممکن است نگران باشند که با زدن ماسک به صورت خود نتوانند به راحتی نفس بکشند، اما چهار گروه پزشکی اعلام کردند استفاده از ماسک برای بیشتر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی خطری ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چهار گروه پزشکی کالج آمریکایی که متخصصان قفسه سینه، انجمن ریه آمریکا، انجمن قفسه سینه آمریکا و بنیاد بیماری‌های مزمن انسدادی ریه هستند در این بیانیه خاطرنشان کردند: افراد دارای ریه‌های سالم و حتی بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای ریه می‌توانند از ماسک‌های غیر N۹۵ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصصان گفتند: برخی افراد مبتلا به بیماری‌های ریه ممکن است نتوانند تنفس با ماسک را تحمل کنند و به دنبال معافیت استفاده از ماسک توسط پزشک خود باشند، اما نگرانی‌های این افراد باید در برابر نیازهای اجتماعی برای کاهش شیوع ویروس کرونا سنجیده شود.

آنان معتقدند: در برخی موارد خاطر جمعی پزشک از بی‌خطری استفاده از این پوشش‌های صورت برای این افراد کافی است و آن‌ها می‌توانند با امتحان کردن انواع مختلفی از این پوشش‌های صورت، ماسکی را انتخاب کنند که تنفس آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

این کارشناسان توضیح دادند: مطالعات محدودی در مورد تاثیر پوشیدن استفاده از پوشش‌های صورت بر میزان اکسیژن یا سطح دی‌اکسید کربن فردی که ماسک بر چهره دارد، انجام شده است. مطالعاتی که تاکنون انجام شده است اساسا روی ماسک‌های سنگین N۹۵ بوده است که در آن یک درصد افت آماری معنی‌داری در سطح اکسیژن و حتی اندکی افزایش در سطح دی‌اکسید کربن در میان پرسنل درمانی که مدت طولانی از این ماسک‌ها استفاده می‌کنند، وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: افراد معمولی نباید از ماسک‌های N۹۵ استفاده کنند. در این زمینه استثنایی در مورد برخی بیماران دارای نقص ایمنی بدن وجود دارد که باید در این خصوص با پزشک خود مشورت کنند. حتی برای این بیماران نیز رعایت فاصله اجتماعی باید اصلی‌ترین روش محافظت باشد.

البته در این بیانیه به گزینه دیگری نیز اشاره و تاکید شده است: اگرچه ماسک‌های صورت و شیلدهای صورت را نباید به صورت جایگزین یکدیگر تلقی کرد اما داده‌های موجود نشان می‌دهد شیلدهای صورت می‌توانند میزان قرار گرفتن در معرض استنشاق ویروس تنفسی دیگری اساسا آنفلوآنزا را که آن هم از طریق قطرات تنفسی گسترش می‌یابد کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک پوشش کربن ماسک ویروس افراد مبتلا به بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در پیام گرامیداشت روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی از اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات برای حمایت بیشتر از این بیماران سخن گفت.

متن پیام رئیس سازمان غذا و دارو

۱۸ اردیبهشت، روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی است بیماران تالاسمی هم جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند در گذشته دغدغه نظام سلامت افزایش طول عمر این عزیزان بیمار خاص بود اما امروز به فکر افزایش کیفیت زندگی و ارائه زندگی مطلوب با افزایش سطح بهداشت مانند همه هموطنان است.

تصویر امروزی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس حتی برای بدبین‌ترین افراد نیز تردیدی از توانمندی عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها باقی نگذاشته است.

جامعه امروز ایران به خوبی بر این موضوع آگاه است که با درمان مطلوب می‌توان از بیمار خاص، فردی پویا، قابل اعتماد و با انگیزه‌ای ساخت که صرفاً صفت بیمار خاص را در کوی و برزن زندگی به دنبال خود می‌کشد و بیماری از زندگی اش رخت بربسته است.

تعداد بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل و اینترمدیا شناسایی شده در کشور ما که شیوعش هم در آن یکسان نیست به حدود ۲۳ هزار نفر می‌رسد که در نوار ساحلی و در استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر میزان ابتلاء به این بیماری معمولاً بیشتر است.

سازمان غذا و دارو همواره در تلاش است تا داروی بیماران تالاسمی را به نحوه مطلوب‌تری تأمین کند به طوری که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تأمین شد.

ما در تأمین داروهای تالاسمی تلاش می‌کنیم نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد.

همچنین امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از بیماران خاص داشته باشیم.

کد خبر 6098032 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک