Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:20:12 GMT

منتخبین جشنواره آن لاین فیلم شانگهای معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۷۱۶

منتخبین جشنواره آن لاین فیلم شانگهای معرفی شدند

۹ فیلم در بخش جام طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از اروپا و آسیا معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، این جشنواره از ۲۵ جولای تا ۲ آگوست(۴ تا ۱۲ مردادماه) به صورت آنلاین(برخط) برگزار می‌شود. 

 

با توجه به اینکه سینماهای چین از دوشنبه آغاز به کار می‌کنند، انتظار می‌رود که بخشی از اکران فیلم‌های جشنواره شانگهای در سینماها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلیت‌های این جشنواره به صورت آنلاین به فروش می‌رسد و هیچ مهمانی خارج از چین در این جشنواره حضور نخواهد داشت و برنامه‌ها به صورت آنلاین از طریق سایت «Taopiaopiao» برگزار خواهد شد.

 

«خاطرات را احساس کن» به کارگردانی «کریستینا کومنیسینی» از ایتالیا، «هلن» فیلمی زندگینامه‌ای درباره نقاش «هلن شروبک» فنلاندی به کارگردانی «آنتی جوکینک»، «یک داستان تابستانی» از ژاپن به کارگردانی «شوجی اوکیتا»، «ایساروز» از لهستان به کارگردانی «ماسیج پیِپرِزیکا»، «جزیره دروغ‌ها» به کارگردانی «پاول کونز» و فیلم «سیگوز» از آرژانتین و فیلم مشترک آلمان و یونان به نام «همه اسب‌های کوچوک زیبا» به کارگردانی «میشل کونستانتاتوس» ۹ فیلم منتخب بخش رقابتی جام طلایی جشنواره بین المللی فیلم شانگهای هستند.

 

علاوه بر این فیلم‌ها دو فیلم «بازگشت به اسکله» و «پیوست‌ها» از چین در این جشنواره حضور دارند. مستندهای چینی مانند «دستان دایر»، «مینامالا مانداتا» و «عنصری برای فراموش کردن» نیز در این جشنواره حضور دارند.

 

مسئولین این جشنواره گفته‌اند که انیمیشن «داستان بندانگشتی» از روسیه، فیلم «پیرمردی از استونی»، «خرس‌های بونی: حیات وحش» از چین و «سودا پاپ» از ژاپن نیز در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

با شیوع ویروس کرونا به تدریج از ماه مارس که به بحران و پاندمی جهانی تبدیل شد، تمام بخش های اقتصادی و فرهنگی جهان به تعطیلی کشیده شدند. بسیاری از بخش ها متحمل آسیب و خسارات سنگین مالی شده اند. یکی از بخش هایی که متحمل میلیاردها دلار زیان مالی شده، سینماست چراکه تقریبا تا ماه پیش تمام سینماهای جهان تعطیل شده بود و تولیدکنندگان به نمایش آن لاین آثارشان روی آوردند ازینرو بیشترین خسارت متوجه سینماداران شد. متعاقب آن بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای سینمایی یا به سال آتی میلادی موکول شد یا برنامه ای برای برگزاری مجازی آن ها اعلام شده است. جشنواره بین المللی فیلم شانگهای نیز یکی از رویدادهایی است که قرار است از ۲۵ جولای تا ۲ آگوست به صورت مجازی برگزار شود. 

جشنواره بین المللی فیلم شانگهای(SIFF)، یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم در آسیای شرقی و همراه با جشنواره بین المللی فیلم توکیو، یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم در آسیا محسوب می شود.

همچنین جشنواره شانگهای یکی از پانزده جشنواره سری الف دنیا است که در دوره های گذشته این جشنواره سینماگران برجسته ای همچون «امیر کاستاریکا»، «لوک بسون»، «الیور استون»، «دنی بویل» و «وونگ کار وای» ریاست هیئت داوران جشنواره شانگهای را بر عهده داشته اند. 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم جشنواره اروپا شانگهای فستیوال بین المللی آن لاین برخط جشنواره بین المللی فیلم شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد

فیلم کوتاه «گراوید» از میاندوآب به کارگردانی امیر اسکندریان نامزد دریافت بهترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فیلم کوتاه «گراوید» به کارگردانی امیر اسکندریان نویسنده، بازیگر و کارگردان میاندوآبی با موضوع کودک همسری نامزد دریافت بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

این فیلم کوتاه با موضوع کودک همسری و شناساندن آسیب‌های آن توسط عوامل انجمن هنری «اشک صدف» میاندوآب در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است.

تصویربرداری این فیلم کوتاه در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز انجام شده و هادی افتخارزاده، مائده حسن‌زاده، وحید فریور، اسماً ابوالحسنی و مهسا آذری بازیگران نقش اصلی این فیلم کوتاه هستند.

کد خبر 749025

دیگر خبرها

  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد