Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@17:10:41 GMT

موافقت پارلمان مصر با اعزام نیرو به لیبی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۰۲۳۸

منابع خبری مصر اعلام کردند که پارلمان مصر اجازه اعزام نیرو به لیبی را به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور داد.

در جلسه‌ای استثنائی که برای اولین بار در تاریخ پارلمان جدید مصر بصورت کاملا محرمانه برگزار شد، نمایندگان با مداخله نظامی ارتش این کشور در لیبی موافقت کردند.

در این جلسه از حضور رسانه‌ها و کارمندان پارلمان به جز نمایندگان مجلس جلوگیری شد و به نمایندگان اجازه همراه داشتن تلفن همراه داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این یکی از فرماندهان ارشد دولت وفاق ملی لیبی به اظهارات رئیس جمهور مصر در خصوص لیبی اشاره و تاکید کرده بود: «صحبت‌های عبدالفتاح السیسی و وزیر خارجه او حاکی از مداخله در امور داخلی لیبی است و ما هرگز اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم».

فرمانده دولت وفاق ملی لیبی همچنین از اظهارات شورای دفاع ملی مصر در مورد لزوم انجام مذاکرات سیاسی در لیبی استقبال کرده بود.

پیش از این عبدالفتاح السیسی گفته بود که ارتش مصر در صورت نیاز در درگیری‌های نظامی در لیبی دخالت خواهد کرد. 

در پی سقوط معمر القذافی در لیبی، این کشور ده سالی است که روی آرامش به خود ندیده و درگیر جنگ قدرت است. دولت وفاق ملی مورد پذیرش سازمان ملل است، از سویی دیگر خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی طی حملات مکرر به طرابلس قصد دارد تا السراج را از قدرت کنار زده و خود زمام امور لیبی را در دست بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک