Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلباغی، گفت: طرح سه شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل از فعالان فرهنگی هنری میان قشرهای مختلف در مساجد پیش بینی شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، امروز (30تیر)در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با هدف تشریح برنامه های تابستانه فهما برگزار شد، اظهار داشت: طرح سه شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل از فعالان فرهنگی هنری میان قشرهای مختلف در مساجد پیش بینی شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح سه شنبه هر هفته در منزل فعالان و به منظور تکریم از انها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سه شنبه‌های تکریم یکی از طرح‌های تابستانه فهما در سطح کشور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اذعان کرد: که این طرح در سطح استان در قالب ۱۳ گروه با هدف تکریم از کارآفرینان، خانواده فرهنگی موفق محلات، مسوولان اثرگذار، گروههای جهادی و محرومیت‌زدایی و سرکشی از خانواده شهدا با محوریت کانون های مساجد اجرا می شود.

وی، با بیان اینکه ۶۰۰ کانون‌ در استان فعالیت دارند،افزود: از این600کانون  تعداد ۴۲۷ کانون در روستا فعال است و همگی به فضای مجازی مجهز هستند و می‌توانند در فضای مجازی فعالیت کنند.

گلباغی،تصریح کرد: تشکیل کانون‌های فرهنگی در سه شیوه‌ی اجتماعی، هنری و ادبی و مجازی به صورت مجازی انجام می‌گیرد و فعالیت‌های خود را تحت عنوان بچه‌های مسجد انجام خواهند داد که با امتیازاتی که براساس فعالیت دریافت خواهند کرد، حمایت خواهند شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ما قرائت یک صفحه از قرآن کریم با تفسیر آن بطور روزانه در کانون‌های مساجد استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه نوع کانون شامل اجتماعی، هنر و ادبی و مجازی تشکیل داده می‌شود، بیان کرد: رسالت کانون اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فضائل دینی و اخلاقی است.

وی افزود: هر کانون براساس عملکردی که داشته باشد امتیاز دریافت می‌کند و بعد از ارزیابی انجام شده به کانون‌های برتر و ویژه هدایایی اهدا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اذعان کرد: همچنین سال گذشته ۱۲ کانون در کردستان به عنوان برتر و ویژه معرفی شدند.

وی تصریح کرد:امسال برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در بستر فضای مجازی اجرا شده و هم اکنون در حال اجرا است،  همچنین همه مدیران مسوول و اعضای کانون‌های مساجد از تلفن همراه برخوردار هستند و از این طریق هم بیشتر برنامه‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی افزود: با دانشگاه فرهنگیان، مرکز بهداشت، اتحادیه دانش‌آموزی، بنیاد شهید و... تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اجرای طرح های ملی و استان در سطح کانون های مساجد منعقد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تصریح کرد: همچنین امسال ۱۷ موسسه قرآنی برای دریافت مجوز فعالیت ثبت شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان مروجین فعالیت‌های یاد شده می‌توانند کمک‌کننده ما در اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از فعالان فرهنگی هنری طرح سه شنبه های تکریم مساجد طرح سه شنبه های تکریم کانون های فرهنگی کانون های مساجد فرهنگی هنری هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا