Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاقوت‌پور مشکل اصلی فعالان و هنرمندان حوزه تئاتر کشور را وضعیت معیشت آنان دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های نمایشی، فعالان این بخش با مشکلات معیشتی مواجه شدند که نیاز است این موضوع مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد یاقوت‌پور» شامگاه (دوشنبه 30 تیر) در جلسه کنفرانس اینترنتی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور و مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با حضور روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌های کشور، به ذکر موارد و دغدغه‌های تئاتر کشور پرداخت و اظهار کرد: مشکل اصلی فعالان تئاتر کشور وضعیت معیشت آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: از آنجایی‌که هنرمندان تئاتر همانند نیروهای روزمزد حقوق ثابت ندارند، با تعطیلی‌های کرونایی در پنج ماهه اخیر دچار مشکلات زیادی شده‌اند که می‌طلبد مبحث حمایت از اجراهای نمایشی لغو شده و همچنین پرداخت وام به اعضای هسته مرکزی گروه‌های نمایشی تسریع شود.

 

وی اضافه کرد: معمولا حمایت‌های مالی از هنرمندان تئاتر علاوه بر حمایت و درآمد حاصله از تولیدات واجراهای عمومی در مقاطع دیگری از جمله در برگزاری رویدادها نیز یا به‌واسطه پرداخت حق ورودی گروه‌ها به جشنواره‌ها و یا به‌واسطه جوایز جشنواره‌ای و یا حتی پرداخت حق‌الزحمه به ستاد اجرایی که عموما همان هنرمندان شهر میزبان هستند صورت می‌گرفت و امور معیشتی هنرمندان از این طریق تامین می‌شد که با تعطیلی اجراهای نمایشی و همچنین تعطیلی تمام رویدادها و جشنواره‌های تئاتری در ماه‌های اخیر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر معیشت قشر عظیمی از هنرمندان فرهیخته و البته صاحب رای و نظر تئاتری متاسفانه دچار مشکل شده است.

 

یاقوت‌پور پیشنهاد داد: با توجه به رخوت و خمودگی و کسالت این روزهای جامعه به‌دلیل بیماری کرونا و با توجه به ظرفیت بالای هنر متعالی نمایش در روحیه‌بخشی و ایجاد طراوت و پویایی در عموم جامعه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیات دولت، اولویت و پتانسیل هنر متعالی نمایش تشریح و مطرح شود که همچون گذشته ارگان‌ها و ادارات و وزارتخانه‌ها در راستای حمایت از استمرار تولیدات و اجراهای نمایشی و همچنین برگزاری رویدادهای نمایشی که اکنون و در این شرایط خاص لازمه نشاط عمومی جامعه است با حفظ پروتکل‌های بهداشتی گام بردارند.

 

وی همچنین به بحث ترک تشریفات در واگذاری تالارهای نمایشی به انجمن‌های هنرهای نمایشی اشاره کرد و اذعان داشت: این موضوع پیش از این در جلسه اسفندماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطرح شد ه بود.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به ظرفیت مجموعه تالار آفتاب اهواز تصریح کرد: مجموعه تالار آفتاب اهواز در حال حاضر دارای یک سالن اصلی و دو پلاتو است که با تلاش پیشکسوتان تئاتر و حمایت شهرداری اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، چهار پلاتوی تخصصی نمایش در مجاورت آن در حال احداث است.

 

وی اضافه کرد: این مجموعه ظرفیت تبدیل شدن به تئاتر شهر را دارد از این رو درخواست داریم که از سوی مرکز نیز در وزارتخانه جهت تخصیص بودجه عمرانی و همچنین حمایت مرکز هنرهای نمایشی تسهیلی در بالابردن تابلوی تئاتر شهر اهواز صورت پذیرد.

 

یاقوت‌پور ابراز کرد: با توجه به عدم تحقق تفاهم‌نامه‌های مالی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ از سوی مرکز و عدم حمایت مالی از انجمن‌های استانی و بدهکار بودن انجمن‌ها به گروه‌های نمایشی استان‌ها درخواست تحقق این امر را داریم.

 

وی همچنین درخواست کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سال ۹۹ که در جلسات اخیر شورای مشورتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در اردیبهشت ماه با جناب آشنا مطرح و مصوب شد، تسریع شود و حمایت از استان‌ها با توجه به تعدد فعالیت‌ها و رویدادها و تعداد گروه‌های فعال نمایشی صورت بپذیرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: انجمن هنرهای نمایشی خوزستان فعالان تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای نمایشی انجمن ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

کد خبر 6089789 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند