Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@02:48:54 GMT

پول فروش سهام عدالت کِی واریز می شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۴۷۳

پول فروش سهام عدالت کِی واریز می شود؟

واریز پول فروش سهام عدالت به یکی از مشکلات سهامدارانی تبدیل شده که نسبت به فروش 30 درصد سهام عدالت خود پس از آزادسازی آن اقدام کرده اند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برای ۱۸ میلیون از ۴۹ میلیون نفری که دارای سهام عدالت هستند و سهام خود را با روش مستقیم آزاد کرده‌اند، ۳۰ درصد از سهام قابل فروش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از این افراد در روزهای ششم تا سیزدهم خرداد ماه از طریق بانک‌ها به صورت حضوری یا غیرحضوری درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را ثبت کرده‌اند.

بیش از چند هفته از واگذاری سهام عدالت می‌گذرد و بسیاری از افراد هنوز پولی نگرفته‌اند. اما این تنها مشکل مردم نیست. آنها نمی‌دانند برای اطلاع از زمان واریز و فروش سهام یا حتی صحت اطلاعات خود باید به کجا مراجعه کنند و مشکل را به چه کسی گزارش بدهند.

مرکز تماس سهام عدالت

ستاد راهبردی سهام عدالت شماره‌ای برای پیگیری مشکلات مردم اعلام کرده که آن هم پاسخگو نیست. این شماره ۱۵۶۹ است.

پس از ابهامات و مشکلاتی که سهامداران برای آزادسازی سهام خود داشتند، بزرگترین مشکل سهامداران در طی روزهای گذشته تاخیری است که کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی در فروش و واریز پول سهام دارند.


دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت

این دلایل بر اساس گفته های سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت است.

برای آن‌هایی که سهام عدالت به آن‌ها تخصیص داده نشده بود، از روز شنبه ۱۴ تیر ماه این سهام به آن‌ها تخصیص داده شد و کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند اولاً دارایی خود را در پرتفوی سهام ببینند، ثانیاً می‌توانند سهام خود را اضافه کنند، بفروشند، تبدیل کنند و یا نگه دارند و این اختیار با آن‌ها خواهد بود.

 واقعیت این است که اطلاعات این افراد جدید روز ۱۴ تیر در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفته و از آن روز اطلاعات آن‌ها بروز رسانی و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد.
به طور کلی افرادی که شماره شبای حساب بانکی آن‌ها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، تمام وجه را در روز‌های اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند.
 تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آن‌ها را تایید نکرده یا حساب بانکی آن‌ها غیر فعال بوده است.
به گفته وی، افرادی هستند که شماره شبای آن‌ها تایید شده، اما بیش از ۶ ماه است که حساب آن‌ها راکد بوده و نمی‌توان وجه این افراد را به حسابشان واریز کرد.

اما...

اما گزارش ها حاکی از آنست که با وجود رعایت این دونکته، صحت اطلاعات و زمان واگذاری، برخی از مشمولان نه تنها پول را کامل نگرفته‌اند که در برخی از موارد حتی ریالی به حسابشان واریز نشده است.

بررسی اظهارات مخاطبان در طی زمان ذکر شده نشان می‌دهد که سهامداران تقریبا از همه کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی گله‌مند هستند. خود کارگزاری‌ها نیز به این تاخیرها اشاره کرده اند.
 

علت واریز نشدن پول حاصل از سهام عدالت

فروش سهام عدالت از هر روش و از طریق هر کدام از سامانه های سهام عدالت که انجام شود در نهایت باید در بورس عرضه شود. اگر همه درخواست های فروش یکباره در بورس وارد شود باعث افزایش حجم عرضه سهام و ریزش ارزش سهام در بورس می شود که هم به متضرر شدن سهام داران بازار بورس منجر می شود و هم سهام داران سهام عدالت چرا که سهامشان با قیمت کمتری به فروش می رسد.

لذا طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار شده که هم بانک ها و هم کارگزاری ها با رعایت شرایط موجود در بازار بورس نسبت به راه اندازی سامانه و فروش سهام عدالت اقدام کنند و تنها زمانی آن را عرضه کنند که بازار مثبت باشد و تقاضای خرید وجود داشته باشد.

همین ملاحظه باعث می شود فروش سهام عدالت کمی زمان بر شود و میزان زمان آن نیز به شرایط بورس بستگی مستقیم دارد. یعنی هر میزان بازار صعودی باشد فروش سهام عدالت سریعتر انجام می شود و اگر نزولی باشد فروش سهام عدالت به طول می انجامد.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: پول فروش سهام عدالت زمان واریز پول فروش سهام عدالت مرکز تماس سهام عدالت فروش سهام عدالت کارگزاری ها سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان فروش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس توسط مالکان خصوصی آنها مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روز 5 اردیبهشت ماه سال جاری  مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد. بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد. 10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

در این میان سؤالی مطرح است که آیا مالک خصوصی چه زمانی قادر به واگذاری باشگاه مورد تملکش است؟ پاسخ این سؤال نیازمند رعایت یک پیش‌نیاز است.

از آنجایی که دو باشگاه به‌صورت اقساطی خریداری شدند، طبق توافق صورت گرفته، سرخابی‌ها تا شش سال زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی خواهند بود و مالکان بخش خصوصی آنها باید تا تاریخ معین شده، اقساط خود را  به دولت بپردازند. حتی اگر بخش خصوصی سریع‌تر از زمان موعود (پیش از شش سال)، اقساط خود را تسویه کند، می‌تواند فردای همان روز سهام باشگاه موردنظر را در فرابورس عرضه کند. در غیر این‌صورت بعد از پایان شش سال و تسویه مطالبات دولت از محل سرخابی‌ها، بخش خصوصی قادر به فروش سرخابی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی