Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: بنا داریم دلایل رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به مردم اعلام شود.

«ابوالفضل ابوترابی‌فرد»، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با «اصلاح قانون انتخابات» گفت: کمیته‌ای در این خصوص در کمیسیون شوراها و امور داخلی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات شوراها، اصلاح قانون انتخابات مجلس و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را داریم. با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، در اولویت کمیسیون قرار دارد.

او ادامه داد: اعضای کمیسیون لطف داشتند و من را به عنوان رئیس کارگروه اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انتخاب کردند. دو جلسه در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها برگزار کردیم، این هفته یا هفته آینده کارگروه اصلاح قانون انتخابات شوراها به سرانجام می‌رسد. اتفاقات مبارکی در حال انجام است؛ ۵ آسیب شناسی را در اصلاح انتخابات ریاست جمهوری و شوراها داشتیم. اول نظارت پسین و دوم نظارت پیشین است، عدم آموزش شوراها و تعارض منافع از دیگر آسیب شناسی ها در این اصلاح قانون انتخابات است. نکته مهم و اخر اینکه بنا داریم دلایل رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به مردم اعلام شود. البته منوط به  این است که  کاندیداها در ابتدای ثبت نام اعلام کنند که اگر رد صلاحیت شدند تمایل دارند که دلایل به اطلاع مردم برسد یا خیر، این مسئله بر دوش کاندیداها است تا پس از رد صلاحیت، کاندیداها مظلوم‌نمایی نکنند. کاندیدا اگر رد صلاحیت شد و تمایل داشت دلایل رد صلاحیت، به مردم اعلام می‌شود اگر هم، تمایلی نداشت که مردم بدانند لابد ریگی به کفش دارد.

او در پاسخ به این سوال که در رد صلاحیت‌های گسترده مجلس یازدهم عده‌ای از نمایندگان معترض بودند که دلایل رد صلاحیت به آنها اعلام نشده است آیا در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس بنا دارد این را بیاورد که دلایل رد صلاحیت کاندیداهای مجلس به مردم اعلام شود، گفت: این موضوع در اصلاح قانون انتخابات مجلس است که در سال آینده آن را هم انجام خواهیم داد و موضوع اعلام دلایل رد صلاحیت ها را برای انتخابات مجلس هم، لحاظ می کنیم.

او در خصوص موضوع شفافیت در مجلس یازدهم گفت: شفافیت آرا یک تیغ دو لبه است. مجلس کارکرد ملی و محلی دارد متاسفانه این ساختار غلط است، امور محلی را باید به شورای عالی استان‌ها بدهیم اما شفافیت در آرا محلی، بسیار خطرناک است و باعث انشقاق  و اختلاف می شود، مثلاً اگر شفافیت در موضوع آب که چندین استان درگیر هستند صورت گیرد، باعث کدورت و اختلاف می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها گفت: در رابطه با بحث‌های ملی، لازم است مردم بدانند چه نماینده‌ای تدبیر و دوراندیشی دارد. نماینده‌ای را می‌شناسم که در مجلس نهم موافق و سینه چاک برجام بود اما در مجلس یازدهم که دید ورق برگشته، مخالف برجام شده است. در بحث‌های ملی باید آرا شفاف باشد تا مردم دوراندیشی نماینده را در بزنگاه‌ها بدانند، اما شفافیت در زمینه برجام، CFTF و لوایح پالرمو باید وجود داشته باشد.

او در ادامه و در پاسخ به این سوال که شما در صحبت‌هایتان به CFTF و پالرمو اشاره کردید با توجه به اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بهانه تراشی‌های کره‌جنوبی مبنی بر نداشتن و سازوکار سیستم بانکی مناسب، آیا ممکن است مجلس یازدهم به FATF ورود کند، گفت: طبق اساسنامه مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر طرح و لایحه ای که یکسال در مجمع مسکوت بماند نظر شورای نگهبان اعمال می شود و مجدد امکان ورود به این لوایح وجود ندارد. اگر می‌خواهند باید دولت مجدد به مجلس لایحه بدهد تا در کمیسیون ها بررسی شود البته اگر دولت هم در این رابطه مجدد لایحه بدهد، حتما آن را رد می‌کنیم! 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح قانون انتخابات ابوترابی اصلاح قانون انتخابات شوراها دلایل رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس مردم اعلام مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • کاندیداهای دور دوم انتخابات برای ورود به مجلس چقدر باید رأی بیاورند؟
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند