Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت:جمع بندی دقیق‌تر درباره علت حادثه نطنز نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتری است که امیدواریم نهاد‌های مسئول در این زمینه پاسخ مناسب را ارائه کنند.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: امروز اکثریت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفر به قم و بازدیداز سایت‌های هسته‌ای شهید علی محمدی و شهید احمدی روشن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سفر با هدف بررسی آخرین اقدامات و تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای کشور صورت گرفت.

عمویی بیان کرد: در حال حاضر در سایت شهید علی محمدی در فردو هزار و چهل و چهار سانتریفیوژ در شش آبشار از نسل سانتریفیوژ‌های نسل یک در حال غنی سازی هستند و اورانیوم را تا نزدیک ۴و نیم درصد غنی میکنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت بیان کرد:در سایت شهید احمدی روشن نیز شاهد فعالیت سانتریفیوژ‌های نسل یک، دو و چهار بودیم که در زنجیره غنی سازی قرار گرفته اند.

او  ادامه داد:در ادامه مشاهدات خود از روند تحقیق و توسعه بر روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ ایرانی نیز بازدید کردیم و در حال حاضر روند توسعه نسل‌های سانتریفیوژ از جمله سانتریفیوژ‌های ir۶,ir۸ و ir۹ ادامه دارد که نمایندگان از نزدیک شاهد فعالیت‌های دانشمندان جوان هسته‌ای بودند.

عمویی گفت: کشور ما در روند طراحی و تحقیق و توسعه بر روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ روند رو به جلویی دارد که این موضوع شامل طراحی و ساخت قطعات در داخل کشور می‌شود که ما را از نیاز به خارج از کشور نیاز کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: نمایندگان در بازدیدی که از این دو سایت داشته اند ضمن تقدیر از زحمات دانشمندان هسته‌ای که باعث دستاورد‌های افتخارآمیز‌ای برای کشور بوده‌اند، بر حفظ توانمندی‌های علمی و انسانی که در این حوزه وجود دارد تاکید کردند.

عمویی بیان کرد: همچنین در بخش دیگری از این بازدید نمایندگان از محل حادثه رخ داده در نطنز بازدید داشتند و گفتگو‌های کارشناسی با برخی اشخاص حاضر در محل صورت گرفته و سناریو‌های مختلفی که می‌تواند موجب این حادثه شده باشد بررسی شد.

وی ادامه داد: جمع بندی دقیق‌تر درباره علت حادثه نطنز نیازمند بررسی‌های کارشناسی بیشتری است که امیدواریم نهاد‌های مسئول در این زمینه پاسخ مناسب را ارائه کنند./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون امنیت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق